Stránka 2 z 3

PoslaťNapísal: 03 Jún 2012, 16:25
od TUKESKO
F1 majú tiež automaty a dokonza aj medzi plyn a to už nuda asi nebude:o)))

či???

PoslaťNapísal: 03 Jún 2012, 16:34
od Komo
Poloautomaty - a aj tie su uz zakazane :)
V minulosti mohli mat automaticke radenie hore, teraz musia oni klikat ...

PoslaťNapísal: 03 Jún 2012, 17:24
od Kajo
Ďalšia vec je, že nie je automat ako automat:
DSG, Easytronic, Multitronic (variátor), klasika s hydromeničom...
Jazdil som so všetkými a každý systém radí ináč.
A ešte je rozdiel, či je tá prevodovka zavesená dízli alebo benzíne.
Takže nejaké všeobecné vyhlásenia sú bl-bosť :).
Jazdil som s mechanickými prevodovkami, ktoré bola katastrofa radiť (Zafira A), alebo s takými, kde sa dalo radiť fúknutím do páky (Mazda 121), s takými, kde od začiatku zle fungujú synchróny (Merecedes Vito) alebo s takými, kde na radenie treba silu.
Niektoré zle radia keď sú studené, iné keď sú teplé.
A na tom sú ešte zavesené rôzne spojky...
Nie, nedá sa zovšeobecňovať.
Dajú sa len popísať výhody a nevýhody jednotlivých riešení v konkrétnych autách.

PoslaťNapísal: 03 Jún 2012, 17:35
od Komo
Ja som vseobecne pochoval stare americke automaty a za tym si stojim. To bol/je zrut vykonu jak svina.
3-4 rychlosti, vo vysokych otackach miesto vykonu uz len hukot.
Naopak, vseobecne som pochvalil nove automaty a za tym si tiez stojim :wink:

PoslaťNapísal: 03 Jún 2012, 22:00
od Kajo
To je tiež diskutabilné, Corvette so starým automatom poskytovala nadštandardné výkony.

Rozdiel medzi US automatmi a EU automatmi je často iba v inom "stall speed".
US meniče bývajú naladené na vyšší stall, pretože sa počíta s ťahaním prívesov, jazdou v teréne (tá je s manuálom veľmi zložitá) apod., tým pádom tam je samozrejme sklz väčší.
Rolu zohráva aj hmotnosť a odpor vzduchu amerických áut.
Mnoho US áut používa napr. japonské prevodovky a pod., nie je to také easy.
A celé to komplikuje premostenie meniča.
Ja mám napr. vo Vectre automat Aisin Warner, 4-stupňový s premostením na 4, stall nastavený podľa mojich meraní na 2200.
Keď je menič premostený a v rýchlosti cca nad 160 kmh dám podlahu, automat už nezaradí 3ku, ale ostane na 4ke a kým nedám kickdown, nezruší premostenie meniča.
Takže auto zrýchľuje bez strát, ako s manuálom na 5. prev. stupni.
Modernejšie prevodovky majú často premostenie na všetkých stupňoch, napr. Mercedes 7 rýchl.
MLko je navyše vyrábané v US pre US trh.

PoslaťNapísal: 03 Jún 2012, 22:52
od Komo
Take cosi.
Tie stare Ameriky som spomenul schvalne - bola to jednoducho povedane - dan za komfort. Proste v statoch ta nesmie obtazovat nejaka prevodovka za jazdy ked musis jest, telefonovat, vybavovat milion rozlicnych veci.
A kedze su znami svojimi tradiciami - aj tieto prevodovky boli tak povediac tradicne, az do masovejsieho prichodu japoncov, nemcov atd ...

Ale ako si spominal, existuje mnoho faktorov a veci a podobne. Tieto stariny prezili aj majitela aj karoseriu a aj motor :)

Rozhodne, ako kazda "komfortna pomocka", ktorou automat bezpochyby je, ma svoje muchy, zastancov a odporcov ... su auta, kam by som si nic ine ako automat nevedel predstavit a naopak :)

PoslaťNapísal: 04 Jún 2012, 07:25
od mat
buci ked 150kw je cajik tak ty vo svojom si musis pripadat ako by si parkoval na stred cesty peace :D

PoslaťNapísal: 10 Jún 2012, 08:45
od buci_vectra
S tým čajíkom to bola reakcia na Kaja... viď predchádzajúcu stranu trochu vyššie... :wink:

Re: automat-problem

PoslaťNapísal: 14 Nov 2013, 20:19
od mat
vsetci servus
mam otazku, je na automat.prevodovke nejake chladenie oleja?

Re: automat-problem

PoslaťNapísal: 14 Nov 2013, 21:41
od astradriver
Signum/Vectra C maju chladic oleja automatu zdruzeny s chladicom chladiacej kvapaliny

Re: automat-problem

PoslaťNapísal: 15 Nov 2013, 06:14
od mat
astradriver píše:Signum/Vectra C maju chladic oleja automatu zdruzeny s chladicom chladiacej kvapaliny

moze sa stat,ze sa pokazi ,len cladenie oleja automatu a ostatne chladenie funguje?ak ano ako to zistim?

Re: automat-problem

PoslaťNapísal: 15 Nov 2013, 10:45
od astradriver
Ak sa prevodovka prehrieva tak by som to dal skontrolovat specializovanemu servisu.

Re: automat-problem

PoslaťNapísal: 15 Nov 2013, 18:44
od mat
pokial myslis opel servis tak tam vedia prevodovku len vymenit a koniec skusim najst nejakeho prevodovkara a uvidime

Re: automat-problem

PoslaťNapísal: 16 Nov 2013, 12:23
od lubo22
ako vies ze sa prevodovka zohrieva?

Re: automat-problem

PoslaťNapísal: 16 Nov 2013, 17:30
od mat
lubo22 píše:ako vies ze sa prevodovka zohrieva?

velmi dobra otazka ja na nu neviem odpoved

Re: automat-problem

PoslaťNapísal: 17 Nov 2013, 20:22
od dulo
V čom je vlastne problém?

Re: automat-problem

PoslaťNapísal: 18 Nov 2013, 09:01
od mat
dulo píše:V čom je vlastne problém?

ako zistim,ze mi nefuhguje chladenie na automat.prevod.viem ,ze jedna z moznosti je ,ze odide prevodovka ,ale musi byt aj nejaka ina :)

Re: automat-problem

PoslaťNapísal: 18 Nov 2013, 09:30
od Kajo
dulo píše:V čom je vlastne problém?

Asi mu hádže automat do núdzáku.

Re: automat-problem

PoslaťNapísal: 18 Nov 2013, 11:41
od dulo
Mňa by zaujímalo, prečo je presvedčený, resp. si možno myslí, že chladenie nefunguje. Či len tak?

btw, ak sa nemýlim, Signum/VeCe má v palubáku skryté menu, viem, že vie zobraziť aj teplotu motora. Možno tam bude aj údaj o teplote prevodovky

Re: automat-problem

PoslaťNapísal: 18 Nov 2013, 13:19
od mat
pytam sa to preto ,lebo som pocul,ze repasovana prevodovka odisla skoro hned samozrejme dotycny ju reklamoval ale chyba vraj bola v tom chladeni prevodovky a preto by ma zaujimalo ako ja ako bezny uzivatel auta zistim,ze to chladenie funguje v servise mi na to odpovedat nevedeli a ja na palubaku som skryte menu nenasiel :(