Stránka 1 z 4

Správny typ chladiacej kvapaliny.

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 07:49
od JuroSA
čaute, potreboval by som poradiť vo výbere chlad. kvap...bol som v obchode sa pýtať a po otázke "akú tam máš" som im povedal že neviem lebo je vyblednutá, tak sa týpek skočil pozrieť a hovorí mi že zelená, mama mi povedala že dávnejšie tam dolievala tiež zelenú, ale na fórach som behal a niektrorí tam dolievajú červenú. viem iba toľko, že keď niekto má zelenú tak si ju má vymeniť za zelenú a opačne, niektorí v tom zase vidia rozdiel, že zelená je na 2-3 roky, červená na 5. dnes som si povyťahal trošku z nádržky a je zahnedlá(najskôr od oleja). spolieham sa na toto fórum, lebo som napísal raz na tigra team a doteraz nik nenapísal a je tomu dobrý mesiac :)
Ďakujem

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 08:19
od macil
Starú kvapalinu vypusť a nalej tam kvapalinu v špecifikácii G12, alebo G12+ (červená). Napríklad originál GM - http://olejposta.sk/r_3906.html , alebo http://www.olejshop.sk/kapaliny/chladia ... ny/z/opel/

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 08:25
od buci_vectra
A ehm Macil, tu staru netreba vyplachnut?
Aj kamarat tam ma taku dajaku hovienkovu (farbou aj puchom) a uz sa ma pytal, ze co tam dolievat...

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 08:27
od macil
Ak je pedant, môže spraviť preplach destilkou, ale nie je to kritické.

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 08:32
od buci_vectra
On pedant nieje, ale ja hej a ja mu to aj robit budem...
Asik to zrejme preplachnem, aby sa novy sajrajt zo starym sajrajtom nezasvinil :D

A este nevies o dajakej stranke, kde je popisane aky je rozdiel medzi modrou(zelenou) a cervenou? Bo dajak mi v tom jasno nieje.

Ja lejem vsade modru, pretoze ju mam za good price ;)

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 08:43
od langdon2
A mozem dat tuto cervenu aj do mojej Astry? Aj ked tam mam teraz zelenu?

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 08:57
od macil
Robo, info mám pozbierané len tak zo stránok predajcov a popisu technických špecifikácií jednotlivých kvapalín.

Peťo, miešať, teda dolievať červenú do modrej, neodporúčam, aj keď v princípe by sa nemalo nič stať, pretože obe sú bezfosfátové, ale vymeniť celú náplň môžeš. Ja som takto prešiel z nejakej modrozelenej na červenú pred dvomi, či tromi rokmi, keď som zistil, že Opel prešiel kompletne na červenú a inú v predaji už neponúkal.

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 09:08
od langdon2
JAsne...sak to by som preplachol cely system..okis..objednam u Waldosa priamo zo suda.... :lol: :lol: :lol:

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 09:36
od macil
Tak aby to nebolo celkom jednoduché, pred chvíľou som ešte vygúglil:

"Kapaliny specifikace D, F a G jsou mezi sebou vzájemně mísitelné, s kapalinami B a C ovšem v žádném případě."


:)

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 09:39
od langdon2
Boha, a co to znamena v nasej reci? :D

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 09:47
od macil
Že zelenomodrú môžeš miešať so zelenomodrou a ružovú s ružovou, ale zelenomodrú s ružovou nie.
Veď uznaj, čo za farba by už len z toho mohla vzniknúť. :)

P.S.:Je ešte žltá, ale tá sa používa už len do starých škodoviek a žigulíkov a miešať sa môže len sama so sebou.


To všetko platí však len za predpokladu, že robotník vo fabrike nie je po ťažkej opici a pri miešaní si nezmýlil farby, alebo nie je zábudlivý, prípadne farboslepý. :wink:

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 11:02
od dulo
Dobrá stránka, kde zistiť, čoho koľko kam ide, je tu :wink:

http://www.olyslager-lubricants.nl/Fuch ... roduct.asp

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 13:42
od lubo22
daj tam cervenu ako mam ja. ja som aj predtym mal cervenu posledny zanam o kvapaline som mal zo servisu opel r2006 tak som teraz vymenil. kupil som origo GM.
staru vypusti a radsej ju preplachni destilkou aby starej tam ostalo cim menej ja som nepreplachoval ked som mal povodne taku istu aspon dufam. ale farba sedela.
ak budes kupovat nemrznucu GM tak su 2druhy balenie 1L a 5L
ale pozor 5L sa uz neriedi je uz nariedena do -27°C a 1L balenie je hustejsia tak ta sa riedi :)

PoslaťNapísal: 14 Sep 2010, 16:25
od iurai
rozmyslam, ze preco je tolko farieb a noriem. ako v damskom butiku.
vsak stacili by mozno 2

PoslaťNapísal: 15 Sep 2010, 10:07
od JuroSA
ešte by som rád vedel či mám prepláchnuť systém destilovanou vodou alebo obyčajnou z vodovodu. kolega mi hovoril že on to preplachoval obyčajnou vodou a dodal "aj tak sa to prevarí"

PoslaťNapísal: 15 Sep 2010, 10:23
od veeck
Radšej destilkou... Obyčajna voda je tvrda,a to nieje dobre ani pre umele hmoty,gumy či na kovove časti chladiacej sustavy... Vodny kameň ti zožerie všetko pri takej teplote a tlaku aku mame v chladiacej sustavy.

PoslaťNapísal: 15 Sep 2010, 11:58
od macil
Obyčajná voda (z vodovodu) je obyčajne tvrdá! Tvrdosť vody je vlastnosť, ktorá vyjadruje obsah rozpustených nerastov. Prevarením sa tvrdosť vody nezníži.
Opel nevylučuje ani použitie obyčajnej pitnej vody spolu s použitím moderných chladiacich kvapalín, ktoré obsahujú prísady zabraňujúce tvorbe vodného kameňa. Jediná voda, ktorú neodporúča, je odsolená morská voda.
Osobne by som sa preplachu sústavy pitnou vodou z vodovodu nebál, ale na konečnú náplň by som rozhodne použil destilovanú, či demineralizovanú vodu. A samozrejme, je potrebné včas meniť náplň v chladiacej sústave.

PoslaťNapísal: 15 Sep 2010, 12:14
od veeck
Oh prepač. To som chcel napisať,že je tvrda. Nievem ako som to mohol tak prepisať. Prepač. Už opravene.

PoslaťNapísal: 24 Sep 2010, 10:20
od JuroSA
neviem si pomôcť pri hľadaní otvoru na vypustenie kvapaliny. dal som dole aj nárazník, ale vidím toľko čo s ním keď je nasadený. samé trubky ale ani jedna nemá koniec. našiel som jednu podozrivú skrutku ale nie som si istý, je čierna tuším na imbusový kľúč. prosím poraďte.

PoslaťNapísal: 24 Sep 2010, 10:33
od macil
Tuším tam žiadna vypúšťacia skrutka ani nie je. Musíš odpojiť niektorú z hadíc.