Multimeter / multitimer
Moderátori: buci_vectra, franticek6
- jaromucha
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 11 Apr 2007, 12:45
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Multimeter / multitimer
Nemá niekto schému multimetra či multitimera ( neviem čo je správne ) - je to čierna skrinka pripojená na poistkovú dosku zozadu. Mám totiž problém ako to vyzerá z jedným z časovačov v multimetri. Časovač súvivsí s osvetlením interiéru, cyklovača predného a zadného stierača, blikaním výstražných smeroviek a ešte neviem s čím. Prejavuje sa to tak, že pri otvorení dverí sa nerozsvieti interiér, alebo ak pri vypnutom zapaľovaní a zapnutých obrysových svelách otvorím dvere tak by sa malo ozvať pískanie - ono sa ozve ale prerušované v takte asi 4 Hz, alebo cyklovač vôbec nejde a pod. Vyzerá to na nejaký skrat, alebo zvod na danom časovači, ktorý mu zmenil periódu a teraz robí psie kusy. Na všetkých schémach je multimeter kreslený iba ako čierna skrinka a nikde som nevidel jeho schému - ak by niekto mal, tak by mi to pomohlo. Prípadne ak niekto mal podobný problém...?
Opel Astra J r.2015
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Je to MultiTimer.
Pochybujem že niekto má vnútorné zapojenie multitimeru.
Na VeBe som ho mal rozobratý, sú v ňom zákazkové integrované obvody, nedostupné bežne v obchode.
Skús ale skontrolovať podľa schémy napájanie multitimeru a uzemnenie.
Pochybujem že niekto má vnútorné zapojenie multitimeru.
Na VeBe som ho mal rozobratý, sú v ňom zákazkové integrované obvody, nedostupné bežne v obchode.
Skús ale skontrolovať podľa schémy napájanie multitimeru a uzemnenie.
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- jaromucha
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 11 Apr 2007, 12:45
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Po dlhšom štúdiu schém a vŕtaní sa v aute to vyzerá na problém s napájaním multitimera. už pri odomknutí auta nebliknú smerovky a pri otvorení dverí sa nerozsvieti interiér. Predpokladám, že centál by mal pri odomknutí zapnúť napájanie multitimera a to sa nestane. Z multitimera idú 3 vstupy do centrálu, ale neviem čo to je. V schémach som nikde nenašiel jednotku centrálu a ani to ako je to prepojené na multitimer. Nevie o tom niekto niečo?
Opel Astra J r.2015
- jaromucha
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 11 Apr 2007, 12:45
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
takže problém je odhalený - konečne som sa prinútil a začalsom merať. Problém je v multitimeri. Po všetkých meraniach mi vyšlo že chyba musí byť iba v multitimeri, tak som šiel za kamarátom a strťil ho do jeho zafiry, a bolo to jasné. Takže potrebujem vymeniť multitimer - nemá niekto jeden voľne pohodený? samozrejme funkčný.
Opel Astra J r.2015
- franticek6
- Moderátor
- Príspevky: 2206
- Dátum registrácie: 09 Máj 2007, 18:23
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ružomberok
- Bydlisko alt: Liptovské Sliače
- Bydlisko: Liptovske Sliace (SK) ,Hausmening (A)
- Kontaktovať používateľa:
A mohol by si napísať do akej, ročník aspoň.
Opel Zafira y20dth
MB E 320 CDI W 211
MB S 320 CDI W 221 AMG
Opel Sintra x22dth - ex
Skoda 105 L -ex
http://www.nakupujsk.sk
nie som na fejsbúku
MB E 320 CDI W 211
MB S 320 CDI W 221 AMG
Opel Sintra x22dth - ex
Skoda 105 L -ex
http://www.nakupujsk.sk
nie som na fejsbúku
- franticek6
- Moderátor
- Príspevky: 2206
- Dátum registrácie: 09 Máj 2007, 18:23
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ružomberok
- Bydlisko alt: Liptovské Sliače
- Bydlisko: Liptovske Sliace (SK) ,Hausmening (A)
- Kontaktovať používateľa:
Skús www.archanjel.sk alebo nejaké vrakovisko.
