dobijanie baterie

Moderátor: dulo

Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa macil »

Ten priebeh mi presne pripomína popis nabíjania v tomto článku - https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Čím si to meral, resp. zaznamenával?
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Sunman »

pozrel som tvoj PDF súbor.
podľa môjho skromného názoru 12,2V a potom 11,8V pred naštartovaním je znak pomerne vybitej batérie. Ale takto bohužiaľ fungujú dnešné moderné autá - držia baterku neustále takmer vybitú. Nabitá baterka má niekde okolo 12,8V - po vypnutí nabíjačky 13,2V. Po naštartovaní auta, takto nabitú batériu auto okamžite vybije jazdou bez nabíjania a keď sa dostane na hraničné napätie "aby ešte naštartovala" začne alternátor pri jazde bez plynu nabíjať akumulátor.
napätie siete nie je v dnešnom automobile vôbec závislé od otáčok motora a nabitia batérie ale od režimu jazdy.
Životnosť batérie je u Insignie ca 2 roky - voltmeter je dobrá vec, pretože zistíš že v momente keď auto začne neustále nabíjať baterku - ako keby sa ustálila funkcia nabíjania a napätie siete je prakticky konštantné na úrovni okolo 14,7V môžeš očakávať rýchle problémy s nenaštartovaním v najbližších týždňoch. Bude to prakticky z hodiny na hodinu - niekam dorazíš trebárs po dlhšej jazde a už nenaštartuješ.
Jediná istota je mať so sebou štartovacie káble s dimenziou ktorá sa na nich píše aspoň 1000A.

Neviem kam chceš napojiť ten ampérmeter v Insignii?
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

macil napísal:Toto by mohlo byť ono - https://www.bannerbatterien.com/cz/Znal ... D-a-funkce

... a tu je niečo málo o tom, v akom režime je batéria nabíjaná v modernom aute.
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770

Tak toto tu: https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
absolútne perfektne vysvetľuje všetko..... ďakujem za ten článok. Úplne to súhlasí stým čo som tu nechcal odkaz na PDF dokument čo som nameral ja na svojom voze. To stým čidlom batérie to ešte odskúšam, vyberiem poistku a skúsim jazdiť a zaznamenávať celý priebeh jazdy / dobíjania vozidla. Pretože ak som to skúsil na voľnobeh, tak nič sa nestalo ak som vytiahol poistku.
Ps: moja rada všetkým, ak máte novšie vozidlo ako Škoda 120, tak nikdy nekupujte repasované alternátory! Pretože v konečnom dôsledku zaplatíte omnoho viac, ale hlavne vás to bude stáť čas a kopec nervov. Repas mal som dva, a ani jeden vo voze potom čo bol namontovaný nefungoval riadne. Mimo voza išli perfektne, aj na stolici. Ale vo voze to už nešlo.
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

POISTKA snímača akumulátora, vybral som tú poistku (podľa múdrej knižky je to poistka č 69 v motorovom priestore insignie A20DT / 96kW), jazdil som a vybratie tejto poistky nemalo vplyv na dobíjanie.
PREČO?
Vie mi niekto poradiť?
Napriek vytiahnutiu poistky dobíjanie prebiehalo regulovane. Ďakujem za každý názor, či radu.
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa macil »

Vzhľadom na to, akým spôsobom je senzor namontovaný, povedal by som, že slúži na kontrolu odberu prúdu, nie na kontrolu dobíjania.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

macil napísal:Vzhľadom na to, akým spôsobom je senzor namontovaný, povedal by som, že slúži na kontrolu odberu prúdu, nie na kontrolu dobíjania.

Dík, ja som len vychádzal z toho článku tu čo bol link, že čidlo - odpovídajícím způsobem reguluje nabíjecí napětí a nabíjecí proud. A teda som očakával, že po vytiahnutí poistky sa niečo stane, čokoľvek, proste som niečo čakal.... keď už nič, tak aspoň chybové hlásenie. Nestalo sa však nič. Tak ak víde slnko skúsim to čidlo odmontovať a naštartovať voz bez čidla. Sľubujem si od toho, že niečo by sa stať malo....
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

