Stránka 1 z 1

Opel Zafira B benzin 2.2 - motor. Z22YH - prestavba na LPG

PoslaťNapísal: 16 Feb 2012, 12:11
od mik3333
Zdravim,
chcem Vás požiadať o názor či mám ísť do prestavby na LPG.

Moje auticko je Opel Zafira B (r.v.2007) benzin 2.2 Direct 110 kw motor. Z22YH
Môj dvorný mechanik ma varoval, že čo má zákazníkov taxikárov s LPG tak im stále svieti kontrolka motora (emisie, lambdasonda....)
Druhý dôvod prečo som si neni istý je ten, že môj motor má prívlastok Direct, Bude splynovač spolupracovať aj s ním?
V inom príspevku som si všimol, že CNG viac nedoporučujete, ale nad tým som ani neuvažoval.

Má s tým niekto osobné skúsenosti? Prosím o každú radu. Najviac by potešila skúsenosť s rovnakým typom motora

PoslaťNapísal: 17 Feb 2012, 13:38
od mik3333
Uz som uplne strateny.
V servise kde montuju LPG v BA mi povedali, ze mam motor s priamim vstrekovanim a v tom pripade mi prestavbu na LPG nedoporucuju.
Zo servisu v Sturove kde montuju LPG mi zas odpisali, ze moje auto nema motor s "priamym" vstrekovanim ale je to vstrekovanie viacbodove do sacieho potrubia nad saci ventil jednotliveho valca.

Kua aky mam vlastne motor. Prosim poradte

PoslaťNapísal: 17 Feb 2012, 14:11
od bukelo
mas priame vstrekovanie.

Z22YH
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 94,6
Volumen (cm³): 2198
Leistung (kW bei min-1): 110 / 5600 (Zafira B), 114 / 5600
Drehmoment (Nm bei min-1): 215 / 4000 (Zafira B), 220 / 3800
Verdichtung: 12,0 : 1
Motormanagement: Siemens Simtec 81, ab MJ05 Siemens Simtec 81.1
Oktanzahlbedarf: 95 / 98, klopfgeregelt
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen, Direkteinspritzung, E-Gas, Tempomat
Verwendung: Signum (F23SR, M32WR, AF23), Vectra C (F23SR, M32WR, AF23), Zafira B (M32WR, AF22)

PoslaťNapísal: 17 Feb 2012, 15:11
od Patricius
MPGas píše:FSI, TSI - priame vstrekovanie

Vážení záujemcovia o prestavbu motorov s priamym vstrekovaním (FSI, JTS,...)!

Ďakujeme za Váš záujem o prestavbu Vášho vozidla na LPG pohon v našej spoločnosti.

Na základe praktických skúseností, ktoré sme s prestavbou motorov FSI získali, sa u nás tieto prestavby momentálne nerealizujú.

Ak by ste napriek tomu mali eminentný záujem o takúto prestavbu, sme schopní ju u nás uskutočniť, musíte však zvážiť skutočnosť, že nie sme schopní na sto percent garantovať životnosť benzínových vstrekovačov vo Vašom motore - táto skutočnosť vyplýva zo samotnej konštrukcie FSI motorov.

Motor FSI pracuje aj pri režime LPG na dve palivá, pretože benzínové vstrekovače musia byť chladené vstrekovaným benzínom. Pri Octavii FSI, ktorú sme namontovali, sa spotreba paliva na 100km pohybuje zhruba v pomere 3l benzínu + 6l LPG.

V prílohe uvádzame vozidlá, pre ktoré Elpigaz dodáva LPG sytémy vhodné pre motory s priamym vstrekovaním benzínu. Tieto systémy sú o čosi drahšie, pretože výrobca musí konfigurovať riadiacu jednotku pre každý typ motora samostatne.

Cenu prestavby (systém LPG + nádrž + ukazovateľ/prepínač LPG + obal na rezervné koleso + montáž) by sme dohodli individuálne (prípadne po obhliadke vozidla).

Dĺžka montáže pre 4-valcový motor – 3-4 dni.

V prípade Vášho seriózneho záujmu nás neváhajte kontaktovať na tel.č. 0948 041 354.

S úctou,
vedenie spoločnosti MP GAS, s.r.o.

PoslaťNapísal: 17 Feb 2012, 15:47
od mik3333
Dakujem Patricius.
Tento clanok som cital. Zial nerozumiem pojmom ako FSI, TSI. Je to systém vstrekovania? Ak hej, tak netuším aký systém má môj motor. Iba som sa už dočítal, že má priame vstrekovanie.

PoslaťNapísal: 17 Feb 2012, 15:54
od macil
Je to to isté, len každá automobilka to označuje svojou skratkou. Priamy vstrek.

