zarosené okná
Moderátori: buci_vectra, franticek6
- lesi
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 08 Feb 2008, 22:57
- Auto: Zafira Tourer
- Bydlisko: Šahy
zarosené okná
ahojte
hafruje mi zapínač na regulovanie prúdenia vzduchu do kabíny a z toho dôvodu sa mi zarosujú okná, lebo teraz je v polohe uzavretia a nedá sa vypnúť. poradte
díky
hafruje mi zapínač na regulovanie prúdenia vzduchu do kabíny a z toho dôvodu sa mi zarosujú okná, lebo teraz je v polohe uzavretia a nedá sa vypnúť. poradte
díky
- macil
- Admin
- Príspevky: 36824
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Nováčik, nenováčik, snáď si nemyslíš, že všetci majú také auto ako ty.
Inak, najjednoduhšie a najlacnejšie bude asi riešenie, ako uvádza Fanuc. Spravidla za skrinkou spolujazdca je klapka vnútorného okruhu ovládaná motorčekom. Prúser je však v tom, že vypínanie motorčeka v krajných polohách sa nedeje pomocou mikrospínačov, ale na základe zvýšeného odberu zablokovaného motorčeka. To však funguje len dovtedy, kým sa oska hriadeľa neuvoľní v mechanizme klapky natoľko, že sa začne voľne pretáčať. Sprvu ešte trenie stačí na to, aby pohla klapkou, ale už prestane fungovať vypínanie v krajných polohách, pretože motorček sa naďalej točí a točí sa až dovtedy, kým tlačidlom nezmeníš polohu klapky. Potom sa začne točiť do druhej strany a celé sa to opakuje, ibaže v druhom smere. Nakoniec sa oska uvoľní natoľko, že klapkou ani nepohne a tá ostane spravidla zatvorená.
Inak, najjednoduhšie a najlacnejšie bude asi riešenie, ako uvádza Fanuc. Spravidla za skrinkou spolujazdca je klapka vnútorného okruhu ovládaná motorčekom. Prúser je však v tom, že vypínanie motorčeka v krajných polohách sa nedeje pomocou mikrospínačov, ale na základe zvýšeného odberu zablokovaného motorčeka. To však funguje len dovtedy, kým sa oska hriadeľa neuvoľní v mechanizme klapky natoľko, že sa začne voľne pretáčať. Sprvu ešte trenie stačí na to, aby pohla klapkou, ale už prestane fungovať vypínanie v krajných polohách, pretože motorček sa naďalej točí a točí sa až dovtedy, kým tlačidlom nezmeníš polohu klapky. Potom sa začne točiť do druhej strany a celé sa to opakuje, ibaže v druhom smere. Nakoniec sa oska uvoľní natoľko, že klapkou ani nepohne a tá ostane spravidla zatvorená.
- lesi
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 08 Feb 2008, 22:57
- Auto: Zafira Tourer
- Bydlisko: Šahy
nateraz to mám vyriešené. v jeden deň som pobehal nejaké mláky a možno bola aj vysoká vlhkosť vzduchu alebo čo, ale zapínač fungoval. vypol som ho a už sa ho ani nedotknem. však ho ani nepotrebujem. keď sa mi raz bude veľmi chcieť, tak sa na to mrknem. možno by stačila len WD40-ka na správne miesto. chyba bude niekde v kontakte.
Opel Zafira Tourer 2,0 CDTi Cosmo r.v. 13
Opel Astra H 1,4 Enjoy r.v. 04
Opel Zafira B 1,9 CDTi Enjoy r.v. 05-ex
Opel Vivaro Life Westfalia 2.5 CDTi r.v. 07-ex
Opel Zafira A 1.6 16 V Elegance r.v. 99-ex
Fiat Marea Weekend 1.6 16 V LX r.v. 97-ex
Opel Astra H 1,4 Enjoy r.v. 04
Opel Zafira B 1,9 CDTi Enjoy r.v. 05-ex
Opel Vivaro Life Westfalia 2.5 CDTi r.v. 07-ex
Opel Zafira A 1.6 16 V Elegance r.v. 99-ex
Fiat Marea Weekend 1.6 16 V LX r.v. 97-ex
V každom prípade treba nový motorček. Tým ,že vypínanie nie je cez koncové spínače ale prúdovým snímačom motorček sa na komutátore vyhreje a mierne sa pootočí.To má za následok rozbeh motora.Do jednej strany sa rozbehne a do druhej už nie.Vymontovaním celého dielu a preklopením klapky sa síce problém akože odstráni ale treba to zafiksovať aby sa opäť nepreklopil.V zime je to dosť postrádateľná vec
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 20 Jún 2007, 00:34
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Michalovce
orosenie
Dlhšie som tu nebol, ale mal som ten istý problém s orosovaním koncom zimy. Bol som bezradný, nič nepomáhalo. Myslel som si, že uniká voda z kúrenia, ale v nádržke bola hladina stála. Potom, že tam mám nejaký nekvalitný filter(peľový), ktorý zadržuje vlhkosť. Už som sa rozhodol vybrať ho a chodiť bez neho ak to pomôže. A vida pri rozoberaní cesty k filtru som zistil, že tiahlo nie je spojené s klapkou ventilátora a bola stále cirkulácia. Nasadil som to a všetko "nasucho" klapalo. Keď som to už išiel zmontovať ppo asi 15 zavretiach a otvoreniach, ešte raz som to skúsil a tiahlo vyskočilo. Viem, že to obkecávam, ale aby vedeli aj novší čo robiť. To tiahlo ide dosť ťažko zaklapnúť. Slabšie zaklapnutie znova vyskočí. Tak toľko k tomu, keď sa niekomu v zime začne orosovať kabína a trvá to celú cestu z BA do MI pri max. otáčkach ventilátora
Zafira 2,0 74kW, 2003
- lesi
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 08 Feb 2008, 22:57
- Auto: Zafira Tourer
- Bydlisko: Šahy
tak som to konečne rozobral a prišiel som na jednu vec. po demontovaní odkl. skrinky som zapínal a vypínal cirkuláciu vzduchu a neviem ako to môže byť, ale vtedy keď by dnu mal ísť vzduch zvonka (zapínač je vypnutý, čiže nesvieti), vtedy je práve že prívod zvonka uzavretý (klobúčik je vo vnútry, vidieť ventilátor). skúsil som všemožne dať klapku inak, nejde to. ako keby to bolo opačne. ďalšia vec čo o tom svedčí je tá, že keď dám prepínač prúdenia vzduchu len na okná, vtedy sa má automaticky otvoriť prívod vzduchu zvonku a on sa práve vtedy uzatvorí ( klobúk je vo vnútry, vidieť ventilátor). musel som odmontovať klapku, otvoriť prívod a zalepiť páskou. zatial
Opel Zafira Tourer 2,0 CDTi Cosmo r.v. 13
Opel Astra H 1,4 Enjoy r.v. 04
Opel Zafira B 1,9 CDTi Enjoy r.v. 05-ex
Opel Vivaro Life Westfalia 2.5 CDTi r.v. 07-ex
Opel Zafira A 1.6 16 V Elegance r.v. 99-ex
Fiat Marea Weekend 1.6 16 V LX r.v. 97-ex
Opel Astra H 1,4 Enjoy r.v. 04
Opel Zafira B 1,9 CDTi Enjoy r.v. 05-ex
Opel Vivaro Life Westfalia 2.5 CDTi r.v. 07-ex
Opel Zafira A 1.6 16 V Elegance r.v. 99-ex
Fiat Marea Weekend 1.6 16 V LX r.v. 97-ex