Strana 1 z 4

Filter pevnych castic....

Napísané: 25 Okt 2009, 17:12
od používateľa roni104
Cavte oplaci...
chcel by som sa spytat :v zafire mam filter pevnych castic ktory sa sam regeneruje tak pred dvoma tyzdnami sa regeneroval kontrolka prestala blikat no dnes mi ta kontrolka zacala blikat znovu a zase sa regeneroval presne tak ako vtedy ... vie mi niekto poradit ci to je normalne alebo sa tam nieco drbe???
Vdaka ...
(1.9 CDTi 88kW)

Napísané: 25 Okt 2009, 17:30
od používateľa Signum
Je to uplne normalne ale doporucujem hlavne neprerusit regeneraciu PDF ,lebo znizuje zivotnost oleja o 3% :cry:

Napísané: 25 Okt 2009, 19:40
od používateľa roni104
Vdaka tak dufam ze mi to zafirka nebude robit casto este raz dikes

Napísané: 02 Nov 2009, 10:36
od používateľa MIRO LONDON
roni104 napísal:Vdaka tak dufam ze mi to zafirka nebude robit casto este raz dikes

Regenerovanie filtra pevných častíc je normálny jav,to,ako často sa Ti zapne závisí od štýlu Tvojej jazdy/po meste častejšie/,
mne sa ten čistiaci proces zapol za 10 mes,6x,5x v meste a raz na diaľnici,jak som šiel 150km/h,/žirafa sa hodila do ako keby núdzového režimu/,
ako už vyššie spomínal vlakvedúci,nesmieš ten proces prerušovať,mne po meste ten proces trvá 5-7min,na diaľnici do 2 min,
ak jazdíš väčšinou krátke trasy po meste,doporučujem Ti ho občas prevetrať na diaľnici alebo okreske na vyšších ot. :wink:

Napísané: 05 Jan 2010, 10:31
od používateľa Weatherman
Zdravím opláci,
ja som majiteľom Zafiry 2 mesiace a zatiaľ mám málo skúseností s poruchami. Moje auto má 2,5 roka a 113 tis. km. Počas jazdy som počul pod kapotou sičanie vzduchu, ktoré bolo tým intenzívnejšie čim boli väčšie otáčky a na displeji mi ukazovalo poruchu elektroniky motora. Mechanik predpokladal, že to bude únik z trubky k turbu a objednal ma na servis o dva týždne.
Auto malo vyššiu spotrebu, ale dalo sa. Počas návratu z výletu som pocítil pokles výkonu a sičanie zosilnelo, zhasla signalizácia poruchy elektroniky motora a zasvietila kontrolka emisií. Keď som otvoril kapotu tak z vrchu to nefučalo, ale niekde zo spodu. Auto už nechcelo skoro vôbec ísť, tak som odstavil a dal sa odtiahnuť do servisu. Mechanik zatiať telefonicky hlásil, že bude pravdepodobne zanesený filter pevných častíc a skúsi to vyčistiť, prefúknuť a pod. Vraj vytlačilo tesnenia zo spojov výfuku. Pokiaľ s tým máte niekto skúsenosti budem rád keď poradíte. Dík.

Napísané: 05 Jan 2010, 20:41
od používateľa franticek6
Zle som to čítal ale aj tak :
To syčanie máš isto od turba, najpravdepodobnejšia závada vyskočila alebo roztrhla sa Ti hadica na prívode vzduchu alebo spiatočky výfukových plynov (ale to by sa Ti troch dymilo s pod kapoty alebo by si cítil dym v kabíne) .
Otvor kapotu a a kontroluj všetky hadice od filtra po sanie do motora (sk-pásky), odober kryt turba a popozeraj okolo neho a uvidíš, že niečo nájdeš.
Po 115 tis. km zanesený filter :roll:

Napísané: 05 Jan 2010, 21:28
od používateľa Weatherman
Dík za radu. Teraz ma ani tak netrápi tá vadná hadica, ktorú asi nájdem , ale mechanik mi hlásil že dal dolu výfuk a nemôže ho prefúknuť ani kompresorom-priechod vzduchu nulový. Je to tam nejako zapchané -asi filter pevných častíc-teda podľa mechanika. :shock: Vie niekto poradiť ako to prečistiť? Ďakujem za všetky rady.

Napísané: 05 Jan 2010, 21:29
od používateľa Signum
Zrejme sa poskodila hadica na meranie diferencneho tlaku v PDF. Starsie typy maju 2 hadice,novsie iba 1 a cast pod prednou napravnicou je z plastu ,ktory sa poskodi od vysokej teploty.

Napísané: 05 Jan 2010, 21:30
od používateľa MIRO LONDON
:idea: Žeby vypáliť?

Napísané: 05 Jan 2010, 21:35
od používateľa Signum
Weatherman napísal:Dík za radu. Teraz ma ani tak netrápi tá vadná hadica, ktorú asi nájdem , ale mechanik mi hlásil že dal dolu výfuk a nemôže ho prefúknuť ani kompresorom-priechod vzduchu nulový. Je to tam nejako zapchané -asi filter pevných častíc-teda podľa mechanika. :shock: Vie niekto poradiť ako to prečistiť? Ďakujem za všetky rady.