PoslaťNapísal: 17 Feb 2012, 16:04
od mik3333
Kominukacia so servisom v Pezinku:ja: je tento splynovac (SOLARIS) vhodny do motora s priamim vstrekovanim?
servis: Vaše vozidlo má TSI alebo FSI motor?
ja: žiaľ túto informáciu nemám. pomôže keď sa zastavím?
servis:To bude najlepšie, nakoľko TSI, FSI motory neprestavujeme na lpg.

druhy servis v Pezinku:
ja:je tento splynovac (SOLARIS2) vhodny do motora s priamim vstrekovanim?
servis: Ano je vhodny

servis v Sturove:
ja : Je toto zariadenie (Sequent BRC) vhodne do motora s priamim vstrekovanim?
servis :Vozidlo ktoré ste uviedli nemá motor s priamym vstrekovaním ! Je to vstrekovanie viacbodové do sacieho potrubia nad sací ventil jednotlivého valca.

tak ako sa mam v tom vyznat?
:cry: :?: :( :evil:

PoslaťNapísal: 17 Feb 2012, 16:08
od macil
Prečítaj si, čo ti napísal Bukelo. TSI, FSI je označenie od VW. Z tých Škodoviek a Volkswagenov sú už aj tí plynári zmagorení. Treba im vysvetliť, že sú aj iné značky áut.

PoslaťNapísal: 17 Feb 2012, 16:11
od mik3333
macil citam vsetky prispevky.
Len som si povodne myslel, ze oslovim zopar firiem so ziadostou o cenovu ponuku potom pozriem na fore ktora znacka je najlepsia a budem veselo jazdit na LPG.

PoslaťNapísal: 17 Feb 2012, 16:16
od macil
Tých motorov veľa splynených asi nie je. Ako si mohol čítať vyššie, dá sa to, ale sú s tým spojené určité obmedzenia a komplikácie. Niektorí sa do toho napriek tomu pustia, iní radšej neriskujú.
Čisto na plyn sa s týmto systémom jazdiť nedá.

PoslaťNapísal: 17 Feb 2012, 17:43
od Patricius
presne tak, v podstate to funguje v praxi tak isto ako aj dízlový motor s LPG systémom..."zmiešava" sa plyn s palivom.

PoslaťNapísal: 24 Feb 2012, 14:30
od VeCeZ22YH
co som cital tak zavolli a brc maju systemy na priamy vstrek LPG. RJ pre LPG ale musi byt specialne upravena od vyrobcu. tu sa to nikomu nechce robit. skolenia pracovnikov su asi drahe :) .
osobne by som ale do svojho LPG nedal.

PoslaťNapísal: 24 Feb 2012, 16:52
od Patricius
A potom ide motor len na LPG?

PoslaťNapísal: 25 Feb 2012, 10:53
od VeCeZ22YH
zakon to u nas nepovoluje. ide to kombinovane na LPG a benzin. pomer vstrekov je zvycajne 7x LPG a 1x benz, pri vyssich otackach aj 3:1

2,2 benzin - LPG

PoslaťNapísal: 26 Feb 2012, 17:42
od bratpit
LPG sa da namontovat do vsetkych typov vstrekovania, ja mam motor v Opli X22XE ,tiez 2,2 a mam LPG asi rok a spokojny.Rozdiel v cene pri tankovani ale auto musi byt vyuzite. Mne ho montovali v MI a stalo ma to 1200€, no uz pomaly tie peniaze idu naspat do mojho vrecka.Tak isto sa da LPG zapisat do TP,aspon u toho co mi montoval,Automont Michalovce.
Doplnim,prechvalil som Automont,bohuzial nevie mi nastavit auto,trha,kasle a on tvrdi ze je to v poriadku. Nakoniec mi ho nastavil v Korejovciach Ekomont a len zalomil rukami ked videl tu moju montaz.

PoslaťNapísal: 26 Feb 2012, 17:47
od macil
Ibaže ty máš klasický viacbodový vstrek, nie direct, o ktorom je tu reč.

Re: Opel Zafira B benzin 2.2 - motor. Z22YH - prestavba na L

PoslaťNapísal: 09 Máj 2012, 20:06
od heroes66
mik3333 píše:Zdravim,
chcem Vás požiadať o názor či mám ísť do prestavby na LPG.

Moje auticko je Opel Zafira B (r.v.2007) benzin 2.2 Direct 110 kw motor. Z22YH
Môj dvorný mechanik ma varoval, že čo má zákazníkov taxikárov s LPG tak im stále svieti kontrolka motora (emisie, lambdasonda....)
Druhý dôvod prečo som si neni istý je ten, že môj motor má prívlastok Direct, Bude splynovač spolupracovať aj s ním?
V inom príspevku som si všimol, že CNG viac nedoporučujete, ale nad tým som ani neuvažoval.

Má s tým niekto osobné skúsenosti? Prosím o každú radu. Najviac by potešila skúsenosť s rovnakým typom motora


na tento motor sa LPG nemontuje, lebo je to priamy vstrek, ak by si mal 2,2 16V tak si v pohode a namontuju ti solaris tak ako mne.
ale skus ešte napisať do hlohovca firma LP gas, podla mna su najlepsi.

Re: Opel Zafira B benzin 2.2 - motor. Z22YH - prestavba na L

PoslaťNapísal: 31 Mar 2013, 17:54
od Mikoho
Pre auta s priamym vstrekovanim paliva uz svita na lepšie casi pokial chcu montovat LPG do svojho auta zial nie na slovensku sme vzdy pozadu.System plynu využíva vstreky benzinove nie ako byvalo doteraz zvykom ze plyn mal svoje benzin svoje.Startovanie bude mozne aj samostatne len plyn hned nie ako teraz ze motor caka kym sa zohreje aby prepol.Nevyhoda zatial je v cene a ze len niektore auta je mozne tak prestavat a v Sk nepoznam firmu ktora by to mala.Ale pozdava sa mi to len koli cene treba cakat aspon 2 roky potom to urcite zlacnie.