Zdravím chalani som tú nový a chcel by som si kúpiť insigniu combi diesel..kedže moc nepoznám moc tie motory viete mi poradiť ktorý motor áno a ktorému sa vyvarovať? Vďaka
Ktory motor... taka klasika na uvod : Zalezi od pouzivania. Kratke trate, dlhe trate, kam, kedy preco .... teda Benzin/Dizel. Ja mam CDTI 118KW tj 160konov a na tu vahu auta by som asi menej asi ani nebral. k motoru nemam zatial ziadne vyhrady. Dlhodobu spotrebu mam 6.7l, to jest najzad nieco cez 50000Km. urcite nejazdim na spotrebu a ked priratam stvorkolku a kolesa Leto/Zima 245/45/18 - 225/50/17 nie je to zleee.
Eisy A to mas manual ci automat?..jasom pokukoval po tej 81kw.....vraveli ze to je ten isty motor co maju vw ale neviem ci to je pravda... To co som pozeral ja tak to bol 118kw motor manual a tam hlavne ta udrzba,spotreba...jazdim denne do roboty 30km tam a 30 na spat+raz do mesiaca 600km
Píše hneď že chce dízel, tak predpokladám, že dilemu či benzín alebo dízel už má vo svojich myšlienkách vyriešenú Ale tiež ma napadla tá otázka...no a tieto kilometre, čo si napísal sú pre dízel fajn. Stihne sa aj zahriať a tak rýchlo ho hneď nevypneš
AReYco nosak tam by bolo najlepsie keby ze zoberiem ked tak ten 81kw motor to by ma vyslo prihlasene so vsetkym cez kamarata cca 350 eurno ale napr 118kw tak to som este radsej ani nepozeral
a auto s rovnakými kilometrami bude asi trošku v lepšom stave dovezené z Nemecka ako keď tie isté kilometre najazdilo na Slovensku...(samozrejme, že vo všeobecnosti, nie je to pravidlo).
Ale poznám jedno 170.000 kilometrové vozítko, čo jazdilo Belgické diaľnice dennodenne, kilometrov dosť na relatívne nové auto, ale nápravy pevné, brzdy ešte originál zapečatené od výrobcu...fakt veľmi záleží na histórii auta, čo bohužiaľ veľmi ťažko zistíš :
a motor 96kw co som pozeral to je co zac? lebo tu riesime 118kw a 81kw ale videl som tam tu 96kw...poznate to niekto? Inak som pozeral kolko by stala 118kw prihlasenie a len registracny poplatok je 500eur
Podľa všetkého motory 2.0CDTI 110k, 130k a 160k vyrábané do 2013 sú rovnaké a majú SW upravený motor z politických/cenových dôvodov. Odjazdil som 2x 160k hatchbacky spolu 350 000km. Veľká spokojnosť. Pretože som chcel na ďalšiu Insigniu použiť BSR úpravu SW, ktorá dáva pre všetky tieto motory vždy ca 190k tak som špekuľoval kúpiť slabší motor. Mám 130k combi a 60000km, je to trápenie. Pri mojej jazde spotreba o liter vyššie. Tak ako píše Eisy, 160k motor pri rýchlej jazde 6,7 ja som jazdil za ca 6,4. aby som stíhal rovnaký čas z Prahy znamená to u 130k motora takmer neustále na 5-ke a pedál na doraz. Tiahle kopce na tejto diaľnici sú pre 130k totálna smrť. 110k si ani neviem predstaviť. Bohužiaľ mám nový model 2014 a zmenili na ňom RJ takže BSR nemá k nemu komunikáciu (vraj zatiaľ). Moji kolegovia jazdia 130k odjakživa, sú spokojní. Na pomalú jazdu je to OK, jazdia v priemre 5,8l/h.
ak kúpiš starší model ako 2013 tak by som šiel do nižšieho výkonu a v cene čo ušetríš na ficodani získaš 190k u BSR. Ale myslím, že hlavne v nemecku sa predávali hlavne 160k. U nemeckého dovozu získaš výhodu s lepšími brzdami, posledné roky sa tam montujú len 17" brzdové kotúče. U nás len v spojení s flexride alebo u najsilnejších motorov.
Podľa mňa 30km denne pokiaľ budeš jazdiť "šetrne", t.j. pod 1800 ot/min tak je to na problémy s DPF.
