Stránka 1 z 2

ziarovky

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 17:47
od p.v.d
poradte mi,ake ziarovky su najlepsie do toho mojho kara,lebo tie co tam mam su 55W a svietia jak svetojanska muska.mam staru omegu 94r.v.a su tam este svetlomety zo skla.a etse jedna otazocka,xenony sa tam daju namontovat?Dikes.

Re: ziarovky

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 17:51
od macil
p.v.d píše:...etse jedna otazocka,xenony sa tam daju namontovat?Dikes.


Nie.

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:02
od p.v.d
a preco??

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:05
od TUKESKO
Ahoj ziarovečky skus pozret tu ja kupujem tu!
1. nemaju tam byt pokuta a technicky!
2. musel by si to prerobit a dat inu optiku ci ako sa tomu vravi!


http://www.autosuciastky.com/shop/index ... d_kateg=36

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:05
od macil
p.v.d píše:a preco??

Kvoli zákonom a legislatíve.

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:11
od p.v.d
a ake su najlepsie.viac ako 55W tam nemozem dat,ci ano?

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:14
od macil
A nemáš už náhodou vypadané, či zájdené paraboly?

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:15
od TUKESKO
su 55 + nejaka ta svietivost naviac a daju sa kupit aj rozne odtiene! ale teraz hlavne musis mat ciste svetla ja mavam casto spinave!!!

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:18
od p.v.d
no teraz som zohnal nove svetla aj paraboly,som to vypucoval,a furt to je jak baterka.a to ked chcem dat xenony,to treba zapisat do technicaku,ci to sa vobec neda namotovat do mojej kary?

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:24
od macil
Všetky dorábky, prerábky, prestavbové sady sú mimo zákon. Jedine originály sú akceptované.
Je tu toho na fóre už dosť.

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:25
od p.v.d
tak ale hadam sa to da zlegalizovat,ked to mas zapisane v technicaku.neda sa mi zase citat cele forum.

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:27
od macil
Nepíšem dosť jasne? Ani mne sa to nechce znova písať.

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:30
od p.v.d
tak potom jak je mozne ze si to davaju robit na auta,ked to je ilegal?

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:36
od macil
Ja už neviem, čo ti mám napísať. Pýtal si sa, či sa to dá. Technicky áno, ale nie legálne.
Končím.

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 18:41
od p.v.d
no.oki.tak dikes.

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 23:13
od .:DeViL:.
Môj kolega má Omega r.v. 95 a mal tie z tých prvých svetiel čo montovali do Omeg, tie take so žltými sklami. V lete si kúpil a namontoval xenóny a neviem o tom aby si dával niečo prepísať v techničáku či čo. Neviem čo vy máte za techničáky ale ja v ňom o svetlách nemám ani "ň".

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 23:22
od TUKESKO
Podla zákona musí mať automobil vybavený xenonovými reflektormi automatické naklápanie svetiel a ostrekovace svetlometov.

Prestavba halogénového svetlometu na xenónový je napriek použitiu prestavbových kitov s certifikátom TUV nelegálna nielen u nás, ale aj v celej EU. Každý svetlomet je homologizovaný – t.j. jeho použitie je legálne – iba pri použití svetelného zdroja, s ktorým bol schválený. To znamená, že ak niekto použije xenónovú výbojku v svetlomete, ktorý bol originálne vybavený halogénovou žiarovkou, vykonal nelegálnu úpravu (takisto aj naopak, ale kto by to robil...). Jednou z možností je vymeniť celý svetlomet za taký, ktorý bol homologizovaný na prevádzku s xenónovou výbojkou. Takáto výmena je legálna za podmienky, že na vozidle sú namontované ostrekovače svetlometov a automatické gyroskopické nastavovanie sklonu svetlometov. To sa však montuje iba na vozidlá od výroby vybavené výbojkovými svetlometmi a jeho dodatočná montáž nie je najjednoduchšia a ani najlacnejšia.

Každý svetlomet je označený na viditeľnom mieste (najčastejšie na rozptylovom skle) homologizačnou značkou E4 alebo e4 v krúžku a následným číselným kódom. Tento číselný kód je odlišný pre svetlomety s halogénovými žiarovkami a pre svetlomety s xenónovými výbojkami. Na základe tohto kódu je možné identifikovať, o aký typ svetlometu ide. Policajt na ceste to určite kontrolovať nebude, pravdepodobne to neskontroluje ani technik na STK-čke. Šikovnejší policajt alebo technik STK zistí nelegálnu prestavbu jednoducho: prítomnosťou gombíka na reguláciu sklonu svetlometov na palubnej doske. Autá s xenónovými výbojkami a automatickou reguláciou sklonu ho nemajú – je to nevyvrátiteľný dôkaz končiaci zadržaním technického preukazu. Ak na to prídu napr. rakúski policajti, následky môžu byť aj horšie.

