Stránka 1 z 2

Zafira B - EGR a DPF

PoslaťNapísal: 28 Okt 2012, 18:46
od Zafira ZV
Zdravím vás.
Opel Zafira B 1.9CDTi, 110 kW, rok 2008
Trvá to skoro rok.Žiadny servis nediagnostikoval žiadnu chybu. Boli sme v dvoch Opel servisoch, u troch mechanikov... Na aute sa menili dva EGR ventily, potom boli aj čistené, má nové remene, čerpadlo, filtre, skontrolované hadičky... Auto funguje bez problémov po meste. Ako náhle sa dostanem na diaľnicu, alebo idem vyššou rýchlosťou, motor začne skákať, znižuje výkon, zvyšuje sa spotreba až musím zastať. Niekedy ide biely dym, ktorý po čase prejde, inokedy zastanem a zdochne mi motor, ako keby nešiel na všetky valce, inokedy ukáže chybu so spalinami a potom keď jazdíme po meste sama zhasne. Chvíľu som jazdil s odpojeným EGR ventilom, potom už ani to nepomohlo. Turbo funguje bez problémov, tankujem už len najdrahší Diesel na benzínkach, ani to nepomohlo. Už som fakt zúfalý, dajte rady, čo ešte by to mohlo byť. Počítač? Čidla? Kontakty? Zanesený filter v nádrži? žiadny mechanik mi nevie pomôcť. Alebo mám ísť za čarodejnicou? :(

PoslaťNapísal: 28 Okt 2012, 22:49
od texno_lover
ak to nebude tou riadiacou jednotkou, tak ma este napadá : vírivé klapky v sani , a filter pevnych častic mas (DPF filter) ?

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 14:04
od clio1
si zo zvolena?

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 14:52
od iurai
asi sa na to treba poriadne pozriet.

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 17:48
od Zafira ZV
áno, som zo zvolena. viete sa niekto na to pozrieť? ale problém je aj v tom, že keď sa chce niekto na to pozrieť, tak to väčšinou funguje normálne, však ako inak... tento problém sme vraveli aj predajcovi, ktorý nám predal auto, ale stále si len hovoril svoje, že to sa len regeneruje DPF filter, no neviem či by sa čistil celý deň... pomôže vám fakt, že aktuálna spotreba pri naštortovanom aute je 0,8 - 0,9 l/hod., v zime je to 1,1-1,4 l/hod. (čo je pochopiteľné pri studenom motore) pričom pred blbnutím motora bola 0,5 - 0,6 l/hod.

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 17:50
od Zafira ZV
ešte niečo, stlačil som plyn a brzdu, otočil kľúčik a napísalo :

EHM 04004

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 18:15
od texno_lover
0,5 - 0,6 spotreba na volnobehu to neviem ... viem že normalna je 0,8-1 teda tak to vela ludí má
DPF filter je velmi problemova vec pokial sa chodia kratke trasy, filter sa nestihne vypáliť, tym sa zanáša až sa prestane sam vypalovať, a su s tym potom problemy, ja som ho dal vyradiť ...
čo sa týka tej chyby to teda neviem keby to dáš na diagnostiku tak urcite tam najdes presnejší popis chyby, podla toho čísla som nič nenašiel

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 18:54
od iurai
Ako náhle sa dostanem na diaľnicu, alebo idem vyššou rýchlosťou, motor začne skákať, znižuje výkon, zvyšuje sa spotreba až musím zastať.


chcel si povedat vzdy, alebo obcas ?

a ked pri nizsej rychlosti. napr. na 3-ke stlacis plny plyn, vtedy to nerobi ?

texno - 0,8 l za hodinu sa mi zda byt vela na moderny diesel v zahriatom stave bez extra ventilatorov a vyhrevov. pokial to nie je nejaky V6 3.0

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 18:56
od texno_lover
mna by este zaujimalo , ked ti vypise chybu emisií tak ti musí zostať v pamäti chyb nejaky chybový kod potom, ten by nas posunul

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 19:27
od Zafira ZV
iurai píše:
chcel si povedat vzdy, alebo obcas ?

a ked pri nizsej rychlosti. napr. na 3-ke stlacis plny plyn, vtedy to nerobi ?

texno - 0,8 l za hodinu sa mi zda byt vela na moderny diesel v zahriatom stave bez extra ventilatorov a vyhrevov. pokial to nie je nejaky V6 3.0


nie nerobí, vtedy ide všetko hladko, turbo sa zapne, pekne všetko zrýchluje, aj pri 4-ke ide všetko OK, ale ako náhle dám do 5-ky, už začne skákať motor...

a ešte k tej spotrebe - to je spotreba, ktorú ukazuje, keď je vypnutá klíma aj ventolátory, keď zapnem klímu, tak to nechcite ani vidieť

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 19:32
od Zafira ZV
texno_lover píše:mna by este zaujimalo , ked ti vypise chybu emisií tak ti musí zostať v pamäti chyb nejaky chybový kod potom, ten by nas posunul



ten chybový kód poukazuje na chybu v spätnom spalovaní plynov, konkrétne poukazovalo na EGR ventil, preto bol menený 2krát

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 19:35
od texno_lover
škoda že aj tak nevieš presny chybovy kod, ale len jeho popis , ak by si ho zistil hod ho sem urcite pomože

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 19:36
od jupaza1
keď si menil EGR ventil, čistil si aj kanáliky, čo vedu do škrtiacej klapky a kanáliky pod klapkou?

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 19:37
od Zafira ZV
všetko to začalo robiť, len pri zaradení 5ky, aj to nie pri zrýchlovaní, ale len pri plynulej jazde (či už so zapnutým tempomatom alebo bez neho)

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 19:45
od Zafira ZV
jupaza1 píše:keď si menil EGR ventil, čistil si aj kanáliky, čo vedu do škrtiacej klapky a kanáliky pod klapkou?


najskôr nám to menil jeden mechanik v dielni, neviem, či to čistil a potom sa auto pokazilo auto mimo slovenska a robili to v autorizovanom servise, lebo auto bolo nepojazdné, kvoli "EGR ventilu", čakal som dva dni a mali ho v servise, tak neviem čo robili. a cestou naspäť tiež skákal motor nadialnici, tak nám ďalsi mechanik odpojil EGR a došli sme bez problémov,ale len do zvolena...

PoslaťNapísal: 29 Okt 2012, 19:56
od texno_lover
Zafira ZV odporučam ti aj toto preštudovať
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... ive+klapky

PoslaťNapísal: 30 Okt 2012, 20:52
od Zafira ZV
pozrem senzor tlaku vzduchu pri saní a nám vám vedieť, ako to dopadlo

PoslaťNapísal: 30 Okt 2012, 23:25
od clio1
náhodou v premio servise na ul. Šoltésovej si nebol? ak nie tak choď stým problémom za p. Peterekom... ja som tiež so ZV tak a zatial mi skoro vo všetkom poradil a majú aj diagnostiku...

PoslaťNapísal: 14 Nov 2012, 20:07
od Zafira ZV
ďakujem za rady, tento problém je vyriešený. bol som vo Zvolene v Premio servise za p. Peterkom a konečne opravil chybu. Vyčistil kanáliky, vymenil vírivé klapky v saní, vyčistil DPF filter. Teraz už len dúfať, že si auto nezmyslí niečo nové.

PoslaťNapísal: 14 Nov 2012, 21:39
od clio1
tak som rád že ti pomohol! :)