milan69 píše:...diagnostika vypisovala P0400-9.....je to lacnejsia alternativa ako novy ventil.....Chybovy kod P0400-9 vylucuje vadnu vahu vzduchu?...
Podkód 9 u P0400 je jednoznačně identifikace feedback odezvy EGRu na vstupní pulsy. Jednotka tím pádem přesně neví, kam se EGR posunul.
Pokud EGR ale mechanicky funguje, tzn otvírá se a zavírá ( chce to otestovat přes diagnostiku) je ještě možnost, jak to "opravit za děkuju".
Většina jednotek, netvrdím , že všechny , si dokážou chybějící informaci o poloze elektronického EGRu dopočítat. Když to jednotka nedokáže, rozsvítí se opět kontrolka motoru.
Zatím mám zkušenost takovou, že nejstarší jednotka z roku 2003 toto zvládla, novější všechny.
Celý zázrak spočívá v ustřižení drátu od EGRu, feedback do jednotky.
Toto není nic nového, už to tady na fóru je, tuším Joe to tu popisoval.
Osobně ale nejsem zastáncem "šizení" jednotky, považuju to za dočasný úkon. Navíc EGR opravdu MUSÍ fungovat!!
Obecně elektronické měřiče jako lambdy odcházejí po 120 tkm, EGRy nevyjímaje. To je daň za provoz. Elektronický EGR není nijak moc opravitelný, tam je jediná možnost ho vyměnit, příp jak píše Signum, i přeprogramovat jednotku.
V předešlých debatách ještě zazněla otázka P0400, váha, či EGR? To se dá v livedatech dost lehce poznat. Anebo je třeba mít i podkó chyby, v tomto případě P0400-9, a je to jasné.