Chalani, urcite sa tu uz o tomto probleme vela precitalo, a dokonc som aj nasiel vela tem. No nikde som sa nedocital, co dava signál riadiacej jednotke zhavenia. Ktore cidlo.
Mam totiz problem v tom, ze auto krasne startuje ked je studene aj ked je teple. No ked sa aj v tychto mrazoch preveziem cca 5km a idem do obchodu, pridem z obchodu zapnem kluc a zhavenie uz nezopne. No auto necche nastartovat. Musim dost dlho tocit motor a az potom odpali. Podla mna bude problem len s niektorym cidlom. Alebo sa mýlim?
Podla schémy som vyčítal že signál by mal ísť od teplotného čidla vody čo je pri termostate. No nezdá sa mi to. Neberie signál aj s teploty vonkajšieho vzduchu? Kde je čidlo?
Dosť ma to ser... .
Alebo je zlá samotná žhaviaca jednotka?
Poradte, prosím.
skoro kazdy motor Astra, vectra, Zafira 2.0 ci 2,2 DTI, DI ma ten problem, ze mierne zahriaty zle startuje.
lebo sa zhavi len od 4 stupnov nizsie, pri vyssich teplotach zhavit netreba, aspon u noveho motora to tak bolo.
u starych je to inac - najdes tu o tom cca 70 tem
dnes su to uz stare 10 rocne motory,co obisli zemegulu aspon 10-krat.
mozes tomu pomoct rucnym zhavenim
ďakujem za odpoved.
Viem ze je tu o tom vela tem. No nikde som sa nedočital odklila berie signal RJ.
Dakujem franticek6 za info. Cize moze byt problem v cidle teploty vody?
Dnes som bol na STK a volajako divne sa choval teplomer. Vpol som motor, isiel som na prijem STK. Bol som tam cca 10 minut a vratil som sa do auta. Nastartoval som a pozeram rucicka teplomeru bola uz len na nejakych 80 stupnou. Pritom presiel som asi 50km, cize ked som odstavoval auto, bolo zohriate.
Ako som ho mal tak na volnobehu, pozeram a rucicka teplomeru isla postupne dole az na nulu.
Nerozumiem tomu. Termostat bol meneni minuly rok a ma za sebou asi 28 tisic km. Je to v poriadku ze sa ten motor nedokazal na volnobehu zohriat? lepsie povedane ze teplomer isiel dole?
Auto kurilo, samozrejme ze ked som po STK vysiel na dialnicu tak rucicka isla na 90 a auto kurilo lepsie. Najlepsie je, ze som bol v opli a chcel som kupit cidlo. Da sa kupit len spolu s termostatom.
Čidlo teploty vody si nech změřit, jakou dává hodnotu teploty potažmo napětí z něj.
To samé u teploty nasávaného vzduchu.
Domluv se s někým s diagnostikou.
Když to bude sedět, je varianta odpojení čidla teploty, to si tu najdi.
Když ani to nepomůže, asi by to chtělo změnit startovací dávku čerpadla, změna softu.
Anebo můžeš rovnou zbytečně sponzorovat výrobce autodílů.
Dakujem za radu.
Macil, ja som si prečítal poriadne odpoved od Iuraja.
Ale neviem ci je v poriadku to co som pisal. Myslim to ako sa choval teplomer. Viem ze diesel ma mensie odpadove teplo s motora, horsie sa ohrieva a podobne. Ale nemyslim si ze je v poriadku ked nastartujem teply motor a necham ho bezat na volnobehu, aby mi rucicka na teplomery isla dole az na nulu. Ked uz nestupa, tak aspon by mala drzat nejaku hodnotu, nie?
Alzafir, a ako sa da zmerat to cidlo ? A cidlo teploty nasavaneho vzduchu je priamo na vahe?
Da sa to zmerat s merakom, alebo treba ist len na diagnostiku?
Ak treba diagnostiku, nieje niekto v okoly Piestan s diagnostikov?
Čidlo teploty má váha tzv. v sebe.
Treba Ti diagnostiku každopádne, a čidlo teploty motora sa dá zmerať aj merákom.
A ešte raz si prečítaj alzafirovu radu.
Opel Zafira y20dth MB E 320 CDI W 211 MB S 320 CDI W 221 AMG Opel Sintra x22dth - ex Skoda 105 L -ex http://www.nakupujsk.sk nie som na fejsbúku
Neviem co myslis , ze si mam este raz precita Alzafirovu radu.
