Stránka 1 z 1

dobijanie

PoslaťNapísal: 24 Mar 2012, 19:00
od miroslav rusinak
ZDRAVIM CHLAPI. DNES MI ZASVIETILA KONTROLKA DOBIJANIE. MOZE BYT V HAJI ALTERNATOR CI TO BUDE LEN REGLER? AUTO ZAFIRA B 1,9 CDTI.NAJAZDENYCH 100000 R.V 2008 CO STOJI TAKY REGLER A ALTERNATOR? SOM V ZAHRANICI A JE MI Z TOHO NA GRC, DIK ZA ODPOVED

PoslaťNapísal: 24 Mar 2012, 20:10
od red baron
pravdepodobne iba regler , ale jestvuje možnosť aj diodový mostík ....

zober voltmeter a zmeraj si dobíjanie na voľnobehu a na cca 2500ot/min ( 13.5 - 14.5 V )

zopakuj aj so zapnutýmy spotrebičmy ( vyhrev zadného skla , ventilátor ,..... )

PoslaťNapísal: 24 Mar 2012, 20:58
od jupaza1
skorej diodový mostík, cena cca 30,-, ale s robotou samozrejme viac

PoslaťNapísal: 24 Mar 2012, 21:06
od red baron
jupazza , na základe čoho si si taký istý že je to hned mostík ?

napätie sa nemeralo ... uhlíky sa nekontrolovali .... tak na základe čoho ? vlastnej intuície ? radíš človekovi investíciu ktorá môže biť zbytočná .

PoslaťNapísal: 24 Mar 2012, 21:51
od Signum
red baron píše:jupazza , na základe čoho si si taký istý že je to hned mostík ?

napätie sa nemeralo ... uhlíky sa nekontrolovali .... tak na základe čoho ? vlastnej intuície ? radíš človekovi investíciu ktorá môže biť zbytočná .

Milo predpokladám,že na základe vlastnej skúsenosti a skúseností ľudí čo majú tento typ motora resp. alternátora :wink:

PoslaťNapísal: 24 Mar 2012, 22:00
od jupaza1
na základe vlastnej skúsenosti, na mojej mi odišiel diodový mostík už dvakrát a to do dvoch rokov, choroba týchto motorov!. Aj TY si radil, že regler :?: Nepísal som hned, ale skorej!
Chlap sa pýtal čo to môže byť a koľko to stojí, takže som mu neradil, že je to isto toto a aby to ihneď kúpil.
nemusí brať merák do ruky a merať, možno na Zafire to ide tak, ako na VeCE - inteligentne cez palubný PC , podržať tlačidlo settings po dobu cca 10 s až pípne gong a pomocou tlačidla BC listovať v menu a hľadať napätie

PoslaťNapísal: 24 Mar 2012, 22:01
od red baron
rado , beriem to ako jeho skúsenosť ... ale , na druhej strane aj ja mám aké tie skúsenosti ... a viem že zväčša najprv odchádza regulátor / uhlíky .... a až potom diody ... netvrdim že sa nemôže stať aj opak .... preto som aj napísal najprv premerať / skontrolovať ..... nestojí to skoro nič a môže dosť ušetriť ....

PoslaťNapísal: 26 Mar 2012, 19:08
od miroslav rusinak
red baron píše:rado , beriem to ako jeho skúsenosť ... ale , na druhej strane aj ja mám aké tie skúsenosti ... a viem že zväčša najprv odchádza regulátor / uhlíky .... a až potom diody ... netvrdim že sa nemôže stať aj opak .... preto som aj napísal najprv premerať / skontrolovať ..... nestojí to skoro nič a môže dosť ušetriť ....
DA SA PRIST NA CHYBU AJ DIAGNOSTIKOU CO TO MOZE BYT? POCUL SOM ZE MOZE BYT CHYBA V SISTEME KTORA MOZE POSLAT DO PRDELE REGLER.

PoslaťNapísal: 26 Mar 2012, 19:11
od miroslav rusinak
miroslav rusinak píše:
red baron píše:rado , beriem to ako jeho skúsenosť ... ale , na druhej strane aj ja mám aké tie skúsenosti ... a viem že zväčša najprv odchádza regulátor / uhlíky .... a až potom diody ... netvrdim že sa nemôže stať aj opak .... preto som aj napísal najprv premerať / skontrolovať ..... nestojí to skoro nič a môže dosť ušetriť ....
DA SA PRIST NA CHYBU AJ DIAGNOSTIKOU CO TO MOZE BYT? POCUL SOM ZE MOZE BYT CHYBA V SISTEME KTORA MOZE POSLAT DO PRDELE REGLER.

