Skočiť na obsah


Pokročilé hľadanie
  • Obsah fóra ‹ OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA ‹ OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - PODVOZOK/BRZDY
  • Zmeniť veľkosť písma
  • Verzia pre tlač
  • Staň sa VIP členom
  • FAQ
  • Registrovať
  • Prihlásenie

Problém so zadným kolesom....

Moderátor: dulo

Odoslať odpoveď
Príspevkov: 13 • Stránka 1 z 1
  • Odpoveď s citáciou

Problém so zadným kolesom....

Poslaťod lukasz9 » 10 Okt 2011, 19:03

Zdravím páni, vopred sa ospravedlňujem adminom za zakladanie podobnej témy čo už tu bola ale neviem či to bude to isté. Na omege b 2.5V6 sedan mi začalo hučať v zadnom pravom kolese. Keď som ho zhodil, našiel som asi 1/4 pružiny odlomenej(iba visela na zvyšku pružiny) a nábojom som ľahko hýbal sem tam. Je na vine ložisko alebo niečo iné? Hľadám riešenie ale aj príčinu, napadá ma či pružina s ložiskom nemôžu mať niečo spoločné....

Koľko asi stojí to ložisko a ako prebieha výmena v domácich podmienkach :roll: ? Prosím o radu niekoho kto to už robil.... Teda ak je na vine ložisko.... V zákrute ho počuť viac, ale už aj pri zvýšenej rýchlosti, mám pocit že sa to zhoršuje(ja viem nemal by som na tom asi jazdiť :oops: )

Pružiny by som asi vymenil obe, ak niekto nejaké doma máte(aj použité) kúpil by som.

Vopred vrelá vďaka za všetky nápomocné odpovede!!!! :thanks:
Opel Omega B X25XE
Audi A6 quattro 2.8V6 142kW - crashed
Volkswagen Passat 1.8T 110kW - ex
Audi 80 1.8 S 66kW - ex
lukasz9
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 13 Jún 2010
Bydlisko: Trenčín
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod Kajo » 10 Okt 2011, 20:21

Pružiny vymeniť obe.
Ložisko bude asi zlé.
Čo znamená nábojom hýbal?
Do strán? A čo sa hýbe a čo stojí?
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
 
Príspevky: 10189
Registrovaný: 09 Máj 2008
Bydlisko: Bratislava
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod dulo » 10 Okt 2011, 21:23

Derie to aj pneu?

Mal som podobný problém, tiež Omega 2,5-ka, problém bol v tom, že náboj, v ktorom je ložisko, odhnil od ramena.
Myslím, že náboj sa dá vymeniť, ale rameno musí ísť von.
Ja som vymenil rovno celé rameno za druhé. A mám pokoj.

btw ak náhodou, mám pružiny zadné aj jedno rameno, pravé :wink:
VeBe X18XE Caravan Sport
Obrázok užívateľa
dulo
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 22007
Registrovaný: 20 Jún 2007
Bydlisko: Levoča
Auto: Vectra B
Bydlisko: Levoča
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod lukasz9 » 11 Okt 2011, 07:05

Kajo: Pružiny už zháňam na vrakoviskách, vraj pasujú aj z diesela, alebo combi :roll:
Hýbal som tak že som chytil kotúč a mal vôľu pri pohybe dopredu, dozadu, t.j. dnu-von. Inú vôľu som nezbadal, len s tým kotúčom.
Opel Omega B X25XE
Audi A6 quattro 2.8V6 142kW - crashed
Volkswagen Passat 1.8T 110kW - ex
Audi 80 1.8 S 66kW - ex
lukasz9
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 13 Jún 2010
Bydlisko: Trenčín
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod lukasz9 » 11 Okt 2011, 07:10

dulo: Pneu nevyzerajú byť nejak zvlášť opotrebené....
Neviem, zatiaľ čo som sa pýtal, vyzerá to na ložisko :roll:
Asi skúsim vymeniť to ložisko, ak ste to niekto robili, bal by som vďačný za každú radu....

