Stránka 1 z 1

Problém so zadným kolesom....

PoslaťNapísal: 10 Okt 2011, 19:03
od lukasz9
Zdravím páni, vopred sa ospravedlňujem adminom za zakladanie podobnej témy čo už tu bola ale neviem či to bude to isté. Na omege b 2.5V6 sedan mi začalo hučať v zadnom pravom kolese. Keď som ho zhodil, našiel som asi 1/4 pružiny odlomenej(iba visela na zvyšku pružiny) a nábojom som ľahko hýbal sem tam. Je na vine ložisko alebo niečo iné? Hľadám riešenie ale aj príčinu, napadá ma či pružina s ložiskom nemôžu mať niečo spoločné....

Koľko asi stojí to ložisko a ako prebieha výmena v domácich podmienkach :roll: ? Prosím o radu niekoho kto to už robil.... Teda ak je na vine ložisko.... V zákrute ho počuť viac, ale už aj pri zvýšenej rýchlosti, mám pocit že sa to zhoršuje(ja viem nemal by som na tom asi jazdiť :oops: )

Pružiny by som asi vymenil obe, ak niekto nejaké doma máte(aj použité) kúpil by som.

Vopred vrelá vďaka za všetky nápomocné odpovede!!!! :thanks:

PoslaťNapísal: 10 Okt 2011, 20:21
od Kajo
Pružiny vymeniť obe.
Ložisko bude asi zlé.
Čo znamená nábojom hýbal?
Do strán? A čo sa hýbe a čo stojí?

PoslaťNapísal: 10 Okt 2011, 21:23
od dulo
Derie to aj pneu?

Mal som podobný problém, tiež Omega 2,5-ka, problém bol v tom, že náboj, v ktorom je ložisko, odhnil od ramena.
Myslím, že náboj sa dá vymeniť, ale rameno musí ísť von.
Ja som vymenil rovno celé rameno za druhé. A mám pokoj.

btw ak náhodou, mám pružiny zadné aj jedno rameno, pravé :wink:

PoslaťNapísal: 11 Okt 2011, 07:05
od lukasz9
Kajo: Pružiny už zháňam na vrakoviskách, vraj pasujú aj z diesela, alebo combi :roll:
Hýbal som tak že som chytil kotúč a mal vôľu pri pohybe dopredu, dozadu, t.j. dnu-von. Inú vôľu som nezbadal, len s tým kotúčom.

PoslaťNapísal: 11 Okt 2011, 07:10
od lukasz9
dulo: Pneu nevyzerajú byť nejak zvlášť opotrebené....
Neviem, zatiaľ čo som sa pýtal, vyzerá to na ložisko :roll:
Asi skúsim vymeniť to ložisko, ak ste to niekto robili, bal by som vďačný za každú radu....

Tak hoď cenu, pružiny potrebujem :wink:

PoslaťNapísal: 11 Okt 2011, 09:29
od dulo
Ložisko vymeniť je dobrá drina, musí sa vylisovať.
Preto je najlepšie vymeniť celé rameno a máš svätý pokoj :wink:

Robota tak na 6-8 hodín

PoslaťNapísal: 11 Okt 2011, 11:23
od lukasz9
Hej, to som počul, len by som rád počul zhruba asi ako na to.... Celé rameno, to by sa dalo ale momentálne to musím opraviť čo najlacnejšie.... Tých 8 hod. by som prežil, len keby sa to podarilo :wink:

PoslaťNapísal: 11 Okt 2011, 11:35
od dulo
a práve najlacnejšie riešenie je druhé rameno :wink:

držia ho dokpy tri šruby, len to chce silu :)

ktoré koleso to je? pravé, či ľavé? teda šofér, spolujazdec?

PoslaťNapísal: 11 Okt 2011, 16:58
od lukasz9
A v tom ramene je to ložisko nalisované? Som trošku laik :lol:
Si si istý že to je lacnejšie, ako výmena ložiska?
Myslím aj s geometriou.
Koleso je pravé zadné, t.j. spolujazdcove.

PoslaťNapísal: 11 Okt 2011, 18:46
od Kajo
Ak sa kotúč hýbe dopredu dozadu, môže to byť aj zlé ložisko, povolená matica ložiska alebo môže tiež chýbať zaisťovací imbus.
Skús tam, nechať koleso nahodené a zaskrutkované, iba ho dvihni, či má tiež vôľu.

PoslaťNapísal: 11 Okt 2011, 20:30
od lukasz9
Vieš čo Kajo, skúšal som aj hýbať kolesom(nie na zdviháku, len tak na parkovisku) a má tiež vôľu....

PoslaťNapísal: 11 Okt 2011, 20:56
od dulo
Geometriu nebudeš potrebovať robiť, ked tam necháš pôvodnú tyčku "riadenia" a nebudeš s ňou nič robiť.

Robil som to isté, asi pred dvoma mesiacmi

PoslaťNapísal: 12 Okt 2011, 18:27
od lukasz9
Takže sa asi poobzerám po tom ramene, bude to rýchlejšie a možno za podobnú cenu ako nové ložisko.... :roll: