Mam problem s nefunkcnou rucnou brzdou. Ako sa hovori, nepouzivas - nepotrebujes. Auto vsak bez funkcnej brzdy cez STK neprejde. Lanka su v poriadku, nezadieraju a funguju ako maju. Lenze po zatiahnuti kolesa nebrzdia, vlastne len tak pribrzdievaju. Nie je problem ich pretocit rukou. Je to uplne iny system, ako na VeBe. Mal uz niekto z vas rozobraty system rucnej brzdy? Boli by nejake rady? Kazdopadne sa dnes poobede musim do toho pustit, lebo som uz mesiac pozadu....
Na zadnej náprave máš lanká s protismerným španovákom skús len dotiahnuť ak Ti pomôže a ak nie tak povoľ a daj sa do odoberania kolies, máš pravdu systém je iný, keď dáš dole kotúče tak budeš vidieť celý brzdový systém, pozri v akom stave máš brzdové okružie, medzi okružím máš rozperný valček manuálny nie hydraulický a ten si šrobovákom našteluješ (taký chromovaný krúžok) tak aby si kotúče zakladal tzv. posuvne ťažko aby Ti tam nezaskočili ľahko, potom poskladáš a vyskúšaš.
Opel Zafira y20dth MB E 320 CDI W 211 MB S 320 CDI W 221 AMG Opel Sintra x22dth - ex Skoda 105 L -ex http://www.nakupujsk.sk nie som na fejsbúku
Super, problem je vyrieseny. Musel som vsak zobrat dole kotuce. Dosteloval som celuste a je to. Su to uplne ine celuste ako na VeBe. Tieto su akoby z jedneho kusu. No v ziadnom z katalogov som ich nenasiel. Na lavom kolese bol hlavny problem nefunkcnosti. Celuste boli vyskocene z voditka. Pri zatiahnutí tiahla, dosadacia plocha neposobila kolmo na kotuc, ale do bocnej strany, kde nebol ziaden odpor. A preto nebrzdilo ani druhe koleso.
Dakujem.
Nemáš pravdu Kajo, to brzdové okružie sedí presne, len keď si mechanik nedá pozor pri skladaní a hádže to tam, nepozerá kde čo má zapadnúť a tak.(moja skúsenosť) a preto si na Sintre robím sám všetko čo môžem a viem.
Opel Zafira y20dth MB E 320 CDI W 211 MB S 320 CDI W 221 AMG Opel Sintra x22dth - ex Skoda 105 L -ex http://www.nakupujsk.sk nie som na fejsbúku
...ja som narážal na to, že nastavovací člen je tam, kde je pracovný tlačný člen.
Toto podľa mňa nemôže z dlhodobého hľadiska dobre fungovať, lebo nie je možné nastaviť tú jednu-pevnú stranu.
Videl som už mnoho bubnových bŕzd na rôznych autách, ale toto sa mi zdá byť prílišné zjednodušenie.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Tie brzdy funguju spravne, a na rozdiel od inych systemov su opotrebovane rovnomerne. Jedina vycitka je, ze v tele kotuca, vedla otvorov na srouby kolies, nie je este jeden otvor, s ktorym by sa dalo dostelovat rozperne zariadenie aj bez demontaze kotuca.
Inac naozaj plati: co si neurobis na aute sam, tak si to aj tak budes robit sam...