Pri aute ako je Insignia by som na nejaky pol liter hore-dole nepozeral. Aj tak je Insignia primarne urcena do strednej triedy, mozno vyssej strednej co su firemne auta a dialnicne hltace kilometrov.
Takisto, ak ju chces z vonku tak tych 500 eur za registracnu dan je vela (pozdravujem na Sumracnu), ale ak kupis auto po servise, tak tych 500 eur mas tam.
Proste co som chcel povedat je to, ze moznosti je vela. Daj si dokopy priority, ake auto chces/potrebujes (sme chlapi, kupime si to co sa nam paci!! ) a potom ti to da odpoved samo za seba. Neulakom sa na najlacnejsiu lestenku a k cene auta pripocitaj 10 percent ktore si daj bokom. Ak budes mat stastie, budes mat v lete na peknu dovolenku a ak nie, tak auto v poriadku
čo to je, že "motor nevydrží" ??? to sú také kecy väčšinou od ľudí, ktorí v tom v živote nesedeli. rovnako všetci papagájujú "ťažké a nemotorné auto" ale kde sú tie žihadlá na diaľnici? nevidím, že by okolo mňa lietali oktávky, superby, mondeá, passaty, takže si to netreba všímať. od 2003 som odjazdil 3 služobné VeCe, každá 150000km, poslednú z 2008 mám doma. Má viac ako 330 000km, 1.9CDTI 150k, mechanicky predchodca 2.0CDTI - motor medzi výmenami oleja nezoberie ani kvapku oleja. menené diely na motore (okrem rozvodov) sú chladič, nejaký vstrek, EGR ventil, prasknuté sacie potrubie, zotrvačník+spojka. To auto jazdí ako nové okrem toho že poznať pri zatváraní dverí že sú "vybúchané".
od 2008 som odjazdil 2 služobné Insignie 2.0CDTI 160k. Na prvej pri 140000km sa zadrela vodná pumpa - mení sa pri 150. Pri 150000 išla na predaj. Na druhej som najazdil skoro 200 000km. Pri 185000 praskol medzichladič voda/olej. Po výmene teraz s ňou jazdí synovec. Motor bol tak akorát dobre zabehaný... na tretej Insignii mám 60000km. Okrem toho ako som písal že 130k je "po čertech málo" na toto auto mal som problém so snímačmi tlaku v pneumatikách - po výmene snímačov OK a mám problém s AFL svetlami. Ale určite nie so spotrebou oleja alebo čokoľvek iné v motore.
Podľa mojich skúseností je u CDTI motora dôležité: - nejazdiť pod 1700 ot/min. Jednak motor neťahá, pretože turbo nastupuje niekde u 1900 a jednak zničíš zotrvačník. To znamená na normálnych cestách jazdiť pri akcelerácii na 5-ke. 6-ka má totiž 1900ot/m pri nejakých 110km/h - pri kratších trasách strážiť pred vypnutím motora na voľnobehu spotrebu. Tam vidíš, či práve neprebieha čistenie DPF a toto je potrebné nechať dobehnúť a nevypínať motor.
ECOflex nie je žiadny odrb. Ale ECOflex model neznamená úpravu (len) motora - znamená to zadeklovaný podovzok, zadeklovanú prednú masku a hlavne iné-úsporné pneu. Má ju kolega v Maďarsku. Vybral si ju, je s ňou maximálne spokojný. Spotrebu ťažko porovnávať, lebo jeho a môj štýl jazdy sú dva rozličné svety. Jazdí snáď pod 5l/100km, ale otázka koľko by mal na klasickej Insignii. skutočné nedostatky Insignie: - málo miesta na zadných sedadlách. na auto s rázvorom viac ako 2800mm je to celkom katastrofa - bočné zrkadlá sú po 30km cesty v daždi nepoužiteľné - interiér - stredný panel je poskladaný z množstva malých častí, takže proste skôr neskôr bude vrzať, minimálne keď sa o neho oprieš - kombík už nie je kombík ale sportstourer. malý otvor do kufra nie je skutočne kombi. v porovnaní so sťahovacím vagónom VeCe je to ako Smart. Navyše po otvorení máš dlhý a špinavý nárazník pri kolenách, takže nízki ľudia majú problém niečo z kufra vybrať a nezašpiniť sa inak to auto v poslednej verzii nabité elektronikou (zadná kamera, snímače pohybu vzadu a na boku, radar atd atd) nemá chybu.