automat-problem
Moderátor: dulo
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Ďalšia vec je, že nie je automat ako automat:
DSG, Easytronic, Multitronic (variátor), klasika s hydromeničom...
Jazdil som so všetkými a každý systém radí ináč.
A ešte je rozdiel, či je tá prevodovka zavesená dízli alebo benzíne.
Takže nejaké všeobecné vyhlásenia sú bl-bosť .
Jazdil som s mechanickými prevodovkami, ktoré bola katastrofa radiť (Zafira A), alebo s takými, kde sa dalo radiť fúknutím do páky (Mazda 121), s takými, kde od začiatku zle fungujú synchróny (Merecedes Vito) alebo s takými, kde na radenie treba silu.
Niektoré zle radia keď sú studené, iné keď sú teplé.
A na tom sú ešte zavesené rôzne spojky...
Nie, nedá sa zovšeobecňovať.
Dajú sa len popísať výhody a nevýhody jednotlivých riešení v konkrétnych autách.
DSG, Easytronic, Multitronic (variátor), klasika s hydromeničom...
Jazdil som so všetkými a každý systém radí ináč.
A ešte je rozdiel, či je tá prevodovka zavesená dízli alebo benzíne.
Takže nejaké všeobecné vyhlásenia sú bl-bosť .
Jazdil som s mechanickými prevodovkami, ktoré bola katastrofa radiť (Zafira A), alebo s takými, kde sa dalo radiť fúknutím do páky (Mazda 121), s takými, kde od začiatku zle fungujú synchróny (Merecedes Vito) alebo s takými, kde na radenie treba silu.
Niektoré zle radia keď sú studené, iné keď sú teplé.
A na tom sú ešte zavesené rôzne spojky...
Nie, nedá sa zovšeobecňovať.
Dajú sa len popísať výhody a nevýhody jednotlivých riešení v konkrétnych autách.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
To je tiež diskutabilné, Corvette so starým automatom poskytovala nadštandardné výkony.
Rozdiel medzi US automatmi a EU automatmi je často iba v inom "stall speed".
US meniče bývajú naladené na vyšší stall, pretože sa počíta s ťahaním prívesov, jazdou v teréne (tá je s manuálom veľmi zložitá) apod., tým pádom tam je samozrejme sklz väčší.
Rolu zohráva aj hmotnosť a odpor vzduchu amerických áut.
Mnoho US áut používa napr. japonské prevodovky a pod., nie je to také easy.
A celé to komplikuje premostenie meniča.
Ja mám napr. vo Vectre automat Aisin Warner, 4-stupňový s premostením na 4, stall nastavený podľa mojich meraní na 2200.
Keď je menič premostený a v rýchlosti cca nad 160 kmh dám podlahu, automat už nezaradí 3ku, ale ostane na 4ke a kým nedám kickdown, nezruší premostenie meniča.
Takže auto zrýchľuje bez strát, ako s manuálom na 5. prev. stupni.
Modernejšie prevodovky majú často premostenie na všetkých stupňoch, napr. Mercedes 7 rýchl.
MLko je navyše vyrábané v US pre US trh.
Rozdiel medzi US automatmi a EU automatmi je často iba v inom "stall speed".
US meniče bývajú naladené na vyšší stall, pretože sa počíta s ťahaním prívesov, jazdou v teréne (tá je s manuálom veľmi zložitá) apod., tým pádom tam je samozrejme sklz väčší.
Rolu zohráva aj hmotnosť a odpor vzduchu amerických áut.
Mnoho US áut používa napr. japonské prevodovky a pod., nie je to také easy.
A celé to komplikuje premostenie meniča.
Ja mám napr. vo Vectre automat Aisin Warner, 4-stupňový s premostením na 4, stall nastavený podľa mojich meraní na 2200.
Keď je menič premostený a v rýchlosti cca nad 160 kmh dám podlahu, automat už nezaradí 3ku, ale ostane na 4ke a kým nedám kickdown, nezruší premostenie meniča.
Takže auto zrýchľuje bez strát, ako s manuálom na 5. prev. stupni.
Modernejšie prevodovky majú často premostenie na všetkých stupňoch, napr. Mercedes 7 rýchl.
MLko je navyše vyrábané v US pre US trh.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 3608
- Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Komjatna
- Bydlisko: Komjatna [RK]
Take cosi.
Tie stare Ameriky som spomenul schvalne - bola to jednoducho povedane - dan za komfort. Proste v statoch ta nesmie obtazovat nejaka prevodovka za jazdy ked musis jest, telefonovat, vybavovat milion rozlicnych veci.
A kedze su znami svojimi tradiciami - aj tieto prevodovky boli tak povediac tradicne, az do masovejsieho prichodu japoncov, nemcov atd ...
