Stránka 3 z 4

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 10 Júl 2014, 05:58
od petel99
dakujem za vycerpavajuce odpovede :) uz mam aku taku predstavu co spravim (kupim neorigo radio a pohram sa s tym poriadne nech to slape ale to je daleka buducnost, vzdy som sa rypal v aute :) ) este jedna rada ohladom prevodovky, automat alebo manual? stale ma laka automat ale na opel som nikdy nic nepocul necital a nejazdil som ho ... (jazdil som stary tiptronic v VW a audi, staru toyotu, novz typtronic v audi, nove BMW, novy mercedes, novy citroen, novy peugeot a je tam dost rozdiel hlavne v inteligencii prevodovky kedy podradila a kedy zaradila vyssi stupen, tak isto dlzku preradovania a je to rozdiel premiove vacsie auto a male auticko a aj medzi znackami ale nemal som moznost nikdy jazdit opel s automatom ... nema nejake brutal chyby? a aka je na tom udrzba/poruchy?
nerozoberate to tu niekde na fore? idem hladat ... dik

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 06 Júl 2015, 07:36
od TominoKa
Ahojte opelaci,
na kupu sa mi pritrafila Insignia Sports Tourer 02/2012, 70.000km, 96kW (disel), udrziavana, servisovana. Na co sa pripravit, co sa tyka vacsieho servisu v najblizsej dobe (napr. do 100.000)? Nejake zvlastne poruchy, s ktorymi ste sa uz stretli?
Dikes,
Tomas

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 08 Júl 2015, 21:44
od Sunman
Pokiaľ s tým jazdil niekto normálne tak nič špeciálne ťa nečaká. Možno kotúče a doštičky - to vidíš ako vyzerajú, nevyhneš sa im aj tak. Väčšia oprava je pri 150t - rozvody.
Ak s tým jazdil trapič, tak zotrvačník, spojka, prevodovka, kľukovka, nápravy... čo chceš viac počuť. Podobných dotazov ako dávač ty je tu niekoľko.
Na troch mojich Insigniách sa mi žiadna zo závad neopakovala, takže neexistuje typická závada insignie
2012 je najlepší ročník na Insignie a na Cabernet Savignon. Oboje dobrá voľba.

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 27 Júl 2015, 17:14
od TominoKa
Dikes, tu odpoved som chcel pocut :thumbup:
A zrapička s tym nejazdila :lol:
Tomas

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 08 Aug 2016, 19:09
od emkejx
Ahojte, nechcem Vam tu nikde spamovat, ale ako zaujemca o kupu Opla Insignia ST by som Vas chcel poprosit o radu pri vybere motorizacie.

V hladaciku mam tieto modely:

1. OPEL INSIGNIA KOMBI 2.0 CDTI 120kW/163K COSMO A/T, r. 2012

2. Opel Insignia ST 2.0 CDTI 96kW, r. 2011

3. Opel Insignia ST 2.0 CDTI 96kW/130k, r. 3/2013

4. OPEL INSIGNIA ST 2.0 CDTI 96kW/130K A/T, r. 11/2013

5. OPEL INSIGNIA ST 2.0 CDTI 88kW/120k, r. 7/2014

v servise u znameho mi nedoporucuju ten 120kW/163k motor a radia mi kupit 96kW/130k.

Co vy na to?

Dakujem za kazdy nazor a skusenost.Auto bude vyuzivane na rodinne ucely, ziaden dialnicny hltac kilometrov.

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 08 Aug 2016, 20:27
od Eisy
Neodporucaju preco?

A chces automat ci manual?

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 08 Aug 2016, 20:38
od emkejx
nejake caste vady motora, este som sa priznam o to hlbsie nezaujimal, preto neviem co konkretne.

co sa tyka prevodovky osobne som viac za manual kedze auto bude jazdit 80% mesto 20% mimo mesto. Ale ked mi napisete ze to ma dokonaly automat ktory sa rad vytrapi z hornatou bystricou nebudem dlho rozmyslat.

