dobijanie baterie

Moderátor: dulo

Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Sunman »

"inteligentné" nabíjanie nikdy nenabije baterku na viac ako ca 70%.
Funguje tak, že nabíja len pri jazde so zaradeným prevodovým stupňom bez plynu. Pri normálnej jazde, nabíja len v prípade, ak je s baterkou naozaj zle. Toto funguje pokiaľ to baterka ešte znáša - na voltmetri vidíš, že po naštartovaní na chvíľu drží vyššie napätie aby vrátil energiu spotrebovanú štartovaním. Potom ide na minimum len toľko aby baterku už viacej nevybíjal. V momente - ako som už písal - keď pustíš plyn, napríklad som jazdil do podzemnej garáže so zaradenou 1-tkou a na tých 100m vyletí napätie cez 15V aby hneď po pridaní trocha plynu spadlo dolu na 12,2V. Takže je na tebe ako jazdíš, toľko tá baterka vydrží. Práve kvôli tomuto som si na B-čkovej Insignii dal palubovku kde môžem zobraziť voltmeter.

Vozím so sebou štartovacie káble stále. ALE POZOR, nejaké lidlovské ktoré majú napísané 600A a káblik ako svetielka na vianočnom stromčeku zabudni.
Nezabúdaj, že aj auto, ktoré ti bude chcieť pomôcť, bude zrejme s inteligentným nabíjaním a teda jeho palubné napätie nebude 14,7V ako starej kraxne ale luxusnýxh 12,2V. Tak si tých 2,5V daj do ohmovho zákona a pri odoberaných 600A zistíš že pri lidlackých káblikoch bude schpný tento kábel dať veľké kulové pretože úbytok napätie to nedovolí.
Pre naštartovanie baterky, ktorá takto zdochla je potrebný kábel buď z nabíjačky vysokozdvižného vozíka (mám osobne vyskúšané) alebo káble ktoré sú označené 1100A.
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

Také sa mi už stalo, pritlačil si maník ku mne auto v Taliansku a prosil či sa môže káblami naštartovať. S hlbokým žialom som ho nenaštartoval. Ak by som ho naštartoval, môžem svoju baterku vyhodiť. Bohužial, taká je realita. Preto to beriem tak aj ja, že ak má niekto zdravý rozum nenaštartuje ťa, a ten čo zdravý rozum nemá, toho dobrotu zneužívať nebudem. Preto nosím novú batériu v kufri. Ak by som stretol žiguláka, alebo volgu M24 od nich sa naštartovať dám, ale to už dnes nikde nenájdeš. Ak prehodím baterku, že starú vyhodím a dám tam tú s kufra, tak bez záložnej batérie sa dá jazdiť tých 9 mesiacov max. Potom kupujem novú baterku do kufra. Stále opisujem tu len svoje vozidlo, ktoré je odlišné od iných, je jedinečné :shy:
Teraz som zvedavý čo sa stane, ak na noc (pokiaľ nepríde k novej jazde aj viacej dní) voz dám na udržiavaciu nabíjačku, či baterka vydrží 5 rokov? To bol vtip. Ale 4 roky očakávam.
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

:sos: internet je plný rád, preto mi raďte všetko, len nie to, že odpojenie mínus pólu ma nezabije a trvá to len pár sekúnd.
Otázka:
Udržiavaciu nabíjačku možno bezpečne pripojiť k batérii, ktorá je vo voze stále riadne zapojená, a dobíjať ju bez poškodenia súčastí vozu (alternátor, riadiaca jednotka, iné) týmto spôsobom: ,,akým,,?
Nedávno som čítal článok, že + batériu pripojiť na + nabíjačky, a mínus pól (teraz to príde) mínus pól nepripájať priamo k batérii, ale vzdialenému koncu kábla senzora batérie. Teda aby senzor batérie bol medzi mínus kontaktom batérie a prívodom nabíjačky.
Tak toto vyzerá logicky, až na to, že ako lajk sa domnievam, že ak voz je zamknutý a odstavený tak elektrický obvod vozidla je vypnutý. Tak ak niekto ste elektrikár a viete viac ako to bolo myslené ozvite sa. Možno ten čo to vymyslel, myslel aby som voz nezamykal? Vtedy ostane elektrický obvod funkčný? Neviem ako to bolo myslené. Pátral som znova po tom článku aby som oslovil autora, ale už som to nenašiel. Históriu v PC mažem a tak sa nemôžem dopátrať ako to vlastne myslel? Ale jeho názor ma rozhodne oslovil.
Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Sunman »

Odpojovanie mínus pólu batérie nemá význam, už som napísal vyššie, že batériu nelikviduje dlhšie odstavenie auta ale spôsob akým s ňou zaobchádza nabíjacia sústava auta, ktrú naprogramoval inteligent.