A co je chory? prefukat PDF kompresorom :shock:

Napísané: 05 Jan 2010, 21:37
od používateľa Weatherman
Dík za nápady. Určito dám vedieť ako to pokračuje, alebo ako sme to vyriešili.

Napísané: 05 Jan 2010, 21:53
od používateľa Signum
Weatherman napísal:Dík za nápady. Určito dám vedieť ako to pokračuje, alebo ako sme to vyriešili.

Su iba 2 ucinne postupy:
1. vyvapkovat, takto to robievame aj v praci ak je to mozne
2. vypalit,tento postup pouzivaju kolegovia za riekou Moravou
jednoznacne ak sa podari aspon ciactocne vycistit PDF je potrebne vykonat staticku a nasledne dynamicku regeneraciu

Napísané: 05 Jan 2010, 22:00
od používateľa jupaza1
Mne kontrolka ani nezasvieti, ale že vykonává regeneráciu si všimnem podľa zvýšenej okamžitej spotreby na volnobehu, trocha iný chod motora na volnobeh a čudného smradu okolo auta. Ako sa vykonáva statické a dynamické vypaľovanie?

Napísané: 05 Jan 2010, 22:23
od používateľa Signum
jupaza1 napísal:Mne kontrolka ani nezasvieti, ale že vykonává regeneráciu si všimnem podľa zvýšenej okamžitej spotreby na volnobehu, trocha iný chod motora na volnobeh a čudného smradu okolo auta. Ako sa vykonáva statické a dynamické vypaľovanie?

Staticka-vykonava sa pri stojacom vozidle na volnom priestranstve(nie v dielni) musi byt zabezpecene aby sa od vysokej teploty nemohlo nieco vznietit vzhladom na to,ze teplota PDF pri tejto procedure je okolo 600 stupnov. Cele sa to vykonava cez diagnosticky pristroj Tech2 a po aktivovani proces prebieha automaticky pri cca 3500 ot/min.
Dynamicka -mala by sa vykonat nasledne po statickej prejdenim cca 50km pri ustalenej rychlosti min. 50km/hod (idealne riesenie dialnica)

Napísané: 05 Jan 2010, 22:34
od používateľa jupaza1
Vďaka za info, zasa som o čosi múdrejší! Ale čo tá kontolka, keď mi to nedává info o začatí regenerácie, dá sa to najako zapnúť? Lebo já to zistím len tak, že pri dojazde na miesto určenia si dám zobraziť aktuálnu spotrebu! Než som prišiel na tento spôsob, tak sa mi asi dvakrát stalo, že som motor vypol, aj keď po dojazde nechávám motor chvíľu vrčať, aby sa ochladilo turbo.

Napísané: 05 Jan 2010, 22:38
od používateľa Signum
Mala by bud preblikavat kontrolka zhavenie ,alebo svietit vyhrievanie zadneho okna.Vsetko zalezi od aktualneho SW v RJ motora ale stava sa aj to ze nesvieti nic :cry: a clovek to zisti iba tak ked ma BC a aktualna spotreba pri regeneracii sa rapidne zvysi.

Napísané: 05 Jan 2010, 23:29
od používateľa signum CDTI
ani mne pri tom nesvieti ziadna kontrolka....musim pozerat na tu spotrebu :? aku hodnotu to potom ukazuje ked sa to cisti??

Napísané: 06 Jan 2010, 11:57
od používateľa MIRO LONDON
signum CDTI napísal:ani mne pri tom nesvieti ziadna kontrolka....musim pozerat na tu spotrebu :? aku hodnotu to potom ukazuje ked sa to cisti??


Mne na voľnobehu namiesto 0,5-0,7l/h začne ukazovať 5-9l/h,
a počas jazdy napr,pri 90km/hod namiesto 4,7-5,5l/100km ukazuje okolo 12-16l/100km :wink:

Napísané: 06 Jan 2010, 14:23
od používateľa fanuc
Ani mne pri tom nesvieti žiadna kontrolka. A to by som tam mal mať novší soft. :D

Napísané: 06 Jan 2010, 22:39
od používateľa signum CDTI
MIRO LONDON napísal:Mne na voľnobehu namiesto 0,5-0,7l/h začne ukazovať 5-9l/h,
a počas jazdy napr,pri 90km/hod namiesto 4,7-5,5l/100km ukazuje okolo 12-16l/100km :wink:


tak dnes cestou do prace sa regeneroval DPF filter.....prisiel som do prace a na neutraly spotreba okolo 6/h hned som si spomenul na MIRA a isiel som znova na cestu...isiel som okolo 90km/h a spotreba okolo 11l/100km...presiel som asi 6km a spoterba spadla pekne na 4,8-5,2l/100km....tak uz odkusane a mozem potvrdit...ziadna kontrolka mi nesvietila.....tak uz len pozerat na spotrebu :wink: