Ďalšia vec je, že nie je automat ako automat:
DSG, Easytronic, Multitronic (variátor), klasika s hydromeničom...
Jazdil som so všetkými a každý systém radí ináč.
A ešte je rozdiel, či je tá prevodovka zavesená dízli alebo benzíne.
Takže nejaké všeobecné vyhlásenia sú bl-bosť
.
Jazdil som s mechanickými prevodovkami, ktoré bola katastrofa radiť (Zafira A), alebo s takými, kde sa dalo radiť fúknutím do páky (Mazda 121), s takými, kde od začiatku zle fungujú synchróny (Merecedes Vito) alebo s takými, kde na radenie treba silu.
Niektoré zle radia keď sú studené, iné keď sú teplé.
A na tom sú ešte zavesené rôzne spojky...
Nie, nedá sa zovšeobecňovať.
Dajú sa len popísať výhody a nevýhody jednotlivých riešení v konkrétnych autách.