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 08 Aug 2016, 21:07
od 24petusko
no a ma pre teba vyznam ist do dizlu?
ked budes behat po meste a asi aj kratke trasy?
aky mas rocny najazd km?

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 09 Aug 2016, 06:34
od emkejx
14 - 15000 km najazdim rocne.

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 09 Aug 2016, 06:45
od langdon2
Ak s tym hodlas jazdit casto po meste, tak sa nachystaj na caste regeneracie DPF.

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 09 Aug 2016, 10:41
od DannyHell
Z vlastnej skúsenosti ti poviem ze chod radšej do nejakého benzinoveho auta. Táto Insignia nieje vôbec vhodná do mesta. A už vôbec nejaký kopcovity, mestský terén. Insignia žerie pomerne dosť na diesel a v meste ešte podstatne viac. Auto je ťažké takže rozbehy idú po každé nad 20L/100km. Ako píše Langdon bude aj častá regenerácia dpf-ka a to môže spôsobovať problémy.
Ak aj tak do toho chceš ísť tak určite nie do tej s 88kW. Minimálne 96. O tom ze by 118kW boli viac poruchové ako iné som nepočul. A automat je viacmenej v pohode len sa o neho treba starať a nečakaj samozrejme ze to radi ako tiptronic ci DSG, ale je to v norme ;) inak s automatom samozrejme zasa stúpa spotreba o voľačo oproti manuálu.

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 09 Aug 2016, 18:59
od Sunman
Mal by som ako dlhoročný užívateľ niekoľkých Insignií tieto dotazy:
- celkom by ma zaujímala legenda o vyššej poruchovosti motora 163k než ostatných. Mohol by si prosím zistiť o čo konkrétne sa jedná?
- v čom je problém pri častejšom spúšťaní DPF vypaľovania ak vždy dobehne do konca?

Inak Insigniwe ktoré máš v hľadáčiku sú rôzneho roku výroby - pred a po facelifte, 120k je adblue?
osobne by som hľadal MY12 pred faceliftom (ak netrváč na veľkom displeji na palubke).
EURO6 motory sú niekde úplne inde než motory EURO5 aj keď sú všetky 2.0CDTI.
Chceš skutočne ST? Otvor do kufra je pomerne nešťastný a na dovolenku nabalím viac do hatchbacku aj keď tomu nebudete možno veriť...

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 09 Aug 2016, 21:10
od emkejx
ten popis problemov toho motora ti poslem, len co sa spojim s kamaratom zo servisu (mozno je to tlacenica do hlavy, nakolko ma pre mna ponuku na 96kW ST...) no kamarati sa niekedy nezapru....

dam kazdopadne vediet.

s tym filtrom mas pravdu ked prejde proces cistenia do konca mam sa teda obavat castejsich vymen?! nikdy som nemal diesel s filtrom pevnych castic, a teda jedine co viem ze treba "raz za cas" auticko prevetrat na dialnici.
Osobne ale nechapem preco sa mam vyvarovat dieselu ked sa totiz poobzeram na stitky aut na prdelach ma 80% z 3000 aut na nasej ulici tdi, cdti, hdi, a z nich polovica ak nie viac ma auto na sukromne ucely, resp. ked to s troskou nadsazky zvelicim tak skutocne vela ludi ma diesel motor a beha s nim po meste. Aj kamarati z okolia maju ci uz 1,6 alebo 2.0 liter diesel a to jazdia asi ako ja 90% mesto.
Je teda potrebne sa pri tychto dieslovych motoroch s filtrom pevnych castic prezehnat pred kupou, alebo? chcem auto naj m.r. 2012+ idela najazd do 150.000 km.

Sunman zrovna ako pises mne osobne sa paci model ST po fcl (velky displej na palubke, svetlomety, predny naraznik)
ST chcem preto lebo kocik... sedan mi pride vysoko s tou hranou oproti kombiku. Alebo je u Insignie lahsia manipulacia s kocikom v sedane nez v kombi?!

