Stránka 1 z 1

Teplota motora

PoslaťNapísal: 31 Jan 2011, 11:32
od texno_lover
Cauko, ako je to u vás s teplotou motora pri teplotách aké momentálne máme ? -5 až - 15 cca
ja mám problém zohriať Zafiru 1.9Cdti , pri normálnej jazde má v týchto teplotách teplotu trochu nad 60 stupnov po prejdení zhruba 30-40 km, a je jedno či prejdem 200 km alebo 30, teplota je vzdy okolo tej 60 tky, no ked zastavím, a nechám bežať motor na volnobehu, tak po 2-3 minútach teplota klesne na 50 stupnov, a boh vie ako to nekúri, ide teplý vzduch, ale boh vie aké teplo to nie je

Na vectre 2.0 Dti som bol zvyknutý že 3-4 minuty po naštartovaní to už kúrilo , a pri normálnej jazde išiel horúci vzduch, aj pri týchto teplotách , no zafiru nie a nie zohriať,

že by bol už zlý termostat ? alebo ani výmena nepomôže a bude to také isté , aké máte skúsenosti s vašimi teplotami ?

PoslaťNapísal: 31 Jan 2011, 11:39
od Komo
Termostat

// neviem ake su ceny u nas, ale tu je za slusny peniaz
http://cgi.ebay.com/THERMOSTAT-OPEL-ZAF ... _500wt_922

PoslaťNapísal: 31 Jan 2011, 12:46
od texno_lover

PoslaťNapísal: 31 Jan 2011, 22:13
od texno_lover
ešte sa chcem spýtať, teraz po jazde som skúšal či je teplý chladič, ale nebol , takže termostat bol zavretý , tak by mal byť potom v poriadku alebo sa mýlim ? :shock:

PoslaťNapísal: 31 Jan 2011, 22:40
od Komo
Ak mas pristup k hadiciam, tak skus hadice, chladicu vacsinou netreba vela a vychladne ... podla toho popisu, co si dal to vyzera na termostat, tak daj vediet ako dopadla skuska s hadicami ;)

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 10:05
od fanuc
Presne tak. Nič nekupuj, ale najprv to odskúšaj. Keď máš tých 60 stupňov, tak si otvor kapotu a chyť hadicu za termostatom. ak je teplá, tak vymeň termostat. ak nie, tak si v kategorii ľudí, ktorým sa to viac nezohreje. mne ide pri -5 stupňov max 80 teplota. a to po dlhšej jazde. ale zase mne kúri dobre :D aj keď treba trošku dlhšie čakať :lol:

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 13:03
od texno_lover
chladič aj hadice su studené, ale už som objednal nový termostat , tak ho tam dám a uvidím čo to bude robiť s teplotou, ale asi to teda nepomôže, všimol som si však dnes v nádobke na chladiacu zmes že po okrajoch bola pena, olej tam nie je , iba pena,voda je čistá .. a na výčku od oleja nie je žiaden povlak ani nič, ani sa netratí olej, a ani voda, ani tlak žiaden v nádobke nebol, , čiže s prasknutym tesnenim pod hlavou alebo hlavou by to nemalo mať nič spoločné ? alebo ta pena je normálna v takomto mraze :shock:

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 14:56
od lubo22
neviem ci je ta pena normalna ale mne sa v nadrzke ziadna pena nerobi aspon som si to nevsimol

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 17:34
od Komo
Uvidis co spravi ten termostat. Kazdopadne 60 stupnov je strasne malo a neviem co ine by to mohlo byt ako termostat.
K tej pene - netusim

PoslaťNapísal: 02 Feb 2011, 13:26
od trma
Mozno budem mat hlupu otazku, ale ako zistujete teplotu motora v Zafire? Ja v mojej 1.9 DCTi 88kW nemam rucickovy ukazovatel teploty.
Dost mi tam chyba.

TrM@

PoslaťNapísal: 02 Feb 2011, 15:39
od texno_lover
musis to mať povolené cez diagnostiku, a možno máš, skús držať tlačítko settings ale 6-8 sekúnd, budeš počut z reproduktorov hlboký tón, potom stláčaj tlačítko BC a budu sa ti zobrazovať všelijaké údaje, tam kde ukazuje teplotu , tak ukazuje tam Senzor teplotu, potom rýchlosť a dole na pravo ukazuje teplotu motora , samozrejme musíš mať naštartované auto , no pokial nebudeš počut ten tón pri držaní tlačítka tak 6-8 sekúnd tak to nemáš povolené

PoslaťNapísal: 03 Feb 2011, 08:18
od trma
Dakujem za info, vyskusam ci to mam povolene. Ak nie, tak predpokladam, ze treba najst niekoho s OP-COMom.

Nove astry tusim uz zase maju ten budik, tak asi aj nova zafira ho bude mat.

PoslaťNapísal: 03 Feb 2011, 22:24
od Aldo
Ahojte,

mne to tiez slabo hreje, preto idem menit Termostat-uz je kupeny. Viete niekto ako na to? Nejaky postup na vymenu?

Dakujem

Marek

PoslaťNapísal: 21 Feb 2011, 19:14
od texno_lover
termostat vymenený, teplota je už okolo 75- 80 stupňov
auto kúri 8)
ale metóda chytenia sa chladiča a hadíc vedúcich do neho že či sú teplé , tak tá sa mi neosvedčila, nakolko hadice boli studené a aj chladič a termostat bol predsa zlý, (možno že len trošku prepúšťal alebo čo, ale malo to velký vplyv)
ale už je všetko okej , s výmenou neviem ako to je , bolo to menené u automechanika .

PoslaťNapísal: 05 Mar 2012, 16:34
od cito
dík za typ, ukazuje mi tam spústu údajov, moja teplota sa dnes pohybovala v rpzpätí 81-84 stupňov na úseku cca 100 km, a nevieš náhodou, čo znamenajú ostatné čísla, alebo kde to mám nájsť...?

Re: Teplota motora

PoslaťNapísal: 13 Mar 2013, 10:41
od texno_lover
tam kde ti ukazuje aj teplotu motora tak vedla toho ti ukazuje aj rýchlosť auta , tiež dobra vecička, ale inak tie údaje to netuším čo sú zač

Re: Teplota motora

PoslaťNapísal: 08 Jan 2015, 21:47
od lbrocko
Ahoj . Prosím čo bola príčina tej peny v nadrzke na chlad.kvapalinu? Mám rovnaký problém. Najprv som si myslel že v servise dali zmiešanú chladiacu kvapalinu tak som asi stomi litrami vody preplachol chladiaci systém a dal len dest.vodu, to som spravil ešte v lete a počas tohto obdobia ziadna pena ani strata kvapaliny. V októbri som dal zmes g12 a dest.vody v pomere 1 k 1 a znovu pena a strata kvapaliny. Budem rád za nejaké rady. Ešte pridam info, že mi menili tesnenie pod hlavou keď mi odvrtavali zhavice cca február min.rok a potom v máji repas turba. Po tomto vyhadzovalo pri aj krátkej jazde malo kvapaliny a v nadrzke len pena a po chvíľke keď bol motor na volnobeznych otáčkach sa pena zmenila na kvapalinu, to celé ešte pred tým preplachom a výmenou len za dest.vodou.