Ale ako si spominal, existuje mnoho faktorov a veci a podobne. Tieto stariny prezili aj majitela aj karoseriu a aj motor
Rozhodne, ako kazda "komfortna pomocka", ktorou automat bezpochyby je, ma svoje muchy, zastancov a odporcov ... su auta, kam by som si nic ine ako automat nevedel predstavit a naopak
Tie stare Ameriky som spomenul schvalne - bola to jednoducho povedane - dan za komfort. Proste v statoch ta nesmie obtazovat nejaka prevodovka za jazdy ked musis jest, telefonovat, vybavovat milion rozlicnych veci.
A kedze su znami svojimi tradiciami - aj tieto prevodovky boli tak povediac tradicne, az do masovejsieho prichodu japoncov, nemcov atd ...
Ale ako si spominal, existuje mnoho faktorov a veci a podobne. Tieto stariny prezili aj majitela aj karoseriu a aj motor
Rozhodne, ako kazda "komfortna pomocka", ktorou automat bezpochyby je, ma svoje muchy, zastancov a odporcov ... su auta, kam by som si nic ine ako automat nevedel predstavit a naopak
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
S tým čajíkom to bola reakcia na Kaja... viď predchádzajúcu stranu trochu vyššie...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- mat
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 279
- Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 15:15
- Auto: Signum
- Bydlisko: kosice
Re: automat-problem
vsetci servus
mam otazku, je na automat.prevodovke nejake chladenie oleja?
mam otazku, je na automat.prevodovke nejake chladenie oleja?
Opel signum 3,2 V6 155kW
Z32SE
Z32SE
-
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 29 Mar 2008, 22:07
- Auto: Vectra C
Re: automat-problem
Signum/Vectra C maju chladic oleja automatu zdruzeny s chladicom chladiacej kvapaliny
Vectra C Caravan (2008) Z19DTH
- mat
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 279
- Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 15:15
- Auto: Signum
- Bydlisko: kosice
Re: automat-problem
astradriver napísal:Signum/Vectra C maju chladic oleja automatu zdruzeny s chladicom chladiacej kvapaliny
moze sa stat,ze sa pokazi ,len cladenie oleja automatu a ostatne chladenie funguje?ak ano ako to zistim?
Opel signum 3,2 V6 155kW
Z32SE
Z32SE
-
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 29 Mar 2008, 22:07
- Auto: Vectra C
Re: automat-problem
Ak sa prevodovka prehrieva tak by som to dal skontrolovat specializovanemu servisu.
Vectra C Caravan (2008) Z19DTH
- mat
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 279
- Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 15:15
- Auto: Signum
- Bydlisko: kosice
Re: automat-problem
pokial myslis opel servis tak tam vedia prevodovku len vymenit a koniec skusim najst nejakeho prevodovkara a uvidime
Opel signum 3,2 V6 155kW
Z32SE
Z32SE
- mat
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 279
- Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 15:15
- Auto: Signum
- Bydlisko: kosice
Re: automat-problem
lubo22 napísal:ako vies ze sa prevodovka zohrieva?
velmi dobra otazka ja na nu neviem odpoved
Opel signum 3,2 V6 155kW
Z32SE
Z32SE
- mat
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 279
- Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 15:15
- Auto: Signum
- Bydlisko: kosice
Re: automat-problem
dulo napísal:V čom je vlastne problém?
ako zistim,ze mi nefuhguje chladenie na automat.prevod.viem ,ze jedna z moznosti je ,ze odide prevodovka ,ale musi byt aj nejaka ina
Opel signum 3,2 V6 155kW
Z32SE
Z32SE
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: automat-problem
dulo napísal:V čom je vlastne problém?
Asi mu hádže automat do núdzáku.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- dulo
- Moderátor
- Príspevky: 22007
- Dátum registrácie: 20 Jún 2007, 10:46
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Levoča
- Bydlisko: Levoča
Re: automat-problem
Mňa by zaujímalo, prečo je presvedčený, resp. si možno myslí, že chladenie nefunguje. Či len tak?
btw, ak sa nemýlim, Signum/VeCe má v palubáku skryté menu, viem, že vie zobraziť aj teplotu motora. Možno tam bude aj údaj o teplote prevodovky
btw, ak sa nemýlim, Signum/VeCe má v palubáku skryté menu, viem, že vie zobraziť aj teplotu motora. Možno tam bude aj údaj o teplote prevodovky
VeBe X18XE Caravan Sport
- mat
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 279
- Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 15:15
- Auto: Signum
- Bydlisko: kosice
Re: automat-problem
pytam sa to preto ,lebo som pocul,ze repasovana prevodovka odisla skoro hned samozrejme dotycny ju reklamoval ale chyba vraj bola v tom chladeni prevodovky a preto by ma zaujimalo ako ja ako bezny uzivatel auta zistim,ze to chladenie funguje v servise mi na to odpovedat nevedeli a ja na palubaku som skryte menu nenasiel
Opel signum 3,2 V6 155kW
Z32SE
Z32SE