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 10 Aug 2016, 07:50
od Sunman
DPF:
treba si dávať pokiaľ by si jazdil len krátke trate v meste na to, aby si motor nevypol niekoľkokrát za sebou keď beží regenerácia filtra.
poznáš to buď pred vypnutím - treba sa pozrieť na spotrebu pri voľnobehu, normálne je 0.4÷0.7 l/hod, pri regenrácii 2.5 a viac alebo si môžeš namontovať LED-ku signálku ako tu píše vedľa kolega. Vtedy motor netraba vypnúť ale nechať dobehnúť regeneráciu ak je to možné.
regenrácia začína pri naplnení filtra ca po 20km jazdy. Tzn. ak budeš mesiac jazdiť do 20km regenerácia sa nespustí a filter sa bude len ucpávať. Preto treba ako píšeš raz za čas prejsť dlhšie trasy.
skusenosti - ja jazdím denne min 50+50km, stalo sa mi párkrát že som vypol motor pri regenerácii, ale zase min 1x týždenne 500km a viac. Takže s DPF ucpaním som nemal nikdy problém, všetky insignie mali cez 175tkm keď som ich vracal. VeCe má teraz 350t DPF funguje bez problémov.

96kW vs 110-125kW
tento týždeň som vrátil ST 96kW. Zvykol som si na neho. Ale po mesiaci v 125kW som presadol na chvíľu nazad do 96kW. No... jemne povedané je to poznať. Na mesto, kľudné jazdy je to OK. Ale rezerva na kritické situácie nie je žiadna, po diaľnici (napr.R1 okolo Nitry) nedokážeš zrýchliť do kopca.
spotreba je u mňa takmer o liter nižšia teraz na 125kW nezabehnuté auto.
ak by si kúpil do MY12, existuje u BSR dobrý chip na 192k, ktorý môže kedykoľvek vrátiť nazad a zase späť. Niekde som tu ale čítal, že 96kW má slabšie dimenzovanú prevodovku ako 120kW.
Od faceliftu možnosť chipu u BSR ktorý ako jediný by som si dal do auta neexistuje z dôvodu zmeny RJ. Existujú krabičky napr. od Irmschera ktoré vylepšujú ca 20k.

Facelift:
hm, neviem čo očakávať ode veľkej obrazovky po facelifte. Ja som mal MY14 s cúvacou kamerou, takže tam obrazovka je vhodná. Inak neslúži v podstate na nič. Tlačítka v starších modeloch boli úplne OK.
U MY16 je nová verzia infotainmentu namiesto i700/900 je R700/900 a tu je navyše čítanie SMS z mobilu, android auto a apple komunikácia.
Facelift zhoršil svetomety - svietia spôsobom ako keby jazdy do tunela.

Čo je dobré vedieť:
verzia Sport - nie je žiadna frajerina, ale má podstatne lepšie ergonomické sedačky v základe a podvozok nižší o 2.5cm s brzdami na 17" kotúče čo u ťažkého auta je podstatná výhoda. V nemecku sú kotúče 17" štandard, u nás sa predávajú vo väčšine výbav 16".

ST vs HB:
predtým než sa rozhodneš pre ST skús ten kočík naložiť do neho. výhoda je skutočne v nakladacej hrane, ktorá je rovná. nevýhodou je zaoblený vstup do kufra hore - väčšiu krabicu tam nevložíš. to nie je kombík, je to sport tourer. Na prvý pohľad veľmi dlhý kufor, ale 30cm zaberajú hrubé dvere, kde miesto nevyužiješ a postavy nižšieho vzrastu majú problém dočiahnuť náklad aby si nezašpinili nohavice o nárazník.
sedan zabudni - ten je úplne k ničomu.
HB - má samozrejme nakladaciu vysokú hranu do kufra. Pri otváraní za dažďa musíš opatrne aby ti stekajúcu vodu nesfúkol vetrík do auta :) Kufor je ale inak rovnako veľký ako u ST s tým, že môžeš cez vyklopené okno nakladať veľké predmety. Pri vyložení poličky do neho naložíš viac nie na litre ale praktických vecí. Ak nemáš BOSE súpravu, kufor je tiež hlbší, takže sa do neho napr. zmestí autochladnička. U ST nemožno zatiahnuť roletu.

