roztrhnutý ozubený remeň na Tigre 1.4 16 V

Moderátor: bukelo

jany

roztrhnutý ozubený remeň na Tigre 1.4 16 V

Príspevok od používateľa jany »

Roztrhol sa mi ozubený remeň na Tigre 1.4 16 V s klimatizáciou a servom.
Po odobratí horného plastového krytu som sa dostal k dvom kolesám vačkových hriadeľov, ktoré má roztrhnutý ozubený remeň poháňať . Majú sa tieto kolesá dať pootočiť doprava npr. o 90 stupňov a viac, aby som ich mohol nastaviť s ryskami vodorovne naproti sebe? Hýbu sa voľne v rozmedzí len cca. 10 stupňov doprava - doľava. Poradí mi niekto, ako dalej...
Mám príručku "Jak na to?" od H.R.Etzolda, ale o tomto sa tam nepíše. Keby sa dali tieto dve kolesá pootočiť, dokázal by som podľa príručky vymeniť roztrhnutý ozubený remeň aj sám.
Používateľov profilový obrázok
Fastspeed
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 594
Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Komárno
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Fastspeed »

Niekde som počul, že na 16 ventilových hlavách keď sa roztrhne ozubený remeň, tak to tam narobý veľký bordel, lebo piesty poohýbajú ventily. Neviem, či to nie je tak aj v tvojej situácií. :( Poinformuj sa, lebo tak nadarmo nastavuješ rozvody. :idea:
jany

Príspevok od používateľa jany »

Na "sto pro" budeš mať pravdu. Dal so dole kryt z vačkových hriadeľov a niektoré ventily sú "natvrdo" zaseknuté. Pokúšam sa dať dole hlavu valcov. Budem mať problém s jednou trubkou okruhu klimatizácie, ktorá zabraňuje zdvihnutiu hlavy. Nevieš mi poradiť v tom smere, či chladiace médium vie odčerpať z okruhu klimatizácie aj opravár normálnych chladničiek?
Používateľov profilový obrázok
yuri
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 06 Apr 2006, 17:10
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa yuri »

heeeeeeeeej, pozor !!! ty si odpalil cele rozvody.. to znamena ze si minimalne poskodil niektore ventily, tak ze : hlava na komplet repas... a pozri ci ti nekusli ventily aj do piestov... kupit cele rozvody je cca 7000 v ELITE ale ta robota je na viac casu a na pre niekoho zrucneho co to vie...

tak ze sa prichystaj na generalku motora.

rozvodyx treba menit podla servisnej knizky !!! tj u teba kazdych 80.000 km
BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE
Používateľov profilový obrázok
yuri
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 06 Apr 2006, 17:10
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa yuri »

a nastavovat len tak casovanie ventilov doma je tiez pekna blbost, lebo to sa robi podla speci kluca... to urcite nerob doma... a tak isto nespekuluj ako dat dole hlavu, ale skor ako vybrat motor.....
BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE
jany

Príspevok od používateľa jany »

Určite máš pravdu !!!!!!!!!!!!
Predstav si, že na tej Tigre mám len 55 tis. kilometrov.
Už som vypustil aj náplň klimatizácie, takže hlavu dám istotne dole.
Časovanie ventilov je do puntíka opísané v príručke od H.R.Etzolda.
Sú všade značky. V tom by som nevidel problém.
Používateľov profilový obrázok
yuri
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 06 Apr 2006, 17:10
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa yuri »

to je stara tigra ? ako na nej moze byt len 55 tis. ? co stala na dvore do teraz ? no ono ty nebudes len casovat, ale aj opravovar a to, nove ventily monimalne a to nieje na robotu podla knihy.. radsej by som to dal robit niekomu na 100 % poznajucemu tento motor... si z BA ?
BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE
Používateľov profilový obrázok
yuri
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 06 Apr 2006, 17:10
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa yuri »

no ty nemusis asi vyposlat napln klimi ale chaldiacej kvapaliny, olej a najprv odpojit vsetko od hlavy... vies momenty na utahovanie hlavovych srobov, ked to chces robit doma ? vies ze musia ist nove ? mas nove ventily a voditka ? to nieje stranda co chces robit....
BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE
Neregistrovaný

Príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Rok výroby je 1996. Nestála na dvore, bola stále garážovaná, vyzerá ako nová. Mal som služobného PASSAT-a aj na domáce užívanie, takže som ju nemal kedy používať. Remeň vyzerá ešte ako nový. Neviem prečo sa to stalo! Mohol byť nekvalitný remeň.
Používateľov profilový obrázok
yuri
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 06 Apr 2006, 17:10
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa yuri »

zvetral za tie roky :-)
BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE
Neregistrovaný

Príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Príručka od H.R.Etzolda: Údržba a opravy automobilov OPEL Corsa/Tigra, veľmi podrobne opisuje aj tieto veci. Všetko, čo spomínaš, je tam uvedené. Momentový kľúč mám a aj všetky kľúče vrátane TORX nástrčných a násuvných. Klimatizačnú náplň musím vypustiť, lebo jedno kovové potrubie klimatizácie je nad výfukovým potrubím a musí sa demontovať. Dohodol som sa s kamošom, opravárom normálnych chladničiek, že mi naplní klimu znova médiom R 134 a olejom.
Neregistrovaný

Príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Remeň nebol vôbec popraskaný, možno bol málo našponovaný a predtým, než sa roztrhol, mohol preskočiť...
jany

Príspevok od používateľa jany »

Ten "anonymný" som bol ja, len som sa zabudol predtým prihlásiť.
Prepáč!!!
Inak vďaka za upozornenia!!!!!!!!
Nevie mi niekto poradiť s modrým kruhovým konektorom (pozri téma elektro)???
jany

Príspevok od používateľa jany »

Odpoveď na moju otázku ohľadom konektora už mám.
Najprv treba vytiahnúť zo zadného konca konektora smerom do boku sivý zaisťovací hrebeň. Tým sa dostaneme ku gumeným utesňovacím "upchávočkám" jednotlivých káblov napojených na nožíky konektora. Nožíky sa dajú po jednom postupne povyťahovať dozadu, ale až potom, ak šrobováčikom širokým cca. 1,5 mm zahneme smerom dovnútra k nožíkom malinké rozperné výstupky, ktoré po poskladaní konektora nedovolia vysunutie jednotlivých nožíkov z ich hniezd. PRED POVYŤAHOVANÍM KÁBLOV JE POTREBNÉ NAKRESLIŤ NAPOJENIE KÁBLOV DO JEDNOTLIVÝCH HNIEZD KONEKTORA AJ S PRESNÝM OZNAČENÍM ICH FARIEB!!! Je tam 18 tenších riadiacich káblov plus jeden hrubší napájací kábel. Jedno väčšie hniezdo je prázdne, zaslepené gumenou upchávočkou. Pred ponasúvaním káblov do svojich hniezd je potrebné rozperné výstupky z oboch strán nožíka jemne povyhýňať do uhla cca. 45 stupňov. Na záver treba nasunúť z boku do zadnej časti konektora sivý zaisťovací hrebeň. Keď z konektora nepovyťahujete jednotlivé káble, nedá sa zdemontovať hlava valcov.
eliasmarian
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 10 Feb 2012, 20:25
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: malacky

TIGRA 1.4 16V- roztrhnutý rozvodový remeň R.v: 12/98

Príspevok od používateľa eliasmarian »

Zdravím všetkých - nemá niekto osobnú skúsenost z roztrhnutím rozv. remenom na motore X14XE :?: :?: :?: Stalo sa to viac menej už pri parkovaní . Zatial to nemám rozobraté ale počul som že niektorích typoch motorov Opel sa zlamu len vahadla a ventyl to nepoškodí . čo možem očakavat po otvorení pri mojom type motora .
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22942
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

Ohnute ventily.... :?
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
eliasmarian
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 10 Feb 2012, 20:25
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: malacky

Príspevok od používateľa eliasmarian »

aa dala sa ta hlava opravit ?
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22942
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

Jasne ze da....Vsetko zalezi od poskodenia....treba ju dat dolu a pozret co vsetko to schytalo...
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
eliasmarian
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 10 Feb 2012, 20:25
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: malacky

Príspevok od používateľa eliasmarian »

a nevieš poradit nejakeho dobreho mechanika v Malackách alebo okolí na ople ???
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22942
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

Jedine BA....
KAJO, TEO
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Napísať odpoveď

Návrat na "TIGRA, SPEEDSTER - MOTOR/PREVODOVKA"