Konečne som zmeral kľudový odber prúdu pri zamknutom vozidle z neaktivovaným alarmom, tak nameral som tam 0,022A. Čo asi bude v poriadku? Ak ste niekto elektrikár tak mi to potvrdte či to je OK, alebo moc na insigniu A20DT/96kW. Ďakujem
Ps: to by malo byť strata na batérii 1A za 4,5 dňa pri odstavenom voze.
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa macil »

To je 22mA. Malo by to byť v poriadku. Pri tomto odbere príde baterka o 1Ah z kapacity za 45,45 hodín.
Inak, pri meraní kľudového odberu, treba po zapojení ampérmetra do okruhu pár minút počkať, kým sa jednotlivé systémy "uspia" a tak odčítať hodnotu prúdu.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

macil napísal:To je 22mA. Malo by to byť v poriadku. Pri tomto odbere príde baterka o 1Ah z kapacity za 45,45 hodín.
Inak, pri meraní kľudového odberu, treba po zapojení ampérmetra do okruhu pár minút počkať, kým sa jednotlivé systémy "uspia" a tak odčítať hodnotu prúdu.

Ďakujem. Počkal som 1 deň, než som meral odber zamkol som voz kľúčom a nechal otvorenú kapotu a až na druhý deň som meral. Tak to by som mal ako OK, ďakujem.    Teraz som vymontoval senzor batérie. Naštartoval som, ale nič, žiadna zmena, žiadne chybové hlásenie, dobíja to stejne ako keď tam ten senzor bol namontovaný. Idem stým jazdiť a večer napíšem čo....?! 
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

Jazda z odmontovaným senzorom batérie=
1 - po vymontovaní senzora, zapnutí kľúča zapaľovania a ani po naštartovaní nevypisuje žiadnu chybu na displeji.
2 - jazda 4 km mestom v BA stále bez závad. Dobíjanie tak ako keby som nič z voza nevymontoval. Dobíja normálne.
Otázka=
1 - čo potom určuje koľko a kedy má dávať alternátor?
2 - kde môžem nastaviť hodnoty dobíjania, napríklad aby maximálne dobíjanie bolo 14,4V? Nejaký návod ako to urobiť a kde. (senzor batérie tak ako som zistil nemá na to vplyv)
Ďakujem každému, kto mi niečo poradí.
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa macil »

1- Viď vyššie odkazovaný článok
2- Nikde. Je to dané výrobcom vozidla.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

macil napísal:1- Viď vyššie odkazovaný článok
2- Nikde. Je to dané výrobcom vozidla.

Ďík, ale k tej č 1 to nieje pravda. V tom článku to síce píšu, ale fyzicky v insignii to nefunguje. Mám tretiu batériu za 3 roky a teda viem o čom hovorím. To čidlo je niečo, čo možno funguje na papieri, ale v reálnom živote to nefunguje. Batéria mi vždy išla až do úplného konca. Žiadne obmedzenia, žiadne vypnutia spotrebičov, zastavím vypnem motor o 5 minút idem naštartovať a astala vista bejby- ledva svietia kontrolky a po otočení kľúča kontrolky zhasnú, po zmeraní batérie sa to pohybovalo nikede okolo 9V, tak vyšlahaná batéria vždy. Takže to čidlo tam nemá žiadnu funkciu. Keby malo nejakú funkciu tak na odpojenie čidla by zareagovala palubná jednotka vypísaním chybového hlásenia. Navyše včera som napojil insigniu cez obd2 a taktiež vozidlo bez závad, bez jedinej chybičky. Žiadna reakcia na chýbajúce čidlo, nikomu to čidlo nechýbalo.
Preto ak je niekto elektrikár a vie poradiť ako fyzicky premerať funkčnosť tohoto senzora batérie tak budem vďačný mu. Teda nielen čidla, ale celého toho systému čo čidlo má obsluhovať. Pretože u mňa senzor nič neobsluhuje. Buď ho niekto niekde vypol, alebo to skutočne nikdy nebolo funkčné, bola to len predajná reklama, že niečo opel má.......a teraz sa opel bude lepšie predávať.
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa macil »

Mal som na mysli článok o managemente nabíjania, nie o čidle.
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Pokiaľ ide o čidlo a jeho funkciu, ak som dobre hľadal, jedná sa len o krúžok s konektorom na kábli k akumulátoru. Ten môže snímať len prúd tečúci z/do akumulátora, nič viac. Pochybujem, že má podstatnú funkciu, ak vôbec nejakú, pokiaľ ide o nabíjanie akumulátora.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa macil »