infotainment:
od neho záleží veľa vecí - najmä nastavovanie rôznych funkcií auta. Aj cosmo s CD300 nemá veľa možností nastavenia klímy, režimov auta atd. Z tohto dôvodu je lepšie voliť vyšší stupeň u infotainmentu.

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 10 Aug 2016, 08:18
od DannyHell
Sunman tou castejsou regeneraciou bolo myslené len to, že sa asi aj viackrát stane ze vypne motor počas čistenia. A druhá vec životnosť filtra nieje nekonečná takže čím častejšie prebieha čistenie tým viac sa kráti jeho životnosť...

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 10 Aug 2016, 09:13
od Komo
Ak mas v poriadku motor a vypalujes pravidelne, zivotnost filtra nekonecna je - v tom zmysle ze auto urcite prezije.
Nedokoncene regeneracie su samozrejme problem, ale napr. 1 nedokoncena regeneracia problem neznamena

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 10 Aug 2016, 17:21
od emkejx
dakujem za informacie a odporucania.

Ja som skor uzivatel stock verzii, do ziadneho chipu by som nesiel v aute. S tym kocikom to v ST vyskusam. Hlavne aj mne sa jedna o komfort vykladania veci z kufra aby to malo zmysel. Rozhodne ale nehladam kombik ktory musi mat "1200l kufor", staci ze tam zlozim kocik a okolo neho viem este co to dat.

Popravde som sa okrem Insignie pozeral aj na 508SW (ma moj sef, ci svagor, tam je ta kasna velmi podobna - ale Insigniu som neprebadal este osobne), potom som este spekuloval nad Volvo V60 ci Octaviou Combi poslednej generacie.

U mnou spominanych konkurencii je moznost slabsej motorizacie s objemom 1,6L diesel.

A ako posledne som pozeral Astru kombik 2014 Cosmo vybava, ale ked 1,4T sa bojim. V rodine to mali ako firemne auto a pri najazdenych 33000km odislo turbo (vymena v ramci zaruky), ale celkom ma to prekvapilo. A tieto maloobjemy oturbene sa mi celkovo nepozdavaju. Cize u Astry by sla volba na diesel motor.

Cez to vsetko ma Insignia najviac oslovila, paci sa mi interier aj exterier vozidla, ale dolezita cast auta je motor.

Uvidim ked vyskusam, ale zrejme zvolim sposob vyberu emocie, prakticnost a ake naklady v pripade servisnych prehliadok ma pri tom ktorom modely cakaju.

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 10 Aug 2016, 18:12
od DannyHell
Insignia ST ma priestranny ten kufor dost podla mojho nazoru. nemam na to ziadne vyhrady. Druha vec, ze ten naraznik ked je spinavy sa od toho clovek zaspini, to fakt mohli vymyslet lepsie. Ale staci nosit nejaku staru plachtu v kufri a ked potrebujes dociahnut niekde dozadu, tak ju prehodis cez ten naraznik a vybavene. kocik tam das bez problemov aj s dalsimi vecami.
btw 508sw je tiez krasna, ked som kupoval auto bol som pozret na niekolko aj ja. Velmi pohodlne vozenie. A s peugeot motormi som nikdy nemal problemy (posledne moje auto bola 307) a ani moji znami. Takze tiez dobra volba.

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 10 Aug 2016, 20:22
od Sunman
s motormi Opel som tiež nemal problémy - preto ma veľmi zaujíma tá legenda o poruchovosti.

Re: Kúpa insignia

PoslaťNapísal: 10 Aug 2016, 21:52
od Eisy
To bude nejaky blud. Aspon u toho 118kW.