DPF:
treba si dávať pokiaľ by si jazdil len krátke trate v meste na to, aby si motor nevypol niekoľkokrát za sebou keď beží regenerácia filtra.
poznáš to buď pred vypnutím - treba sa pozrieť na spotrebu pri voľnobehu, normálne je 0.4÷0.7 l/hod, pri regenrácii 2.5 a viac alebo si môžeš namontovať LED-ku signálku ako tu píše vedľa kolega. Vtedy motor netraba vypnúť ale nechať dobehnúť regeneráciu ak je to možné.
regenrácia začína pri naplnení filtra ca po 20km jazdy. Tzn. ak budeš mesiac jazdiť do 20km regenerácia sa nespustí a filter sa bude len ucpávať. Preto treba ako píšeš raz za čas prejsť dlhšie trasy.
skusenosti - ja jazdím denne min 50+50km, stalo sa mi párkrát že som vypol motor pri regenerácii, ale zase min 1x týždenne 500km a viac. Takže s DPF ucpaním som nemal nikdy problém, všetky insignie mali cez 175tkm keď som ich vracal. VeCe má teraz 350t DPF funguje bez problémov.
96kW vs 110-125kW
tento týždeň som vrátil ST 96kW. Zvykol som si na neho. Ale po mesiaci v 125kW som presadol na chvíľu nazad do 96kW. No... jemne povedané je to poznať. Na mesto, kľudné jazdy je to OK. Ale rezerva na kritické situácie nie je žiadna, po diaľnici (napr.R1 okolo Nitry) nedokážeš zrýchliť do kopca.
spotreba je u mňa takmer o liter nižšia teraz na 125kW nezabehnuté auto.
ak by si kúpil do MY12, existuje u BSR dobrý chip na 192k, ktorý môže kedykoľvek vrátiť nazad a zase späť. Niekde som tu ale čítal, že 96kW má slabšie dimenzovanú prevodovku ako 120kW.
Od faceliftu možnosť chipu u BSR ktorý ako jediný by som si dal do auta neexistuje z dôvodu zmeny RJ. Existujú krabičky napr. od Irmschera ktoré vylepšujú ca 20k.
Facelift:
hm, neviem čo očakávať ode veľkej obrazovky po facelifte. Ja som mal MY14 s cúvacou kamerou, takže tam obrazovka je vhodná. Inak neslúži v podstate na nič. Tlačítka v starších modeloch boli úplne OK.
U MY16 je nová verzia infotainmentu namiesto i700/900 je R700/900 a tu je navyše čítanie SMS z mobilu, android auto a apple komunikácia.
Facelift zhoršil svetomety - svietia spôsobom ako keby jazdy do tunela.
Čo je dobré vedieť:
verzia Sport - nie je žiadna frajerina, ale má podstatne lepšie ergonomické sedačky v základe a podvozok nižší o 2.5cm s brzdami na 17" kotúče čo u ťažkého auta je podstatná výhoda. V nemecku sú kotúče 17" štandard, u nás sa predávajú vo väčšine výbav 16".
ST vs HB:
predtým než sa rozhodneš pre ST skús ten kočík naložiť do neho. výhoda je skutočne v nakladacej hrane, ktorá je rovná. nevýhodou je zaoblený vstup do kufra hore - väčšiu krabicu tam nevložíš. to nie je kombík, je to sport tourer. Na prvý pohľad veľmi dlhý kufor, ale 30cm zaberajú hrubé dvere, kde miesto nevyužiješ a postavy nižšieho vzrastu majú problém dočiahnuť náklad aby si nezašpinili nohavice o nárazník.
sedan zabudni - ten je úplne k ničomu.
HB - má samozrejme nakladaciu vysokú hranu do kufra. Pri otváraní za dažďa musíš opatrne aby ti stekajúcu vodu nesfúkol vetrík do auta
Kufor je ale inak rovnako veľký ako u ST s tým, že môžeš cez vyklopené okno nakladať veľké predmety. Pri vyložení poličky do neho naložíš viac nie na litre ale praktických vecí. Ak nemáš BOSE súpravu, kufor je tiež hlbší, takže sa do neho napr. zmestí autochladnička. U ST nemožno zatiahnuť roletu.
infotainment:
od neho záleží veľa vecí - najmä nastavovanie rôznych funkcií auta. Aj cosmo s CD300 nemá veľa možností nastavenia klímy, režimov auta atd. Z tohto dôvodu je lepšie voliť vyšší stupeň u infotainmentu.