Na diagnostiku by som isiel, len nepoznam nikoho v okli kdo ju ma. Neviem ako mam zmerat to cidlo a ake mam mat hodnoty. No a uz vobec neviem co myslel stou variantou odpojenia cidla.
Jednoduší je najít někoho s diagnostikou, kdo ty hodnoty zná, vidí je na obrazovce.....ano, jde to s měřákem, je to ale značně nepohodlné.
Navíc se může při livedatech objevit jiná záludnost.
Takže jak psal i franticek6, dianostika....a to není jen výčet registru závad. hlavně v trakovýchto hraničních případech.
To ze sa ti motor z 90 stupnov na volnobehu ochladi na 70 je v tomto mraze uplne normalne. By si sa cudoval, kolko tepla odoberie motoru radiator kurenia.
Minule som to sledoval a bol som aj kus prekvapeny z toho. Okrem toho sa cely blok motoru chova ako jeden velky chladic
JAsne tu diagnostiku dam spravit, len tak ako pise Alzafir, potreboval by som niekoho kto naozaj vie co ma pozerat, ked su to hranicne hodnoty. Neviete niekoho poradit v okoli Piešťaň?
Dnes rano som ledva natocil. Asi si to startovanie ked nezopne zhavenie uz vypytalo dan. Starter.
Musel som az 4 krat zhavit kym nastartoval. Normalne zacal tocit a potom uz len taky divny zvuk a nepretocil motor. Tak znovu nazhavit a znova . Pretocil motor tak dva krat a len tak sramotil. Pritom minuly rok na jar som to mal v oprave a povedali mi ze starter je ok.
Tak info po oprave.
Menil som vodnú pumpu a kladky drážkového hriadeľa a pritom som vymenil aj čidlo teploty vody. štartovanie sa zlepšilo a aj keď idem naštartovať po krátkej trase, tak aspoň preblikne žhavenie. yzerá to , že problém bol v tom čidle.
Každopádne by dal rád spraviť niekomu diagnostiku.
Ešte by som sa cchel pýtať čo je tá veľká biela krabica pod podblatníkom na ľavej strane pri nárazníku.?
cawte, nechcem zakladat novu temu.... poradte ma teplota na vahe suvis zo spotrebou ??? mal som nejakych 36 , mam aj pozicany op ncom ale neviem ako mam odmerat hodnoty a ci su dobre.....ja som taky kk..t a mal som zakryty ak cooler na zimu. a spotreba jak.....
Intercooler ani na zimu nezakrývej, popřeš jeho funkci v autě. Váha vzduchu má vliv na spotřebu, ale ne až tak zásadní , hlavně ne snímání teploty nasávaného vzduchu. Pokud dává nesmyslné údaje o skutečně nasátém vzduchu, tak to je jiná, tohle je zásadní údaj pro jízdu . Ještě doplním předcházející tému , co ovlivňuje start motoru, je to i čidlo venkovní teploty. To v nárazníku. Nenechte se zmást, že jeho hodnotu vidíte na displayi palubního PC. Ona ta hodnota vede i do řídící jednotky motoru, ale přes relé. Už jsem viděl data ze Zafiry, kdy během startování tato hodnota skokem skočila o 6 strupňů ( hodnota pro ECU), ale na displayi ukazovala to samé, reálnou hodnotu po celou dobu.
Alzafír ja mám zase problém, že odišlo mi čidlo teploty vonkajšieho vzduchu a zvýšilo mi otáčky motora, či bol zohriaty alebo studený. Proste chodilo auto ako na sytiči. Tak som ho odpojil a otáčky motora sú normálne. Následne som kúpil nové čidlo ale otáčky mi nechcú klesnúť ani pri studenom a ani pri zohriatom motore. Neviete v čom by mohol byť problém?
Opel Zafira-A, 2.2 DTI, r.v. 2003
Opel Zafira-A, 1.8i, 85 kw, r.v. 2000 - ex
Škoda Felícia Combi 1.3 MPI, 50kw, r.v. 1996 - ex
Toyota Carinna II, 1.9D, 51kw, r.v. 1987 - ex
Platí to, co jsem výše napsal. Nech si zkontrolovat, co čidlo ve skutečnosti ukazuje pro jednotku motoru. Může ukazovat cca o 20 stupňů míň, než je skutečnosti. Můžou být na vině kontakty relátka, přez které vede signál teploměru , čímž jsi možná měnil zbytečně čidlo.