Trochu som hľadal a našiel som debatu, kde zakladateľ má podobný problém s rýchlou degradáciou batérie. Okrem iného sa tam spomína, že batérie radu Blue Dynamic od Varty, nie sú, z hľadiska životnosti, najvhodnejšou voľbou pre inteligentné systémy nabíjania.
https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk ... st-4085799
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22943
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa langdon2 »

Zaujimave. Presne tu mam v Insignii, uz 4,5 roka. Auto aj ked mesiac stoji, nastartuje.. Sice to neni ze na brnk, ale nastartuje..
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

macil napísal:Mal som na mysli článok o managemente nabíjania, nie o čidle.
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Pokiaľ ide o čidlo a jeho funkciu, ak som dobre hľadal, jedná sa len o krúžok s konektorom na kábli k akumulátoru. Ten môže snímať len prúd tečúci z/do akumulátora, nič viac. Pochybujem, že má podstatnú funkciu, ak vôbec nejakú, pokiaľ ide o nabíjanie akumulátora.

Ďakujem
Áno má ten senzor významnú úlohu (len u mňa asi nie) dáva príkazy na odpojenie spotrebičov pri slabej batérii a dáva pokyn alternátoru, dobíjať, či nedobíjať. Tak som to naštudoval na nete. Hodne sa tento senzor aj mení, teda zlyháva. A to u veľa značiek vozov. O zlyhaní sa dozvie vodič chybovým hlásením (len u mňa to nefunguje). To je tak, ak si kúpim 2 ročný voz. Zásahy v elektrike sú viditeľné u mňa. Niekto sa snažil na novom voze niečo vylepšovať :cry:
Nikdy sa nevzdám a budem pokračovať až do víťazného konca.
Čo sa týka Varta autobatérii, tú som teraz kúpil, a namontoval som ju len na chvíľu. Stále tam mám nejakú nemeckú baterku kúpenú v Taliansku. Vždy dávam, také batérie aké výrobca určuje. Takže tam chyba nieje. To že zosulfujú to sme tu už vyriešili. To je dané výrobcom a tým ako často sa voz používa. Takže to beriem, že závadu nemám. raz za týždeň až dva prejdem 2 km. Takže to je OK. A teraz keď som múdrejší voz pôjde vždy na udržiavacu nabíjačku. Takže to už mám ošetrené. Teraz ešte vyriešiť senzor batérie. Prečo? A je to len u mojej insignii, že ak vytiahnem poistku, alebo senzor fyzicky vymontujem nenapíše žiadnu chybu? Tak toto normálne podľa mňa nieje. Možno to niekto skúsi a na insignii vytiahne zástrčku z toho čilda a dá vedieť či niečo píše displej..? Zástrčka je hneď pri batérii na tom krúžku na mínusovom kábli čo ide z autobatérie....stačí vytiahnuť- Ďakujem
Ďakujem Ďakujem
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

langdon2 napísal:Zaujimave. Presne tu mam v Insignii, uz 4,5 roka. Auto aj ked mesiac stoji, nastartuje.. Sice to neni ze na brnk, ale nastartuje..

tá baterka je v pohode, má tam byť (nesmieš mať Start-Stop). A 4,5 roka to je úctihodné. Nová baterka čo som nadobudol vedomosti najnovšie, tak po 4 rokoch odkedy sa do nej naleje kyselina už má byť pripravená odísť do šrotu a to aj keby stále v sklade a nejazdilo sa s ňou. 4 roky vraj trvá kyseline kým zreaguje s olovom súčasných batérii do takej miery, že astala vista bejby. 4 roky a už treba pozerať po novej batérii. A z vlastnej skúsenosti tí čo jazdia ako ja 2km/2týžde tak po roku už môžu pomýšlať na novú batériu. Samozrejme, platí to len vtedy ak je vo voze namontovaný inteligentný systém zo senzorom batérie.
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22943
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa langdon2 »

Ja start/stop nemam. A vela krat auto aj mesiac stoji pred domom. Od vypuknutia korony ho ani nepotrebujem. :rozmyslam:
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Sunman »

