To bola super obrovská cena. V roku 1996 mohol byť plat takých cca 4000 Sk mesačne - to je cca 300 platov. Dnes by to bolo možno takých 80 platov, pri tej cene. V 90-tých rokoch boli autá nenormálne drahé. Aj na Favorit sa robilo možno tak dlho ako na základnú Astru J .
Známy mal Mazdu 626 - kúpil v roku 1992. Vyšla ho na nekresťanské prachy. Bolo to super auto, ale dnes za tú cenu práce by bolo tuším aj Porsche
keď otec kupoval (dávno) Omegu Sport 3,0 V6, dal za ňu necelých 1,3 mega ak sa dobre pamätám MV6 bola ešte o niečo drahšia, ale nemala športové sedadlá, samosvor, zníženy podvozok etc...
MB C 63 AMG PP VW Golf Mk. 6 1.4 Renault Megane R.S. 250 CUP - Gone, But Not Forgotten Opel Corsa OPC - St.3 - Gone, But Not Forgotten Citroen Saxo VTS - Gone, But Not Forgotten
mozno by som doma niekde nasiel automagazin (ci ako sa to volalo) ... na konci casaku bol cennik aut a viem ze to boli z dnesneho pohladu sialene ceny
rocniky okolo 1997-98, par rokov som ten mesacnik kupoval, len sa obavam ze som to vsetko vyhodil do zberu
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat)
Opel Omega MV6 4-DR. 3.0i 24V stala v roku 1997 presne 923.741,- Sk bez DPH
Doplnkova vybava:
metaliza - 14.065,- Sk
koza - 53.333,- Sk
disky - 11.951,- Sk
vyhrievane zadne sedadla - 8.862,- Sk
aut. vyrovnavanie svetlej vysky - 28.618,- Sk
aut. prevodovka - 48.780,- Sk
Spolu bez DPH 1.254.959,- Sk
DPH bola tehda 23%
toto boli oficialne ceny v SR roku 1997.
Omega MV6 '98 AT4 - N2O Vectra 2,5 V6 '97 AT4 keď budem veľa papať a vyrastiem, kúpim si VXR8 Bathurst S
Hlavne v tých časoch našetriť na nové auto bolo skoro nemožné a nie na Omegu. Aj dnes sú autá vyššej strednej triedy drahé a normálny smrteľnék si kúpi tak max strednú triedu, alebo auto ako Toyota RAV4, Honda CRV, VW Tiguan...
Nové auto sú vyhodené prachy, ale nie sú s ním väčšinou problémy dlhý čas a ako tak pozerám, v mojom okolí si kupuje stále viac ľudí nové auto - síce aj Dáciu Sandero, ale hlavne nové, čo ja schvaľujem. Po všeliakých udalostiach s jazdenkami publikovaných v médiách sa veľa ľudí bojí kúpiť jazdené auto.
To je takzvaná večná motoristická otázka: Nové alebo staré.
Ja som rokmi odpozoroval: Kto k autám nemá vzťah a vlastníctvo auta berie len ako nutnosť, ten nech si radšej kúpi auto nové.
Ten, kto si vie aspoň čiastočne svoje auto servisovať sám, prípadne servis svojho auta berie ako koníček, pre toho je výhodnejšie vlastniť auto jazdené.
Napríklad nedávno bola na Bazoši Omega 2.2DTI r.v.2001 za necelých 3000€ so 180 tisíc km, v koži, 17-ky originál Opel kolesá, atď, bez škrabanca.
S takou výbavou nová mohla stáť aj 55 - 60 tisíc €.
Ale úžitná hodnota takého auta predsa neklesla na 5% pôvodnej úžitnej hodnoty.
Tak veru, nové auto je ideálne pre ľudí, ktorým sa nechce ani otvoriť kapotu.
Ja som bol so staršími autami vždy šťastný.
Nové by som si nemohol a nechcel dovoliť.
Ja mám od mojej Omegy aj účet niekde, stála skoro 1,7 mil. SK!
To bol rok 2001, teda koniec roka, tučné obdobie pred krízou.
Auto kúpil na firmu a na leasing riaditeľ nejakej nemocnice.
Ja som ho kúpil 4 roky potom za nejakých 10.000 eur a to som sa tešil ako blázon, aké je to lacné auto.
Ale asi je to jediná Omega na SK v tom stave a tejto konfigurácii (kombi, 3l, manuál, pravé km).
Budem ju na jar predávať, bohužiaľ za 4500 pre VIP.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád