Strana 1 z 1
Problém so zadným kolesom....
Napísané: 10 Okt 2011, 19:03
od používateľa lukasz9
Zdravím páni, vopred sa ospravedlňujem adminom za zakladanie podobnej témy čo už tu bola ale neviem či to bude to isté. Na omege b 2.5V6 sedan mi začalo hučať v zadnom pravom kolese. Keď som ho zhodil, našiel som asi 1/4 pružiny odlomenej(iba visela na zvyšku pružiny) a nábojom som ľahko hýbal sem tam. Je na vine ložisko alebo niečo iné? Hľadám riešenie ale aj príčinu, napadá ma či pružina s ložiskom nemôžu mať niečo spoločné....
Koľko asi stojí to ložisko a ako prebieha výmena v domácich podmienkach
? Prosím o radu niekoho kto to už robil.... Teda ak je na vine ložisko.... V zákrute ho počuť viac, ale už aj pri zvýšenej rýchlosti, mám pocit že sa to zhoršuje(ja viem nemal by som na tom asi jazdiť
)
Pružiny by som asi vymenil obe, ak niekto nejaké doma máte(aj použité) kúpil by som.
Vopred vrelá vďaka za všetky nápomocné odpovede!!!!
Napísané: 10 Okt 2011, 20:21
od používateľa Kajo
Pružiny vymeniť obe.
Ložisko bude asi zlé.
Čo znamená nábojom hýbal?
Do strán? A čo sa hýbe a čo stojí?
Napísané: 10 Okt 2011, 21:23
od používateľa dulo
Derie to aj pneu?
Mal som podobný problém, tiež Omega 2,5-ka, problém bol v tom, že náboj, v ktorom je ložisko, odhnil od ramena.
Myslím, že náboj sa dá vymeniť, ale rameno musí ísť von.
Ja som vymenil rovno celé rameno za druhé. A mám pokoj.
btw ak náhodou, mám pružiny zadné aj jedno rameno, pravé
Napísané: 11 Okt 2011, 07:05
od používateľa lukasz9
Kajo: Pružiny už zháňam na vrakoviskách, vraj pasujú aj z diesela, alebo combi
Hýbal som tak že som chytil kotúč a mal vôľu pri pohybe dopredu, dozadu, t.j. dnu-von. Inú vôľu som nezbadal, len s tým kotúčom.
Napísané: 11 Okt 2011, 07:10
od používateľa lukasz9
dulo: Pneu nevyzerajú byť nejak zvlášť opotrebené....
Neviem, zatiaľ čo som sa pýtal, vyzerá to na ložisko
Asi skúsim vymeniť to ložisko, ak ste to niekto robili, bal by som vďačný za každú radu....
Tak hoď cenu, pružiny potrebujem
Napísané: 11 Okt 2011, 09:29
od používateľa dulo
Ložisko vymeniť je dobrá drina, musí sa vylisovať.
Preto je najlepšie vymeniť celé rameno a máš svätý pokoj
Robota tak na 6-8 hodín
Napísané: 11 Okt 2011, 11:23
od používateľa lukasz9
Hej, to som počul, len by som rád počul zhruba asi ako na to.... Celé rameno, to by sa dalo ale momentálne to musím opraviť čo najlacnejšie.... Tých 8 hod. by som prežil, len keby sa to podarilo
Napísané: 11 Okt 2011, 11:35
od používateľa dulo
a práve najlacnejšie riešenie je druhé rameno
držia ho dokpy tri šruby, len to chce silu
ktoré koleso to je? pravé, či ľavé? teda šofér, spolujazdec?
Napísané: 11 Okt 2011, 16:58
od používateľa lukasz9
A v tom ramene je to ložisko nalisované? Som trošku laik
Si si istý že to je lacnejšie, ako výmena ložiska?
Myslím aj s geometriou.
Koleso je pravé zadné, t.j. spolujazdcove.
Napísané: 11 Okt 2011, 18:46
od používateľa Kajo
Ak sa kotúč hýbe dopredu dozadu, môže to byť aj zlé ložisko, povolená matica ložiska alebo môže tiež chýbať zaisťovací imbus.
Skús tam, nechať koleso nahodené a zaskrutkované, iba ho dvihni, či má tiež vôľu.
Napísané: 11 Okt 2011, 20:30
od používateľa lukasz9
Vieš čo Kajo, skúšal som aj hýbať kolesom(nie na zdviháku, len tak na parkovisku) a má tiež vôľu....
Napísané: 11 Okt 2011, 20:56
od používateľa dulo
Geometriu nebudeš potrebovať robiť, ked tam necháš pôvodnú tyčku "riadenia" a nebudeš s ňou nič robiť.
Robil som to isté, asi pred dvoma mesiacmi
Napísané: 12 Okt 2011, 18:27
od používateľa lukasz9
Takže sa asi poobzerám po tom ramene, bude to rýchlejšie a možno za podobnú cenu ako nové ložisko....