Pri vymene žiarovky som si všimol horuce drôty od baterky na + aj minus pole. Kontakty baterky som vyčistil ale potom som zistil že sa hreju skôr kable (tie hrube od baterky). Meranim napatie pri behu motora som nameral normalne hodnoty 13,5-14V volnobeh aj vyššie otačky. Baterka je nova cca 5 mesačna. Štartuje dobre. Žiadne iné náznaky to nemá len tie drôty sú také horúce že sa ani nedajú udržať. (motor 2 DTI r.v. 2001). Su tie kable normalne alebo mam radšej niečo skontrolovať nerad by som aby mi to začalo niekde horieť.
Odskrutkuj aj tie bocne vodice, prebehni kefou, ak by sa to hrialo dalej tak niekedy sa to aj tak riesi ze sa tie zalisovane konce prevrtaju a stiahnu skrutkou. Skontroluj ci tam nieje zvyseny odber. Mne pomohlo precistenie tych svoriek a nezaskodi ak precistis aj kostriace body.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Tie zalisovane konce sa mi najviac nepozdavaju. Ked som to dnes skumal tak tie droty su po dlhsej jazde take horuce ze sa ich neda drzat dlhsie ako 1s. Ten zvyseny odber neviem kde by som skontroloval, prípadne netusim co mam vlastne skontrolovat (ampere na poistkach alebo?) Nemam tam nic dorabane vsetko je tam origo. Zajtra idem kupit aj hasicak pre istotu .
Pre zaciatok urcite ocistit drotenou kefou kontakty na baterke a svorky.
"Ampere" skontrolujes tak, ze zapojis merak do serie k autobaterii. To znamena jeden koniec meraka na baterku, druhy na kabel, ktory z daneho konca baterky vedie.
Odporucam merat len pri vypnutom motore, maximalne zapnutom zapalovani. Teda ak nemas merak, ktory zvlada startovacie prudy.
Aj ked uprimne - nemyslim si ze sa tymto k niecomu dostanes, nakolko takto by si mal kazde rano vyslahanu baterku. V podstate sa priklanam k velkemu prechodovemu odporu na kabloch.
ak nemas nic dorabane tak o to lepsie, skor by som to cele len ocistil - hlavne rozober aj ten spoj na mensi vodic ktory tam je a aj precisti ukostrenia na karoserii. Tie svorky potom treba osetrit specialnou vazelinou nech to neoxiduje.
Odber radsej nemeraj ani pri pootoceni klucika lebo ked nahodou bude zhavit merak ti odide ak by si to meral na 20A rozsahu. Ked merat jedine kludovy odber.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Aby sa zohriali prechodom prúdu samotné káble, musel by byť odber rádovo v stovkách ampérov. Preto si myslím, že meranie odberu a zvlášť v kľude, nikam nepovedie. Treba spraviť poriadok so svorkami. Buď poriadne prekrimpovať, alebo použiť riešenie ako bolo uvedené vyšie.
edit: ale problém môže byť aj v baterke.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
tie kable sa zahreju hlavne po nastartovani a dobijani - vtedy tam tecie radovo niekolko amperov, ja som to cistil tak dva mesiace dozadu a pomohlo to.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
macil píše:... príčinou zohrievania nie sú samotné káble,...
Dovolil bych si nesouhlasit. Zub času a měděnka dokáže nadělat pěknou paseku. Oxidace napadne jednotlivé žíly v motaném vodiči, postupně ho oslabuje. Snižuje se původní průřez kabelu, proud ovšem zůstává stejný.
I kabel dokáže hřát!!!
Zkus rozříznout izolaci kousek za svorkou, uvidíš, jestli tam je měď čistá nebo měď zoxidovaná.
to je tym ze absentuje to pravidelne izolovanie specialnou vazelinou na to urcenou, druha vec je ze ked to v poriadnom servise zaizoluju uzivatel zamerany na prehnanu cistotu to vacsinou vyutiera dosucha
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Ten kabel mam za zalisovanym koncom poskodeny - myslim izolaciu, vo vnútri neviem aký je ale trosku je to zelenkavé tak asi oxidácia uz nejaká nastala - zeby oxidácia spôsobila žeby sa až tak hrial??? A hreje sa plusový aj mínusový. Ked som to nastartoval za studena tak som cakal co sa zacne prve hriat aby som mal istotu a hrejú sa práve tie hrubé drôty ktoré sú zalisované. Bočné sa potom zohrejú od nich. Myslim že prvé vyskúšam to prevŕtanie a zoskrutkovanie zalisovaných koncov ... potom uvidim. Začínam si to spájať aj s pomalým točením motora pri štartovaní - koli tomu som menil baterku ale žiadna zmena vtedy nenastala.
to je mozne tym ze ti dobre nedobija baterku - tym padom je slaba a ked nastartujes tak sa dobija velkym prudom a hreje sa to - skontroluj aj tie kostriace body na karoserii/altiku/motore.
A rozskrutkuj aj tie bozne vodice - to mas za chvilku, az potom vrtaj ked budes mat to sotatne urobene. Oxiduje to samozrejme a vacsinou u kazdeho - no az tak by sa to hriat kvoli tomu nemalo.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Orezal som izolaciu na tych zalisovanych kabloch a pod tou izolaciou boli kable mierne zoxidované. Vyčistil som ich kyselinou solnou a cinom som ich zalial tak aby cin spajal drôty a ten kus kde je drôt zalisovaný. Potom som este kladivom ciastocne roztemoval a tak ciastocne zlisoval este zalisovane konce. Po skusobnej jazde kable studene. Start motora o 30% lepší - myslím švih motorom keď štartujem. Možno by sa to ešte zlepšilo keby som vymenil kable uplne lebo ako som pisal boli dosť zoxidované. Ďakujem za konštruktívne rady veľmi mi pomohli.
Tá kyselina soľná myslím nebol dobrý nápad...
Veľmi ochotne reaguje z meďou, určite zatiekla aj medzi žily a je len otázkou času kedy ten kábel definitívne umrie...
Aj keď to zatiaľ pomohlo...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová Vectra B 1.8 16v - modrá Tigra X14XE