A16LET - znížený výkon motora

Moderátor: dulo

lubot
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 22 Mar 2011, 12:43
Auto: Insignia
Bydlisko: Banská Bystrica
Bydlisko: Banska Bystrica

A16LET - znížený výkon motora

Príspevok od používateľa lubot »

Ahojte,
mám Insigniu Sports Tourer verzia sport ročník 2012, motor benzín 1.6 Turbo 132Kw, kód A16LET, 207 tisic km.
Pri ceste po okreske, žiadne predbiehanie ani zrýchľovanie sa mi na displeji objavila hláška "Znížený výkon motora". Tri dni pred tým som jazdil
po východe slovenska, okolo slovenského raja, samé kopce a rozbité cesty.

Žiadna kontrolka nesvieti. Od vtedy jazdím bez turba. Auto ide hladko, žiadne divné zvuky, motor ide normálne do otáčok, spotreba podľa počítača šla dole.
Autorizovaný servis ma na diagnostiku nemohol zobrať, nemali voľné termíny, až niekedy o týždeň. Zatiaľ som bol len v neautorizovanom - ich diagnostika ukazoje chybu znížený tlak v motore, kód som si bohužiaľ nepýtal. Technik mi povedal, že turbo vôbec netlačí, že je zrejme zadreté. Skúšal tvrdosť hadice pri vytočenom motore. Do autorizáku sa dostanem tak o týždeň dva. Chybu zmazal, ale auto ide stále na dôchodcovskom režime. Neskôr sa znovu objavila. Problémy s turbom som doteraz žiadne nemal, ani ho nebolo počuť.

Takže sa skúsim spýtať tu zatiaľ:
1. Ak by som zadrel turbo, fakt by to skončilo bez akejkoľvek chyby na palubovke, žiadna kontrolka, len oznam o zníženom výkone?
2. Môžem s tým chvíľu jazdiť? Auto potrebujem, v pohode sa dostanem na rýchlosti okolo 120-130 km/h, len to trvá.
3. Sú nejaké iné možnosti, kde by mohol byť problém? Môže riadiaca jednotka na základe inej chyby odstaviť turbo?

Díky za odpovede.
Insignia ST 1.6T Sport 132kW, ročník 2012
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36817
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: A16LET - znížený výkon motora

Príspevok od používateľa macil »

Môže to byť čokoľvek. Od úniku tlaku, cez spoje, alebo prasklinu na hadiciach okolo turba, cez ovládanie lopatiek turba, až po samotné turbo. Väčšinou však, ak odchádza turbo, dáva nejaký čas o sebe vedieť. Takže začal by som asi od hadíc.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/859142_4.png[/fimg]
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Napísať odpoveď

Návrat na "OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - MOTOR/PREVODOVKA"