Opel Zafira y20dth
MB E 320 CDI W 211
MB S 320 CDI W 221 AMG
Opel Sintra x22dth - ex
Skoda 105 L -ex
http://www.nakupujsk.sk
nie som na fejsbúku
MB E 320 CDI W 211
MB S 320 CDI W 221 AMG
Opel Sintra x22dth - ex
Skoda 105 L -ex
http://www.nakupujsk.sk
nie som na fejsbúku
- jaromucha
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 11 Apr 2007, 12:45
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Re: Multimeter / multitimer
Chcel by som po dlhšej dobe zosumarizovať to načo som prišiel, keď som riešil tento problém
to čierne vľavo dole je zhorený plošák
1 toje jeden z prívodov napájania
2 to sú kontakty relé vytápania zadného skla - konkrétne je to cievka relé
3 vrchná rada relátok
4 nezhorený plošák multitimera.
Príčinou všetkého bolo použitie štandardného relé na pozícii relátka pre vykurovanie zadného skla. Ak si pozriete zapojenie klasického relé a modrého relé, ktoré je určené špeciálne na túto pozíciu, tak zistíte, že pri použití klasického relé dôjde k prehodeniu prívodu 12 V ne cievku a na spínacie kontakty relé. Čiže vytápanie zadného skla funguje normálne, akurát tých max 40 A pre sklo ide cez plošný spoj až kým tento nezhorí ako u mňa. Ja som to auto už takto kúpil. ale musel som vymeniť zadné sklo ( manželka vybavila ), to malo zopár odporových dráh prerušených, takže sa to prejavilo až po výmene skla. Oprava je jednoduchá ako vidno na obrázku, ale kým som na to došiel boli to dva týždne vŕtania sa v aute a študovanie schém. Samozrejme s náhradnými dielmi mi pomohol troodon.
Takže bacha na pozíciu vytápania zadného okna striktne používať modré relé - mie je to len o záťaži, ale aj o zapojení.
to čierne vľavo dole je zhorený plošák
1 toje jeden z prívodov napájania
2 to sú kontakty relé vytápania zadného skla - konkrétne je to cievka relé
3 vrchná rada relátok
4 nezhorený plošák multitimera.
Príčinou všetkého bolo použitie štandardného relé na pozícii relátka pre vykurovanie zadného skla. Ak si pozriete zapojenie klasického relé a modrého relé, ktoré je určené špeciálne na túto pozíciu, tak zistíte, že pri použití klasického relé dôjde k prehodeniu prívodu 12 V ne cievku a na spínacie kontakty relé. Čiže vytápanie zadného skla funguje normálne, akurát tých max 40 A pre sklo ide cez plošný spoj až kým tento nezhorí ako u mňa. Ja som to auto už takto kúpil. ale musel som vymeniť zadné sklo ( manželka vybavila ), to malo zopár odporových dráh prerušených, takže sa to prejavilo až po výmene skla. Oprava je jednoduchá ako vidno na obrázku, ale kým som na to došiel boli to dva týždne vŕtania sa v aute a študovanie schém. Samozrejme s náhradnými dielmi mi pomohol troodon.
Takže bacha na pozíciu vytápania zadného okna striktne používať modré relé - mie je to len o záťaži, ale aj o zapojení.
Opel Astra J r.2015
- troodon
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 519
- Dátum registrácie: 15 Nov 2008, 23:17
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Re: Multimeter / multitimer
sikovny chalan - dobra rada hodna groš
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: 17 Jan 2014, 10:44
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Levice
Re: Multimeter / multitimer
super. fakt sikovne popisane. ja som sa k tomu vyhrievaniu este nedostal (sak nebolo treba tuto zimu ), ale najblizsie to skontrolujem, ci bude treba menit rele a ak ano, dakujem za velmi dolezite upozornenie .
Zafira B, r.v.2006, B+LPG, Z16XEP