Stránka 1 z 2

opel zafira zle štartuje

PoslaťNapísal: 12 Nov 2011, 18:48
od stikan
Čaute, mám opel zafiru 1,9 cdti 110kw rok 2006, keď klesne teplota k nule tak auto zle štartuje, trvá aj 10 sekund, motor točí a nejde naštarovať, bol som na diagnostike všetko v poriadku, zmeral som baterku OK, žhaviče v poriadku, filtre som menil, do nafty davam aditivum. Môžte poradiť.

PoslaťNapísal: 12 Nov 2011, 21:33
od gipo
Podľa mňa, najprv by som zisťoval či sa mi po výmene filtra nedostáva do pal. sústavy vzduch. Potom by som skúšal zmeniť naftu, a nakoniec by som zmenil diagnostiku/ alebo všetko opačne/skúšaj - veľa zdaru. Podoplňuj odkiaľ si.

PoslaťNapísal: 13 Nov 2011, 07:47
od stikan
Problém je v tom že auto zle štartuje len pri nižších teplotách pokiaľ je v teplej garáži naštartuje bez problémov, uvažoval som čidlo teploty ale to by malo na diagnostike ukázať, takže neviem.

PoslaťNapísal: 13 Nov 2011, 15:56
od FINN
Nízka teplota je čo? pri -10a viac žhavim 2x a zafi je vonku stale.

PoslaťNapísal: 13 Nov 2011, 20:40
od stikan
Nízka teplota je uz 0 stupnov, skusal som uz aj viac krat zhavit a stale to iste motor toci a trva kym naskoci.

PoslaťNapísal: 14 Nov 2011, 20:55
od gipo
Napadlo ma aký štartovací prúd ma baterka? Myslím Ah a A

PoslaťNapísal: 14 Nov 2011, 21:41
od jupaza1
a ako vieš, že sú žhaviče OK :?: ako si ich otestoval :?:

PoslaťNapísal: 15 Nov 2011, 13:55
od stikan
žhaviče som zmeral a su ok, baterku som tiež zmeral nabitie 100% a štartovací výkon 75%, a baterka je myslím 60Ah a 370 din, dal som tam aj novu a robi to isté

PoslaťNapísal: 15 Nov 2011, 21:30
od Kesi
Baterka, žhaviče , relé žhavenia, štartér - postupne prejesť a skontrolovať. Ako si kontroloval žhaviče? Ide napätie na žhaviče pri žhavení?

PoslaťNapísal: 16 Nov 2011, 18:40
od stikan
napätie na žhaviče ide, idem kupiť novu bateriu 75 Ah a uvidime potom

PoslaťNapísal: 16 Nov 2011, 20:00
od jupaza1
stikan píše:napätie na žhaviče ide, idem kupiť novu bateriu 75 Ah a uvidime potom

na žhaviče môže ísť, ale dôležité je či ide do nich :!: :wink:

PoslaťNapísal: 17 Nov 2011, 19:28
od stikan
A ako zistim či ide do nich?

PoslaťNapísal: 17 Nov 2011, 20:18
od frenkiecz
Vymontuj je a připoj na baterii.Měly by se po pár sekundách rozžhavit do ruda.

PoslaťNapísal: 27 Nov 2011, 08:49
od stikan
žhaviče su dobré, dal som tam novú bateriu 77Ah 720A a výsledok ten istý ráno teplota -1 C a auto naštartovalo až po nejakych 8- 10 sekundách točenia, pokiaľ parkujem v teplej garáži naštartuje hned.

PoslaťNapísal: 27 Nov 2011, 11:34
od clio1
stikan a na diagnostike si bol nesvieti ti žiadna kontrolka lebo pokiaľ ja viem ak by mal nanič žhaviče tak by mu svietila kontrolka žhavenia? opravte ak sa mýlim....

PoslaťNapísal: 28 Nov 2011, 09:34
od alzafir
Clio1, jestli bude špatný žhavič, bude svítit kontrolka chyby elektroniky motoru. Ne žhavení.

Stikan, sám jsi zmínil čidlo teploty. Kontrolka by svítila, kdyby to čidlo bylo bylo KO, nebo jeho hodnota mimo rozsah měřící mapy pro jednotku.
Stačí, když bude jen měřit nesmysly, ale v toleranci pro jednotku a výpis registru závad bude čistý.
Takže diagnostika a kontrola dat z čidel!!
Teplota vody, teplota oleje, teplota nasávaného vzduchu, venkovní teplota...

PoslaťNapísal: 28 Nov 2011, 23:10
od stikan
ešte jedna otázka ktoré z čidiel čo alzafir vymenoval má vplyv na štartovanie ktore dava informaciu RJ, kedže mam problem len zo studenym startom?

PoslaťNapísal: 29 Nov 2011, 00:20
od iurai
si 1. majitel ?

diesle maju problemy najma so studenym startom.
diagnostika mozno napovie.
a potom skusit odpojit cidlo teploty

PoslaťNapísal: 29 Nov 2011, 16:49
od gipo
Disle vôbec nemajú problémy so studeným štartom, len tam musí byť všetko v poriadku . Ja mám osobne tri disle a jeden je zafira a ani jeden nemá problém pri štartovaní aj pri -25 stupňov C.

PoslaťNapísal: 29 Nov 2011, 18:31
od buci_vectra
Bud rád a obetuj pannu, aby ti to tak čo najdlhšie ostalo... :wink: