Stránka 1 z 1

Motor Z16XE bez EGR ventila

PoslaťNapísal: 31 Jan 2015, 17:59
od dolomit
Zdravim Vas pani rad by som sa spytal na niekoho kto ma skusenosti s motorom Z16XE.Nedavno som totiž narazil na velmi zachovaly kus Ackovej zafiry rok vyroby 2005 a mala motor Z16XE,vraj po prvom majitelovi z talianska bol to starsi pan.Zarazilo ma vsak to že motor nemal EGR ventil bol zaslepený vyzeralo ze original zaslepkou(pokial sa to vobec robilo od výroby)nikde netrčal ani konektor od EGR,nesvietila ani ziadna kontrolka že by hlasilo chzbu alebo nieco podobne.Chcem sa spýtat ci sa to robilo niekedy aj original bez EGRka,a ak nie ci sa to da softverovo urobit tak povediac aj doma na kolene aby kontrolka emisii nwsviwtila aj ked tam neni EGR ventil,alebo sa to softwerovo da urobit len v servise oplackom.Dalsia vec ak nema tento motor EGR ci prejde bez problemov cez emisie.Vopred diky za kazdu odpoved.

Re: Motor Z16XE bez EGR ventila

PoslaťNapísal: 31 Jan 2015, 19:58
od franticek6
Pred časom tu predával a tuším aj vyrábal užívateľ vikieso.
Moji dvaja známi kámoši majú na vektrušách záslepky a nemali problém ani na EK.

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=13815&f=1
https://www.astra-g.cz/egr-ventil-zaslepeni/
http://mojevectra.cz/opel-vectra-b/egr- ... epen%C3%AD

tak to existuje origo
Obrázok

Re: Motor Z16XE bez EGR ventila

PoslaťNapísal: 03 Feb 2015, 07:51
od dolomit
Dakujem pekne za ohlas,takze je to mozne ze to bolo robene origo v opli,docital som sa ze dokonca podaktore boli koli tomu stahovane do servisov aby odstranili EGR.

Re: Motor Z16XE bez EGR ventila

PoslaťNapísal: 07 Feb 2015, 21:52
od alzafir
Ano, je možné, že to máš bez EGRu, podobně je to i u motorizace Z18XE, je to s i bez EGRu.
A i když tam EGR je, dá se odstavit, zaslepit jeho obtokový kanál. Musí se ovšem zapojit šidítko, emulátor, či jak to nazveme, to udělátko na základě informací z jednotky motoru musí vyrobit zpětnou informaci pro jednotku o pohybu jehly EGRu a ještě upravit hodnoty MAP senzoru.
Sám už tohle používám na dieslu Y22DTR, chystám se to vyrobit i pro benzínové motory.
Co se emisí týče, v případě nafťáku se výrazně sníží kouřivost motoru. Zvyšují se obsahy oxidů dusíku, to ale emise neměří. Takže s tím v pohodě projdeš.