Stránka 1 z 3

Praskanie pri zatacani v pomalej jazde

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 08:45
od Ronald
Pri pomalej jazde akolo cca 5-10 km pocut pri zatacani od prednej napravy praskanie/pukanie.
Najintenzivnejsie sa to prejavuje pri parkovani, kedy je volant vytacany do krajnych poloh pri nizkej rychlosti.

Ten zvuk sa tazko definuje, ale je to ako pukanie pri treni dvoch kovovych casti pocas otacania vozidla.

Pri prechode cez nerovnosti (retarder, jama) sa to neprejavuje.

Tycky stabilizatoara som menil pred rokom.

Signum je rocnik 05/2005, automat s elektronickym zapinanim sportoveho rezimu.

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 08:58
od TUKESKO
možu byt aj kaminky po zime alebo nejaká nečistota, alebo aj nejaký bordel na dorazoch ked vytočíš na draz kolesa!

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 09:06
od Kajo
homokineťák, vonkajší

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 09:08
od Ronald
Kajo, co to je a kolko to asi stoji? :)

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 09:17
od macil
Jeden z toho vysvetlenia aj tak moc múdry nie je. :roll:
Puká, praská ti to pri pohybe volantom, teda pri otáčaní kolies, alebo len počas jazdy, aj keď je volant v stabilnej, vytočenej polohe?

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 09:32
od red baron
homokynetický klb .... praskanie pri vytočení volantu do ľava - pravý klb a opačne ....

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 10:25
od Ronald
Len pri vytacani koliest, vpravo aj vlavo.

Najviac sa to prejavuje pri velmi pomalej jazde resp. stani, ked je odporpor kolesa pri otacani voci naprave najvacsi (moj laicky predpoklad)

Zacalo to pred zhruba 3 mesiacmi.

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 10:35
od macil
V tom prípade by som nechal skontrolovať horné uloženia tlmičov. Sú tam ložiská. Zrejme už rozsypané.

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 11:32
od Ronald
Ma niekto "z nasich" servis v okoli BA, Pezinka, Senca, Galanta (Sala)?

Dik za info

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 11:38
od TUKESKO
teo v BA! už vieš čo to je?

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 11:47
od Ronald
Myslis, ci viem co tomu je alebo ci viem co to je homokynetický klb ? :wink:

V prvom pripade to dufam zisti Teo a v druhom skusim Google :D

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 11:53
od macil
Galanta - Signum.

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 12:14
od TUKESKO
Ronald píše:Myslis, ci viem co tomu je alebo ci viem co to je homokynetický klb ? :wink:

V prvom pripade to dufam zisti Teo a v druhom skusim Google :D


či vieš čo tomu je?

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 12:39
od drgy
ahoj mal som to aj ja, bolo to lozisko odporucam vymenit lebo mne z toho nakoniec praskla aj pruzina. uz ho asi mas v cudu nastava tam trenie takze pruzina tlmica sa netoci plynule ale len drie a skace po kuskoch je namahana a moze az prasknut. mne nakoniec po vymene aj tak praskli

PoslaťNapísal: 04 Júl 2010, 12:42
od TUKESKO
tak to asi nebolo ono!

PoslaťNapísal: 05 Júl 2010, 17:58
od Ronald
Je to tak ako predpokladal Macil, horne ulozenie tlmicov.

Vsetkym dik :)

PoslaťNapísal: 05 Júl 2010, 18:00
od Ronald
...otazka je, ci je to normalne u auta so 100.000 km alebo som kupil Signum s pretocenym tachometrom :)

PoslaťNapísal: 05 Júl 2010, 18:02
od Signum
Ronald píše:...otazka je, ci je to normalne u auta so 100.000 km alebo som kupil Signum s pretocenym tachometrom :)

nemalo by to byt az take normalne, ale je to zial realita :cry:

PoslaťNapísal: 05 Júl 2010, 18:14
od jus
Ronald píše:...otazka je, ci je to normalne u auta so 100.000 km alebo som kupil Signum s pretocenym tachometrom :)


mne odysli po cca 30 000 km , tak neviem ci do prvovyroby davaju nejake suntove kusy?

PoslaťNapísal: 05 Júl 2010, 18:38
od Teo
homokinetaky su pri automatoch viac namahane nakolko pri decku drza napnutie aj ked stojis na semaforoch ale 100 000km je dost malo na ne 8)