Tak hoď cenu, pružiny potrebujem :wink:
Opel Omega B X25XE
Audi A6 quattro 2.8V6 142kW - crashed
Volkswagen Passat 1.8T 110kW - ex
Audi 80 1.8 S 66kW - ex
lukasz9
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 13 Jún 2010
Bydlisko: Trenčín
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod dulo » 11 Okt 2011, 09:29

Ložisko vymeniť je dobrá drina, musí sa vylisovať.
Preto je najlepšie vymeniť celé rameno a máš svätý pokoj :wink:

Robota tak na 6-8 hodín
VeBe X18XE Caravan Sport
Obrázok užívateľa
dulo
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 22007
Registrovaný: 20 Jún 2007
Bydlisko: Levoča
Auto: Vectra B
Bydlisko: Levoča
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod lukasz9 » 11 Okt 2011, 11:23

Hej, to som počul, len by som rád počul zhruba asi ako na to.... Celé rameno, to by sa dalo ale momentálne to musím opraviť čo najlacnejšie.... Tých 8 hod. by som prežil, len keby sa to podarilo :wink:
Opel Omega B X25XE
Audi A6 quattro 2.8V6 142kW - crashed
Volkswagen Passat 1.8T 110kW - ex
Audi 80 1.8 S 66kW - ex
lukasz9
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 13 Jún 2010
Bydlisko: Trenčín
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod dulo » 11 Okt 2011, 11:35

a práve najlacnejšie riešenie je druhé rameno :wink:

držia ho dokpy tri šruby, len to chce silu :)

ktoré koleso to je? pravé, či ľavé? teda šofér, spolujazdec?
VeBe X18XE Caravan Sport
Obrázok užívateľa
dulo
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 22007
Registrovaný: 20 Jún 2007
Bydlisko: Levoča
Auto: Vectra B
Bydlisko: Levoča
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod lukasz9 » 11 Okt 2011, 16:58

A v tom ramene je to ložisko nalisované? Som trošku laik :lol:
Si si istý že to je lacnejšie, ako výmena ložiska?
Myslím aj s geometriou.
Koleso je pravé zadné, t.j. spolujazdcove.
Opel Omega B X25XE
Audi A6 quattro 2.8V6 142kW - crashed
Volkswagen Passat 1.8T 110kW - ex
Audi 80 1.8 S 66kW - ex
lukasz9
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 13 Jún 2010
Bydlisko: Trenčín
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod Kajo » 11 Okt 2011, 18:46

Ak sa kotúč hýbe dopredu dozadu, môže to byť aj zlé ložisko, povolená matica ložiska alebo môže tiež chýbať zaisťovací imbus.
Skús tam, nechať koleso nahodené a zaskrutkované, iba ho dvihni, či má tiež vôľu.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
 
Príspevky: 10189
Registrovaný: 09 Máj 2008
Bydlisko: Bratislava
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod lukasz9 » 11 Okt 2011, 20:30

Vieš čo Kajo, skúšal som aj hýbať kolesom(nie na zdviháku, len tak na parkovisku) a má tiež vôľu....
Opel Omega B X25XE
Audi A6 quattro 2.8V6 142kW - crashed
Volkswagen Passat 1.8T 110kW - ex
Audi 80 1.8 S 66kW - ex
lukasz9
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 13 Jún 2010
Bydlisko: Trenčín
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod dulo » 11 Okt 2011, 20:56

Geometriu nebudeš potrebovať robiť, ked tam necháš pôvodnú tyčku "riadenia" a nebudeš s ňou nič robiť.

Robil som to isté, asi pred dvoma mesiacmi
VeBe X18XE Caravan Sport
Obrázok užívateľa
dulo
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 22007
Registrovaný: 20 Jún 2007
Bydlisko: Levoča
Auto: Vectra B
Bydlisko: Levoča
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod lukasz9 » 12 Okt 2011, 18:27

Takže sa asi poobzerám po tom ramene, bude to rýchlejšie a možno za podobnú cenu ako nové ložisko.... :roll:
Opel Omega B X25XE
Audi A6 quattro 2.8V6 142kW - crashed
Volkswagen Passat 1.8T 110kW - ex
Audi 80 1.8 S 66kW - ex
lukasz9
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 13 Jún 2010
Bydlisko: Trenčín
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Hore


Odoslať odpoveď
Príspevkov: 13 • Stránka 1 z 1

Späť na OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - PODVOZOK/BRZDY

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia

  • Obsah fóra
  • Tím • Vymazať všetky cookies fóra • Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
POWERED_BY
Slovenský preklad:phpbb.sk.