Zdravím, počas jazdy zhasol motor, bola diagnostikovana porucha CPU vstrek.čerpadla, chalani tvrdia že tam odchádzajú čipy a oprava stojí tak 250eur, no ked som videl tu sučiastku čo ju vymenili tak vypadá ako stabilizátor napätia na zadnej strane s chladičom, klasická trojnožka, nemáte niekdo schému zapojenia tejto elektroniky alebo stretli ste sa niekdo s tým?, Ďakujem za každú odpoved.
no neviem ako sa sem vklada obrazok, ale je to čierna súčiastka, plastová, do plošaku by mala ist nastojato a na zadnej strane má malý chladič ktorý je možné pripevnit o kovovú plochu, číslo je zošúchané aby som sa nedopracoval k cene.[/img]
Jedná sa o tyristor LR 2905 kúpiš ho trebárs na www.hadex.cz okolo 1 e.
a toto je on v RJ čerpadla, odchádza na jednoduchú vec a to je vysoká teplota
tú cenu ktorú si mi spomínal len za výmenu tohoto tyristora sa mi zdá pri vysoká (250e ), i keď robota s tým musí biť opatrná lebo nedá sa letovať normálnou pájkou pretože napr. tá RJ je keramická doštička na ktorej sú naparené medené plôšky
Opel Zafira y20dth MB E 320 CDI W 211 MB S 320 CDI W 221 AMG Opel Sintra x22dth - ex Skoda 105 L -ex http://www.nakupujsk.sk nie som na fejsbúku
klasicky FET, odchadza to lebo to lajdaci malo testovali pri vyvoji - opakuju sa stale tie iste chyby a zmeny na napravu kvoli kompatibilite boli nedostatocne.
Ceny na opravu su nehorazne drahe, casto neprimerane-ale kto by to robil za menej ked kupa noveho sa neoplati a je to nedostatkovy tovar. U niektorych jednotiek je to naozaj fuska rozobrat, najma ked treba naraz odpajkovat vela pinov naraz pricom to niekedy teplo celkom dobre odvadza (narozdiel od prevadzky). Tie FETy sa daju dnes nahradit roznymi, vela krat aj lepsimy nahradami za smiesne ceny oproti cene opravy.
Ceny zalezia od charakteru servismana, uznavam ze za 50€ sa to nikomu neoplati rozoberat najma ked to chce mat aspon trosku dobru vybavu a meraky+skusenosti. Ale pytat za vymenu FETu alebo opravu stedenych spojov, pripadne nejaky ten vystreleny elektrolyt 250€ je dost. Ine je ked by technik dal na pracu normalnu zaruku (nie par mesiacov) alebo sa zarucil ze jednotku neposkodi este viac ako bola.
netreba, FET je len spinaci prvok - je to taka polovodicova alternativa relatka len neobsahuje mechanicke prvky a teda by mal dlhsie vydrzat, rychlejsie spina, ma mensiu spotrebu, oproti klasickym tranzistorom sa menej hreje a hlavne neprodukuje take rusenie. So softverom to nema nic spolocne ta samotna vymena FETu.
Jasné mám, proste treba ten starý mosfet odstrihnúť úplne popri tele aby tie nožičky ostali čím najdlhšie, aby sa dalo na ne pájkovať lebo na tú plôšku nenaletuješ nič tá je naparená a nožičky mosfetu sú nastrelené na plôšku.
Opatrne s rozvahou a hlavne kľud pri tejto robote.
Opel Zafira y20dth MB E 320 CDI W 211 MB S 320 CDI W 221 AMG Opel Sintra x22dth - ex Skoda 105 L -ex http://www.nakupujsk.sk nie som na fejsbúku
Diky za odpoved.
Mne ale ide presne o to pajkovanie tej naparenej vrstvy... cim dalej tym viac sa stretavam s tymto druhom montaze a je problem pri opravach. Nielen v automobilizme.
Napriklad mam doma jeden kewood zosilnovac, zdroj je v nom rieseny takto hybridne a koli jednemu spoju nejde.
Poniektore tie spoje idu pajkovat striebornou pajkou, ale ine nie, tvaria sa ako by boli mastne...
Trosku som sice odbocil, snad ma vrchnost nestiahne z koze
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová Vectra B 1.8 16v - modrá Tigra X14XE
Romantický hrdina v tomto prípade musí biť človek sám ak chce ušetriť dáke to eee, ale bez naštudovania a trochu skúseností absolútne neodporúčam sa do tejto výmeny púšťať lebo by to mohlo dopadnúť ešte horšie.
Opel Zafira y20dth MB E 320 CDI W 211 MB S 320 CDI W 221 AMG Opel Sintra x22dth - ex Skoda 105 L -ex http://www.nakupujsk.sk nie som na fejsbúku