Popis problému. Zostatok nafty v nárdži bol taký že blikala kontrolka paliva tak možno 5-7l, a auto odišlo z domu. Pri ceste späť auto naštartovalo /cesta cca 200m/ a po 10m skapal motor. Mám zafiru 2,0 DTI r.v.2002. Potoms om skusil naštartovať, malo snahu chytit, aj chytil ale na nepravidelny chod a skapal. Podotýkam že auto stálo v prudkom kopci baklonené na pravú stranu a predkom dole. Dotankoval som 20l a nechal točiť štarter v intervaloch 30s asi 10x, myslel som že by sa tam aj vzduch mohol dostať, no po dotiahnutí domov a odparkovaní sa podarilo auto natočiť ale mal nepravidelný chod, tak fungoval asi 10s a potom nabehol naplno, normálne, išiel asi 5min a skapal. viac sa mi ho nepodarilo naštartovať. ešte to kamarát skúšal so štartovacím sprejom a asi po 10 min snahe sa zase chytil normálne, ale ked som chcel pridat tak nereagoval na pedál, vobec, robili mi aj diagnostiku - bez závad, pedal OK. Motor bežal po spreji asi 10min a skapal znova. Auto ma 170000km a netuším čo to može byt. jeden tvrdí že palivové čerpadlo, no po povolení prívodu paliva do vstrekovača nafta pri štarte vyteká a neviem čo s tým je. Dokonca som aj spínaciu skrinku vymenil, poradil elektrikár že aj tam može byt problem, investicia 7eur, žiadna katastrofa len aj tak nejde, poradte mi prosím, stretol sa niekto s týmto?
Neviem či máš vložku alebo celý sa mení ale asi vložku, tak keď už budeš mať starý filter v rukách, naftu vylej, založ nový a naplň po okraj a zašrobuj a potom už len naštartovať, ale nechytí Ti na prvý krát.
Opel Zafira y20dth MB E 320 CDI W 211 MB S 320 CDI W 221 AMG Opel Sintra x22dth - ex Skoda 105 L -ex http://www.nakupujsk.sk nie som na fejsbúku
Vieš ono závisí od toho ako rýchlo sa filter vymení a koľko vzduchu Ti nasaje cez prepad, alebo u novších typov je prepad zo vstrekovačov vedený do čerpadla a nie späť do nádrže, ako mám trebárs aj ja.
Opel Zafira y20dth MB E 320 CDI W 211 MB S 320 CDI W 221 AMG Opel Sintra x22dth - ex Skoda 105 L -ex http://www.nakupujsk.sk nie som na fejsbúku
No filter je vymeneny, auto samo nenaštartovalo, musel som mu pomoct štartovacím sprejom, potom klepal na volnobeh normálne, asi pol hodiny, skúšal som pridávat a začal sa dusit a púštal sa do nepravidelných otáčok, po pol hodine skapal. normálne naštartovat nejde. Mzslím že je v prdeli čerpadlo, čo vy na to_
a ešte po výmene som zalial filter naftou po okraj, ked skapal, rozobral som ho a nafta tam bola tak do trištvrte nádoby. Inak v nádobe ked som vybral starýá filter bol taký šlemovitý nános, na spodku, myslíte že aj pri plaváku to može byt také? v nádrži? a kde je plavák pod kkobercom som ho nenašiel, v príručke píšu že pod kobercom ale asi u benzínu, myslím že u dieselu budem musiet dat nádrž dole.
nemas upchate nejake trubky co vedu ku filtru?? alebo prasknuty ten box kde sa vklada palivovy filter? klesne ti tam nafta a asi preto uz nenastartuje a cerpadlo nemoze natiahnut naftu.
a co je to ten startovaci sprej?? automechanik niesom ani sa nevyznam v tom
Ja som mal podobný problém a riešenie bolo jednoduché. Skontroluj si prepadové hadičky od vstrekovačov, či nie je niekde prasklina, pretože prepad je vedený do čerpadla a ak máš niekde prasklinu, tak cez túto ti môže čerpadlo ťahať falošný vzduch. Ja som mal prasknutú prepadovú hadičku tesne pred čerpadlom. Výmena komplet prepadov stála cca 1 € a 15 min práce. To že so štartovacím sprejom ti to išlo - neni divu, lebo ak sa nemýlim, tento sa strieka do sania, nahrádza naftu a teda už v sani máš namiešanú zmes na horenie.
Zafira 1,9CDTi - Z19DT, 2006
Zafira 2,0 DTi - Y20DTH, 2002
predtým 7 iných
no dal som pred čerpadlo hadicu napojenu na flasu v ktorej bola nafta a startoval som, nafta pri štartovaní mizla asi za 30sek 2cm, flasa 1,5l malinovky, samozrejme umyta a vysusena, takže čerpadlo musi fungovat, len je zaujimave že nenakopol a odpalil až ked som prestal štartovat a to potom aj skapalo lebo uzavrelo privod nafty. ale motor nebeží. Ten štartovací sprej sa strieka do sania pri štarte a včera mi nabehol na volnobeh s tymto sprejom, potom som prestal striekat a išiel sam na naftu, len mal ostrejší zvuk a ked sa zohrial cca 30min, potom zase skapal. dnes ho veziem do servisu už som krátky na to auto a nemam yž ani nervy na to, no skontrolujem prepad.hadičky lebo pri štarte ked som ju odpojil včera tak z nej nič netieklo.
JuroSVK píše:Ten štartovací plyn by som na tvojom mieste veľmi často nepoužíval, pretože ak je to na báze éteru, tak to dosť škodí motoru a čerpadlu - je suchý.
tak tak. Dokonca pre diesle su tie spreje casto odlisne ako pre benzinaky. A sice pisu na nich ze su mastne atd, ale odmastuju motor, takze cim menej tym lepsie