Veľký problém nastáva, pokiaľ dôjde k nehode, kde bude musieť poisťovňa vyplatiť vyššie poistné plnenie, prípadne pri nej dôjde k zraneniu, alebo nebodaj usmrteniu osôb. Je viac ako isté, že odborníci z poisťovne budú hľadať aj najmenší detail – počínajúc rozmermi pneumatík a diskov až po homologizačné čísla na svetlometoch a žiarovkách – len aby našli niečo, čo je proti predpisom a na základe čoho nebudú musieť vyplatiť poistné plnenie (sú na vysokej odbornej úrovni a sú za to dobre platení). Ak poisťovňa preukáže použitie nehomologizovaných komponentov, majiteľ tohto vozidla má problém. V prípade prestavby halogénových svetlometov na xenónové stačí, aby druhý účastník nehody vyhlásil, že ho toto vozidlo oslnilo. Vtedy, bez ohľadu na priebeh nehody, poisťovňa odmietne uhradiť škodu a plnú škodu je povinný uhradiť ten, kto mal v čase nehody namontované nehomologizované komponenty (toto hrozí napr. aj pri použití iného rozmeru pneumatík či diskov, ako je uvedené v technickom preukaze). Ak by bol k posúdeniu nehody privolaný aj súdny znalec, nepomôže mu už nič.

Každý, kto sa rozhoduje pre takúto prestavbu, by mal byť vopred upozornený na nelegálnosť takejto prestavby a prípadných následkov z toho plynúcich.

A na záver jedna prosba v záujme bezpečnosti na cestách k všetkým tým, ktorí sa pre takúto prestavbu (opakujem, na Slovensku aj v EU je to nepovolená úprava) rozhodnú: Po prestavbe halogénových reflektorov na xenóny je skutočne nevyhnutné mať vždy správne nastavené svetlá, aby nedochádzalo k zbytočným nehodám. Oslnenie xenónmi je vzhľadom na ich svietivosť veľmi nebezpečné. Nechajte si skontrolovať nastavenie svetiel aspoň raz za rok. Toto praktizujte aj keď nemáte xenónové výbojky – s dobre nastavenými svetlami uvidíte tiež o niečo lepšie a nebudete oslňovať iných.

Podmienky pre homologizáciu svetlometov motorových vozidiel, vybavených svetelnými zdrojmi s plynovými výbojkami ustanovuje predpis č. 98 EHK OSN a platí aj na Slovensku. Autor problematiku osobne konzultoval so Štátnym dopravným úradom na Ministerstve Dopravy Pôšt a Telekomunikácii SR a s technikom spoločnosti Slovdekra, s.r.o vykonávajúcou technické kontroly vozidiel.


Stačí to takto?

PoslaťNapísal: 05 Jan 2009, 23:56
od .:DeViL:.
Po prečítaní tých litánií mám takúto otázku: Mám xenóny. Začiatkom minulého roka som išiel za nákl. autom, ktorému z pomedzi zadných kolies vyletel šuter a rozbil mi predné svetlo, presnejšie len predný priesvitný kryt. Zvýšok bol nepoškodený. Kúpil tak od ruky komplet svetlomet ale halogenový a len ten priesvitný kryt som prehodil na svoj xenónový svetlomet. To mi akože rakúsky policajt zoberie TP len preto, že mám xenóny a kryt na jednom z nich je z halogénu? A ostrekovače vôbec nemám, lebo predchádzajúcemu majiteľovi sa zdalo, že spláchnu veľa vody, tak ich vymontoval.

PoslaťNapísal: 15 Jan 2009, 22:40
od TUKESKO
V rakusku je možne vsetko aj to ze ti zoberu auto a nielen TP! a ked ti auto pred tebou rozbije sklo treba ist za nim az pokial nezastaví a ziadat vymenu poskodeneho na positku ja som tak menil celne klo na doticneho poistku!

PoslaťNapísal: 16 Jan 2009, 12:36
od Patricius
chlapi, po prečítaní príspevkov vyššie, sa normálne budem báť nasadnúť do auta. A to som nič nemenil. :roll: