Dnes sa mi začala svietiť kontrolka batérie a pri naštartovanom motore som na batérii nameral 11,4V.To je málo!! Asi odišiel alternátor? Alebo mohlo aj niečo iné?
Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov
Alebo uhliky.
Treba dat prekontrolovat cely alternator mechanikovi.
autoalarmy, denne svietenie, predaj, servis a kódovanie autokľúčov, oprava tacho,oprava a reset riadiacich jednotiek, immo, zmena podsvietenia, reaktivácia airbagov, programovanie a diagnostika automobilov, odkódovanie navigácii a autorádií, servis autoelektro, opravy CIM modulov. *** Diagnostika *** Opel Astra H Caravan Enjoy 1,6 16V 85kW/115PS, Z16XER - ex
Teraz som vymontoval alternátor.Cez štartovacie káble som pripojil altík na nabudenie a na uhlíkoch som nič nenameral.Takže to bude asi regulátor.Je na ňom napísané Delphi(asi firma ktorá to robí) Skúsim to zajtra zobrať do servisu čo na to povedia.A neviete náhodou niekto koľko stojí táto súčiastka?
Asi menej ako celý altík.Môžem mať starý za 4500 Sk.Je to dobrá cena?
A ešte jedna otázka.V Bennett cars sa ma pýtali že koľko to má ampér?Ako to zistím.Nič na ňom neni napísané.Kde sa to dá nájsť?
DÍK
Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov
Ide o to ako si ho pripojil na nabudenie.Musí mať pripnutý obal na kostru a + pol musíš dať na tú šrúbu kde zapájaš na voze prívod od baterky.Potom ešte musíš dať + pol na vývod na kontrolku -kde ide ten tenký káblik ked to je na voze.Po takom pripojení sa musí rotor začať točiť ťažšie ako ked tam prúd nemáš.
rombi píše:Mam problem koliseme mi napatie neviete poradit co moze byt na chybe?
Kolise ti napatie ... ? A kde a ako si na to prisiel ??? Meral si to alebo len v noci pozeras ked pridas na mieste ze ti ziarofky svietia viac ... ? Diod.mostik je usmernovac ktory ma min. 4 diodky.Mostik vseobecne ma rezervu v zatazeni aby bola dodrzana tepelne ochrana ako aj prud.odber a odolnos voci spatnamu razu.Dioda je polovodic a vseobecne neni problem odpalit hocijaku polovodicovu suciastku 23 000x za sekundu.Dioda ma aj svoju "trvacnost" a ta zalezi v akom je zapojeni a ako casto je namahana.V mostiku je to zle ze pokial odide jedna dioda a je dost velke prudove zatazenie vie to slahnut komplet mostik alebo lepsi pripad ked odpali diodu na nekonecno.
Dioda aka je pouzita v aute /na velke zatazenie-pisem pre laikof/ nema tendenciu moc menit svoju hodnotu a to uz len z dovodu ze pri rotacii rotora vznika indukcne napatie ktore ma viacej frekvencii a tak isto svju nominalnu "voltaz" ...
Najcastejsia pricina poklesu napatia/prudu v aute su :
-dochadzajuca baterka ktora sa uz vlastne skratuje sama na clankoch a to sposobuje zataz lebo alternator ma tiez svoje parametre pri otackach/min
-uhliky su casto v alternatoroch riesene dosluzim/docucha sa uhli/ a alternator nefunguje ako ma ...
-ojedinele nadpalena jedna dioda v mostiku /velmo ojedinele/ ,ta casto casom odide lebo sa prehrieva a pretazuje
-poskodena izolacia niekde v aute ktora ma za pricinu dost najcastejsie horenie auta - aj ked som zazil neodborne natiahnute kable ku koncaku ktore som sa az cudoval ze etse nehoria take horuce az izolacia smrdela.
-pokles aj sposobuje nadmerne zatazenie alternatora-ziarovky,zosik a selijaka spotrebna elktronika v aute
No nevedel som co napisat tak na zaciatok asi staci . Opat ta ista rada ze bez multimetra od cinana za 150sk sa nedozvies nic nove a s elektrikou sa hrat netreba lebo je v aute sice pre laikov 12V ale kolko amperikov.A pokial vam este nehorel priamo v ruke 8mm kabel ani nemozete vediet o com som doterz tocil.Potom uz ostava len jedno a to skocit so SRVISU. Jo a skuste ak chcete radu aspon napisat nieco na co ja nebudem musiet tukat 20 min do klavesnice aby ma MACIL opat sprdol ako skrabem ... Treba napisat nieco konkretnejsie nie len to na co som reagoval.
Naposledy upravil Zag dňa 09 Okt 2007, 20:39, celkovo upravené 1
Dik za obsiahlu odpoved.Zistil som asi 3 tyz dozadu ze mi svetla povedzme rozsvieti stlmy v podstate rychlo za sebou aj pri volnobehu aj pri vyssich otackach,ale po urcitych metroch jazdy sa to dostalo do normalu. Robilo to po nastartovani teda vacsie zataz na odber.Ovsem teraz blbne kedy sa mu ako chce.Tak som multimetrom meral co sa deje a zistil som ze napetie sa skokovo meni medzi hodnotami 13, 13.5, 14V.Rozobral som alternator rozletoval diody a na meranie prechodou je to ok. uhliky su dost dlhe odpor vynutia rotoru je 3,4ohm. vyzuale nic poskodene.Takze zat som nic nezistil.
Ja to robím na stole za pomoci nabíjačky mením napätie a skúšačka my uazuje kedy regulátor vypína a kedy zapína.Tažko to tu opísať je to dosť komplikované.Aj na aute sa dá merať ale musíš mat istotu že baterka je OK.
Jo au ked to nepomoze tak mas drbnutu "kotvu"/rotor - vlastne miesto kde dosadaju uhliky ... Mozno niekde mikro prasklinka ... Jo tak ako bolo pisane na stole sa to pekne da omerat ... Hej a neznamena ze ked diodu omeras a ma "hodnotu" ako ostatne xe je dobra ale to je na dlho ...
Som rad ze kruzky sa daju menit su tak na pol drania nechcel som to ani
opracovavat len som to prebehol na smirgli dal dokopy bo potrebujem auto a ono sa to zlepsilo tak uvidime casom