"inteligentné" nabíjanie nikdy nenabije baterku na viac ako ca 70%.
Funguje tak, že nabíja len pri jazde so zaradeným prevodovým stupňom bez plynu. Pri normálnej jazde, nabíja len v prípade, ak je s baterkou naozaj zle. Toto funguje pokiaľ to baterka ešte znáša - na voltmetri vidíš, že po naštartovaní na chvíľu drží vyššie napätie aby vrátil energiu spotrebovanú štartovaním. Potom ide na minimum len toľko aby baterku už viacej nevybíjal. V momente - ako som už písal - keď pustíš plyn, napríklad som jazdil do podzemnej garáže so zaradenou 1-tkou a na tých 100m vyletí napätie cez 15V aby hneď po pridaní trocha plynu spadlo dolu na 12,2V. Takže je na tebe ako jazdíš, toľko tá baterka vydrží. Práve kvôli tomuto som si na B-čkovej Insignii dal palubovku kde môžem zobraziť voltmeter.
Vozím so sebou štartovacie káble stále. ALE POZOR, nejaké lidlovské ktoré majú napísané 600A a káblik ako svetielka na vianočnom stromčeku zabudni.
Nezabúdaj, že aj auto, ktoré ti bude chcieť pomôcť, bude zrejme s inteligentným nabíjaním a teda jeho palubné napätie nebude 14,7V ako starej kraxne ale luxusnýxh 12,2V. Tak si tých 2,5V daj do ohmovho zákona a pri odoberaných 600A zistíš že pri lidlackých káblikoch bude schpný tento kábel dať veľké kulové pretože úbytok napätie to nedovolí.
Pre naštartovanie baterky, ktorá takto zdochla je potrebný kábel buď z nabíjačky vysokozdvižného vozíka (mám osobne vyskúšané) alebo káble ktoré sú označené 1100A.