Musel som otvoriť novú tému, pretože sa mi nedarí stále vyriešiť môj problém s ťahom motora na Zafire 2.0 DTI r.v.2004. Chcem upozorniť, že som užívateľ motorového vozidla , nie automechanik.
Uvediem všetky informácie, tak sorry, ak toho bude veľa.....
Zafira bola kúpená jazdená začiatkom apríla 2008, jazdená vo Francúzsku (vraj z leasingu). Auto malo najazdených cca 72.000 km, ale podľa opotrebovania brzdových kotúčov predpokladám hodnotu cca 110.000 km. Auto fungovalo v pohode len som dal vyčistiť disky, pretože mi spadali 2 pneumatiky, ale to nesúvisí s témou Po 3.000 km som dal vymeniť olej a olejový filter – ako odporúčal predajca (olej značky TOTAL vlastnosti z hlavy neviem).
Po asi 3-4 mesiacoch sa mi rozsvietila kontrolka kľúčika pri štarte a po dosiahnutí otáčok nad 2.500 zhasla. Samotný štart bol trochu dlhší. Niekedy na prelome augusta a septembra som počas jazdy cítil, že auto stratilo akceleráciu, pri 3.stupni sa mi nepodarilo dostať otáčky na 2000, plyn stlačený na podlahe aby sa dala zaradiť 4 a po dlhšej dobe sa mi podarilo dať aj 5....na diaľnici max. rýchlosť 100 – 110 km/h a samozrejme plyn na podlahe . Neviem, či to má nejaký význam, ale vonku bolo dosť vlhko a celou cestou bola silná búrka. Zašiel som do servisu OPEL v BA Petržalka – hneď mi volali, že tá kontrolka mi svieti, pretože sú už opotrebované žhaviče. A že ten problém s ťahom je vyriešený, išlo len o poškodený koniec hadičky prívodu vzduchu do turba a že to ich technik skrátil a auto ide v pohode. Tak som dal vymeniť aj žhaviče....
Auto išlo asi 350 km v pohode (nie v kuse, ale asi 3 cesty medzi BA a TO). Cestou z BA sa fajne rozpršalo, auto išlo na 130 – 140 km/h a keď som spomalil, aby som odbočil na R1, tak opäť strata ťahu, rovnako ako opisujem vyššie. Po preštudovaní rôznych tém na fóre som si myslel, že sa jedná o zasvinený vzduchový filter. Dal som auto známemu do servisu v TO. Podľa popisu, čo som mu dal tak tipoval váhu vzduchu alebo katalyzátor (čo ma veľmi potešilo ). Auto nesignalizovalo kontrolkou žiadnu chybu, taktiež detekcia cez comp (neviem aký soft) nič neukázala. Nakoniec mi pozrel vzduchový filter a problém bol vyriešený. Filter bol fakt zasvinený a je to len moja chyba, že som ho nevymenil hneď. Ale auto fungovalo opäť bez problémov. Ešte som si dal asi o 2 týždne v tom istom servise vymeniť palivový filter, brzdovú kvapalinu a okrem toho aj brzdové kotúče a platničky. (Na margo skracovania hadičky prívodu vzduchu do turba v servise pre tým, mi v tomto servise povedali, že to sa dá len vymeniť, nie skrátiť).
Hurá, auto funguje, som šťastný človek....až do novembra.....cestou do BA (opäť nám pršalo) som sa dostal do rovnakých ťažkostí, ale už s jednou podstatnou zmenou, auto sa z kopca tak rozbehlo, že som dosiahol skoro 130 km/h, ale v tom momente klesol výkon tak, že spomalilo na 100-ku a na palubovke sa rozsvietil kľúčik. Hurá, už to asi konečne niečo odhalí....Opäť som zašiel do servisu OPEL v BA a super, zase rýchla odpoveď – odišiel mi vraj nejaký soleoidný ventil (dúfam, že som to správne napísal, pretože netuším o čo ide). Oprava do druhého dňa (čakalo sa na súčiastku), auto opäť jazdí ako nové .Pocítil som len problém pri akcelerácii na 1-tke (auto bolo na nej totálne lenivé a stále je) ale od dvojky to už šlapalo dobre. Možno trochu vyššia spotreba, ale to pripisujem zime a kúreniu.
Cez Sviatky ukončila svoju púť baterka, tak som dal novú a až do včera bolo všetko relatívne O.K. Auto išlo po diaľnici v pohode (nepršalo ) 130 až 150 km/h. (asi 90% cesty zo 110 km idem 130). Auto bolo 1 deň zaparkované. Včera večer idem preč a už som to cítil, hovorím si, že asi nejaký nesprávny štart alebo čo, ale nie opäť strata ťahu a dostať sa na krátku vzdialenosť nad 80 km/h pri miernom stúpaní priam nemožné.....
Chystám sa opäť na ďalšiu návštevu servisu, ale neviem, asi skúsim niekoho iného...Vie mi niekto na základe tejto prózy poradiť, čo s tým, či je v tom nejaká logika alebo som mal len „šťastie“ na dobrý výrobok????