ROZHODUJEM SA CI TO DAT DO AUTORIZOVANEHO SERVISU CI STACI UNIVERZAL. TU V HOLANDSKU AUTORIZOVANY MA VYJDE VELMI DRAHO,ALE KED MI TO MA SPRAVIT NIEAKY UNIVERZAL A PO POL ROKU ZNOVA NASTANE TA ISTA CHYBA TAK SOM OCHOTNY ZAPLATIT OPEL SERVIS

PoslaťNapísal: 26 Mar 2012, 19:17
od texno_lover
miroslav rusinak píše:
miroslav rusinak píše:
red baron píše:rado , beriem to ako jeho skúsenosť ... ale , na druhej strane aj ja mám aké tie skúsenosti ... a viem že zväčša najprv odchádza regulátor / uhlíky .... a až potom diody ... netvrdim že sa nemôže stať aj opak .... preto som aj napísal najprv premerať / skontrolovať ..... nestojí to skoro nič a môže dosť ušetriť ....
DA SA PRIST NA CHYBU AJ DIAGNOSTIKOU CO TO MOZE BYT? POCUL SOM ZE MOZE BYT CHYBA V SISTEME KTORA MOZE POSLAT DO PRDELE REGLER.

ROZHODUJEM SA CI TO DAT DO AUTORIZOVANEHO SERVISU CI STACI UNIVERZAL. TU V HOLANDSKU AUTORIZOVANY MA VYJDE VELMI DRAHO,ALE KED MI TO MA SPRAVIT NIEAKY UNIVERZAL A PO POL ROKU ZNOVA NASTANE TA ISTA CHYBA TAK SOM OCHOTNY ZAPLATIT OPEL SERVIS


Je to normalna vec na 1.9 CDTI , ked ma nad 100 tisic km tak je len otazkou času kedy to bude mať za sebou niečo z alternátora.... ja čo poznam tak kazdy si dáva alternátor len repasovať.. opel servis ti tam dá samozrejme celý nový alternátor, pochybujem že by sa s tym sr4li.. takže to je na tebe

PoslaťNapísal: 26 Mar 2012, 19:55
od miroslav rusinak
texno_lover píše:
miroslav rusinak píše:
miroslav rusinak píše:
red baron píše:rado , beriem to ako jeho skúsenosť ... ale , na druhej strane aj ja mám aké tie skúsenosti ... a viem že zväčša najprv odchádza regulátor / uhlíky .... a až potom diody ... netvrdim že sa nemôže stať aj opak .... preto som aj napísal najprv premerať / skontrolovať ..... nestojí to skoro nič a môže dosť ušetriť ....
DA SA PRIST NA CHYBU AJ DIAGNOSTIKOU CO TO MOZE BYT? POCUL SOM ZE MOZE BYT CHYBA V SISTEME KTORA MOZE POSLAT DO PRDELE REGLER.

ROZHODUJEM SA CI TO DAT DO AUTORIZOVANEHO SERVISU CI STACI UNIVERZAL. TU V HOLANDSKU AUTORIZOVANY MA VYJDE VELMI DRAHO,ALE KED MI TO MA SPRAVIT NIEAKY UNIVERZAL A PO POL ROKU ZNOVA NASTANE TA ISTA CHYBA TAK SOM OCHOTNY ZAPLATIT OPEL SERVIS


Je to normalna vec na 1.9 CDTI , ked ma nad 100 tisic km tak je len otazkou času kedy to bude mať za sebou niečo z alternátora.... ja čo poznam tak kazdy si dáva alternátor len repasovať.. opel servis ti tam dá samozrejme celý nový alternátor, pochybujem že by sa s tym sr4li.. takže to je na tebe


DIKI KAMO. MAM ESTE JEDNU OTAZKU. ZAJDEM NA NABYTEJ BATERKE 40 KM DO SERVISU

PoslaťNapísal: 26 Mar 2012, 20:05
od texno_lover
to by som určite neriskol, ono ked ti klesne napätie tak ti začne odpajať posilovač riadenia, brzd , abs atd, nam ked na zafire odisiel alternator tak po chvili vyplo posilovač riadenia a z volantom sa skoro ani pohnuť nedalo , stalo sa to prave v momente ked som vchadzal doma do brány , skoro skončilo auto v stlpe, lebo je to nevyspytatelné že ti ide lahko volant a zrazu to vypne a volant uplne stuhnuty .. ale tolko KM by som s tym neriskoval ja osobne

PoslaťNapísal: 26 Mar 2012, 21:41
od jupaza1
horšie je, že odpojí aj vstrekovače a je po chlebe, skape motor a je vymalováno. Potom už len lano, alebo odťahovka :cry:
Inak, keď sa mi to stalo druhýkrát, mal som plne nabitú batériu a po skúsenostiach z prvej poruchy, som na nefunkčný alternátor prešiel cca 20 km a auto rýchlo odstavil domov a to som odstavil všetko, čo spotrebováva elektriku - napätie batérie bolo na hodnote 11,3 V a išlo rýchlo dole :cry:

PoslaťNapísal: 26 Mar 2012, 23:43
od macil
miroslav rusinak vypni si CapsLock. :!:

PoslaťNapísal: 27 Mar 2012, 04:37
od Signum
pokiaľ je baterka v poriadku tak určite zajdeš