Novú tému tu dávam z dôvodu, že úniky oleja (žranie oleja) je tu riešené v súvislosti s viacerými problémami motora (prasknuté tesnenia hlavy valcov a pod.), tak ma hádam neukameňujete.
Na jeseň 2012 sa na motore menili rozvody + urobil sa pravidelný servis prislúchajúci po každých 120.000km (olej, sviečky, filtre) a takisto sa menila olejová vaňa spolu s tesneniami, lebo stará mala zničený závit, cez ktorý unikal olej. Unikala taktiež chladiaca kvapalina (drobná prasklina na chladiči), tento únik vyriešil utesňovač.
Po tejto výmene som mal 10.000km pokoj, žiadne hlášky o poklese hladiny oleja ani chladiacej kvapaliny sa nedostavili. Cez zimu mi však zamrzla voda v chladiacom systéme, pričom pri krátkom presune sa prehrial motor (pri následnej kontole chladiacej kvap. v nádržk nebola skoro žiadna, olej bol v norme). Po roztopení trubiek motor ďalej išiel bezproblémovo, ale po ďalších 3.000km si už vypýtal liter oleja a teraz pýta na 1.000km cca 0,4 litra. Chladiaca kvapalina sa po prvotnom doliatí 4,0l (pri roztápaní kvapaliny) a dodatočnom doliatí 1,0l (po prejdení asi 3.000km) ustálila a ďalej neklesá. resp. úplne nepatrne.
Viete poradiť, kde by mohlo dochádzať k úniku oleja? V chladiacej nádržke olej nie je, či je voda v oleji neviem zistiť, ale asi nebude, keď sa chladiačka prestala strácať.