Ale batéria v autách s "intelligentným" nabíjaním sa neničí tým, že auto stojí ale naopak tým, že auto jazdí. Najhoršie je dobiehanie napríklad do križovatky bez plynu so zaradenou rýchlosťou, vtedy vypáli baterke 15V a rve do nej prúd s intenzitou ktorá pokriví dosky v batérii. Veď to píšu v tom článku a moja skúsenosť keď pozerám na voltmeter je presne rovnaká. Takže zásadne do križovatky na neutrál. Nakoniec je to aj úspornejšie u benzínu s filtrom.
Výsledok tohto nabíjania je presne ako píšeš, jazdíš úplne v pohode, nič sa nedeje len jedného dňa niekam prídeš, kľudne po dlhšej jazde a už sa nedá naštartovať.
Pokiaľ máš voltmeter tak sa dá tohto vyvarovať tak, že vidíš že inteligentné nabíjanie prestalo fungovať a alternátor ide stále nad 14V. Vtedy je potrebné začať myslieť na novú baterku. A môže to byť kľudne po pol roku.
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

Sunman napísal:Ale batéria v autách s "intelligentným" nabíjaním sa neničí tým, že auto stojí ale naopak tým, že auto jazdí. Najhoršie je dobiehanie napríklad do križovatky bez plynu so zaradenou rýchlosťou, vtedy vypáli baterke 15V a rve do nej prúd s intenzitou ktorá pokriví dosky v batérii. Veď to píšu v tom článku a moja skúsenosť keď pozerám na voltmeter je presne rovnaká. Takže zásadne do križovatky na neutrál. Nakoniec je to aj úspornejšie u benzínu s filtrom.
Výsledok tohto nabíjania je presne ako píšeš, jazdíš úplne v pohode, nič sa nedeje len jedného dňa niekam prídeš, kľudne po dlhšej jazde a už sa nedá naštartovať.
Pokiaľ máš voltmeter tak sa dá tohto vyvarovať tak, že vidíš že inteligentné nabíjanie prestalo fungovať a alternátor ide stále nad 14V. Vtedy je potrebné začať myslieť na novú baterku. A môže to byť kľudne po pol roku.

= inteligentné nabíjanie = krásne si to napísal :stena: Tak áno skoro čo sa mňa týka máš pravdu. Mám ten OBD prístroj čo merá všetko a neraz som sním jazdil. ONo je to s dobíjaním u mňa, tak, že je to tak inteligentné, že moje IQ mi nedovoľuje pochopiť ho.... Ono to niekedy rve do baterky aj 15,6V potom si to niekedy rozmyslí a dáva len 12,2V a tak nejako si to inteligentne riadi. Výsledkom je sulfácia batérie. Pretože po odstavení voza- niekedy (nemôžem po každej jazde merať baterku multimetrom) ak odstavím voz a na baterke je 12,2V tak o týždeň, alebo o 10 dní batéria už riadne sulfuje. Spravím to ešte raz (alebo v zime) a je po baterke. Už sa nikdy nenabije. Teda nabije sa na 21V na nabíjačke cez noc, ale môžem ju akurát tak použiť do ovládača TV. Nedá viac ampére na nič iné. Nulový výkon. A toto nedobíjanie, ktoré sa na mieste nedá zmerať. Nedobíjanie prebehne pri dlhšej jazde a počas jazdy. Vodič nič nepostrehne. A toto je smrť baterky. Jak baterka ostane 24 hod vybitá je koniec. Ak menej, tak ešte sa jazdiť dá, ale v kufri nosím novú baterku, pretože ak teplota vonku klesne na nulu nedokáže voz naštartovať takáto baterka. To tu opisujem vlastné trojročné skúsenosti (trápenie). A ako to je stým dobíjaním som pochopil pred pár dňami tu. Celé roky som sa trápil. Až teraz som pochopil inteligentné nabíjanie. A teda, že nepotrebujem každého polroka nový alternátor. Potrebujem len po odstavení doma napojiť baterku na inteligentnú udržiavaciu nabíjačku. Či mám pravdu? Tak na toto vám odpoviem o 2 roky. Ak baterka bude o 2 roky mi štartovať- mal som pravdu.
Napísať odpoveď

Návrat na "OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - ELEKTRO"