Zdravím. ak ma niekto čas, potreboval by som pomôcť. Asi pred pol rokom som sa tu pýtal či prerobiť opel astru G 1,4 16v na lpg a zatial som spokojný, no ma to nejake chyby a nevie mi nikto prísť na to, čo tomu je. Hádam sa tu na fóre najde nejaky odborník čo na to príde a ponúkam za to exkurziu s ochutnavkou v malom pivovare
začnem od začiatku, čo som si všimol/čo to robi...
auto bolo kupene 9.6.2014 a malo 130 470km, na plyn bolo prerobene 12.6.2014 - 130 530km a bol tam namontovaný splynovač BRC v pezinku.
Počas jazdy, už pred kúpou auta sem tam potrhlo, ale objavi sa to len občas, napríklad ked idem dole kopcom, brzdím motorom, potom pride rovinka a pridam plyn, ale nesekne to hned, ale až po asi pol minute, ked je auto už v zabere.. (problem sa prejavuje len niekedy či už auto ide na benzín, alebo lpg) toto robi nadalej a vraj to mohli byť sviečky a objavil sa další problém - motor má silnejšie vibrácie a ide ako keby na 3 valce, diagnostika nič nezistila a skušalo sa vypnuť postupne privod paliva do každeho valca, čo bolo teda citíť na všetkých 4 valcoch, takže auto v skutočnosti ide na všetky. Ešte dodám že toto robí len na benzíne, akonahle prepne na LPG, nie je problem, vibracie sa stratia a aj výkon motora je väčší. 28.7.2014 - 134 010 boli vymenene sviečky a 30.7.2014 - 134 360km bolo pridane aditívum na prečistenie vstrekovačov. 4.8.2014 134 580 bol vymenený palivový filter a problem pretrváva.
neskôr sa objavuje další problem - auto začína trhať a sem tam vynecha jeden valec, čo sa opakuje častejšie až kym ten jeden valec nevysadí uplne. od prveho až po úplne vynechanie valca prejdem tak 2km. potom treba zastaviť. vytiahnem lištu s indukčnými cievkami, čím sa odpoja fajky od sviečok, dam ju naspäť a môžem pokračovať asi dalších tak 300km. 6.10.2014 138 933 bola robena už po 4.krat diagnostika v servise, kde prerabali auto na lpg a vraj je to chyba indukčnej cievky, treba vymeniť. cievku som vymenil, problem pokračuje, ale interval 200km sa skracuje až do dnes. teraz to funguje tak, že ked auto stojí dlchšie ako cca5hodin.
napríklad: ráno ked naštartujem ide "normalne" (stále je počuť vybracie, druha zavada spomínana hore, ked ide motor na benzín). otačky motora sú okolo 1200 a pomaly klesaju a po asi 1min od štartu vypadne jeden válec. zhasnem motor a stačí ked povolim šroby na lište (indukčne cievky), podvihnem ju o 1 cm, takže sa odpoja fajky od sviečok a dam naspäť. zatiahnem šroby, naštartujem, auto ide na 4 valce, prepne na plyn a funguje ako ma.
Ešte jedna vec, čo som skúšal dnes ráno. na lište je pripojene nejake odrušenie alebo čo to je a je to zatiahnute so šrobom, čo drží lištu na motory. rano sa zasa problem opakoval, vypadol jeden valec, zhasol som motor, odšroboval som len to "odrušenie", čím sa prerušil kontakt a znova som ho zašroboval naspäť. auto naštartoval a všetko bolo ok.
Ďakujem za každú radu, par mechanikov sa už na to pozrelo, ale nikto nevie čo tomu je.