NAbíjačka sa pripojuje:
plus pól (červený kábel) na plus pól sústavy automobilu. Nové autá majú na to špeciálny "kontakt" zakrytý červenou krytkou. Stará Insignia, ktorú vlastníš to nemá, takže pripojiť na plus pól batérie.

mínus pól (čierny kábel) na mínus pól sústavy automabilu. Kábel treba pripojiť napríklad na oko ktorým sa zdvíha motor pri montáži alebo na skrutku ktorá je nad tlmičom pruženia. Mínus pól sa pripája ako druhý a odpojuje ako prvý. Tento kábel sa nepripája na mínus pól batérie, pretože plyny ktoré môžu unikať z batérie sú výbušné a pri pripojovaní/odpojovaní sa môže stať že preskočí iskra a mohol by si tieto plyny zapáliť a spôsobiť si poranenie. (zrejme by to neskončilo totálnou explóziou auta, ale popálené oko alebo ruka tiež nie sú príjemné).

Ak si kúpiš lepšiu nabíjačku, (nie lidl alebo starý typ, ktorý nabíjal konštantným prúdom) bude v balení okrem klasických káblov s krokodílmi aj kábel ktorý je na pevné pripojenie nabíjacích káblov k batérii. Tieto káble nainštaluješ k ostatným vývodom na batérii (majú očká pod skrutku) a uložíš niekde v motorovom priestore. Kábel má na druhom konci konektor. Kábel od nabíjačky má taktiež konektor a na tento môže pripojiť buď krokodíly alebo tento pevne inštalovaný kábel. Zapojenie je potom veľmi rýchle. Doby, keď sa musel odpojovať akumulátor od siete v aute sú preč.

Udržiavacia je každá slušná nabíjačka, ktorá pracuje určitými nabíjacími cyklami. Napríklad CTEK.
https://necenzurovane.sk/najlepsie-nabi ... tobaterii/
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

Sunman napísal:Odpojovanie mínus pólu batérie nemá význam, už som napísal vyššie, že batériu nelikviduje dlhšie odstavenie auta ale spôsob akým s ňou zaobchádza nabíjacia sústava auta, ktrú naprogramoval inteligent.

NAbíjačka sa pripojuje:
plus pól (červený kábel) na plus pól sústavy automobilu. Nové autá majú na to špeciálny "kontakt" zakrytý červenou krytkou. Stará Insignia, ktorú vlastníš to nemá, takže pripojiť na plus pól batérie.

mínus pól (čierny kábel) na mínus pól sústavy automabilu. Kábel treba pripojiť napríklad na oko ktorým sa zdvíha motor pri montáži alebo na skrutku ktorá je nad tlmičom pruženia. Mínus pól sa pripája ako druhý a odpojuje ako prvý. Tento kábel sa nepripája na mínus pól batérie, pretože plyny ktoré môžu unikať z batérie sú výbušné a pri pripojovaní/odpojovaní sa môže stať že preskočí iskra a mohol by si tieto plyny zapáliť a spôsobiť si poranenie. (zrejme by to neskončilo totálnou explóziou auta, ale popálené oko alebo ruka tiež nie sú príjemné).

Ak si kúpiš lepšiu nabíjačku, (nie lidl alebo starý typ, ktorý nabíjal konštantným prúdom) bude v balení okrem klasických káblov s krokodílmi aj kábel ktorý je na pevné pripojenie nabíjacích káblov k batérii. Tieto káble nainštaluješ k ostatným vývodom na batérii (majú očká pod skrutku) a uložíš niekde v motorovom priestore. Kábel má na druhom konci konektor. Kábel od nabíjačky má taktiež konektor a na tento môže pripojiť buď krokodíly alebo tento pevne inštalovaný kábel. Zapojenie je potom veľmi rýchle. Doby, keď sa musel odpojovať akumulátor od siete v aute sú preč.

Udržiavacia je každá slušná nabíjačka, ktorá pracuje určitými nabíjacími cyklami. Napríklad CTEK.
https://necenzurovane.sk/najlepsie-nabi ... tobaterii/

Ďakujem.
Skúsim inak fomulovať otázku:
- Dokáže čidlo/senzor autobatérie namontovaný vo vozidle počas nabíjania autobatérie autonabíjačkou nejakým spôsobom ovplyniť dobíjanie autobatérie externou nabíjačkou? Ak áno, tak potom za akých podmienok?
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

Nepatrí to možno sem, ale napíšem to sem. Mal som Hondu 5 rokov do zadu- motorku- dobíjanie stejné ako u môjho opla čo sa voltov týka. Všade som počúval, že sa stým nedá nič robiť. Na nete som našiel čecha čo vyrábal reglere, boli drahšie ako originál. Na moju otázku, či mi to pôjde aj v mojej honde odpovedal jo. Kúpil som, namontoval som a nikto mi to stejne neveril, lebo nebol ochotný zaplatiť viac než stojí originál. Áno, dobíjalo to stabilne 14,4V. Len pri silnej záťaži to dávalo 13,8V. Hľadám toho pána, ale zatiaľ márne. Ak máte niekto podobnú skúsenosť sem s informáciami. Ďakujem
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa macil »

Hrach napísal:- Dokáže čidlo/senzor autobatérie namontovaný vo vozidle počas nabíjania autobatérie autonabíjačkou nejakým spôsobom ovplyniť dobíjanie autobatérie externou nabíjačkou? Ak áno, tak potom za akých podmienok?

Nedokáže.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Sunman »

Hrach, aký rok výroby bola tá Honda?
Mal som niekedy Žigulík a ten tiež nabíjal dobre, prvá baterka 7 rokov, potom nejaký bulharský pokus za rok v keli a Varta 5 ďalších rokov. Tam bol regler, cievka navinutá ručne poctivou ruskou rukou na jadre elektromagnetu.
Mám okrem Insignie aj Astru 10 rokov - prvá baterka tiež prežila v pohode 7 rokov. Tiež nabíja konštantne 14,4V.

Myšlienka: na dvoch zo štyroch Insignií "A" som menil 2 baterky tak po roku. Zdochli rovnako - z ničoho nič. Potom som čítal článok na ktorý tu bol link a tak som kúpil kamioňácke štartovacie káble ktoré vozím so sebou. Do "B-čkovej" Insignie som si objednal palubku na ktorej viem zobraziť voltmeter. Prvá baterka fungovala 6 mesiacov s "inteligentným" nabíjaním až jedného dňa toto prestalo a nabíjanie sa ustálilo na 14,4V - baterka vťahu. Chvíľu som tak jazdil a nabíjanie bolo konštantné ale baterka sa už neprebrala k normálnemu životu. Po výmene baterky za novú opäť pokračuje ničenie novej baterky "inteligentným" systémom.
Čo chcem povedať - oklamať nabíjací systém by snáď mohlo byť pomerne jednoduché, senzor/snímač ktorý dáva riadiacej jednotke informáciu o nabíjacej sústave by mal mať napätie vybitej batérie a potom by mal držať neustále napätie na 14,4V - tak ako u zasulfatovanej batérie.
Otázka je, čo sa stane ak bude batéria nabitá a napätie stále 14,4V. Vnútorný odpor batérie stúpne a keďže riadiaca jednotka by mala stále signál o nízkom napätí batérie bude zvyšovať napätie tak aby narvala do baterky prúd. Čiže by to chcelo ešte obmedzenie aby napätie nikdy neprekročilo nejaké maximum.
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

Sunman napísal:Hrach, aký rok výroby bola tá Honda?
Mal som niekedy Žigulík a ten tiež nabíjal dobre, prvá baterka 7 rokov, potom nejaký bulharský pokus za rok v keli a Varta 5 ďalších rokov. Tam bol regler, cievka navinutá ručne poctivou ruskou rukou na jadre elektromagnetu.
Mám okrem Insignie aj Astru 10 rokov - prvá baterka tiež prežila v pohode 7 rokov. Tiež nabíja konštantne 14,4V.

Myšlienka: na dvoch zo štyroch Insignií "A" som menil 2 baterky tak po roku. Zdochli rovnako - z ničoho nič. Potom som čítal článok na ktorý tu bol link a tak som kúpil kamioňácke štartovacie káble ktoré vozím so sebou. Do "B-čkovej" Insignie som si objednal palubku na ktorej viem zobraziť voltmeter. Prvá baterka fungovala 6 mesiacov s "inteligentným" nabíjaním až jedného dňa toto prestalo a nabíjanie sa ustálilo na 14,4V - baterka vťahu. Chvíľu som tak jazdil a nabíjanie bolo konštantné ale baterka sa už neprebrala k normálnemu životu. Po výmene baterky za novú opäť pokračuje ničenie novej baterky "inteligentným" systémom.
Čo chcem povedať - oklamať nabíjací systém by snáď mohlo byť pomerne jednoduché, senzor/snímač ktorý dáva riadiacej jednotke informáciu o nabíjacej sústave by mal mať napätie vybitej batérie a potom by mal držať neustále napätie na 14,4V - tak ako u zasulfatovanej batérie.
Otázka je, čo sa stane ak bude batéria nabitá a napätie stále 14,4V. Vnútorný odpor batérie stúpne a keďže riadiaca jednotka by mala stále signál o nízkom napätí batérie bude zvyšovať napätie tak aby narvala do baterky prúd. Čiže by to chcelo ešte obmedzenie aby napätie nikdy neprekročilo nejaké maximum.

Honda- to si ma zaskočil z rokom. Bolo to jedno z prvých Varadero XL 1000, ale rok neviem, staré to bolo, ja neviem možno r.v.2000?. Ale originál regler vždy dával (teda meral som len po naštartovaní a nie za jazdy) 15,6V pri svetlách to kleslo tak na 15,2V čo si pamätám a to som kúpil aj nový originál a bolo to to isté..
Mňa už ani tak, netrápi to prebíjanie- dnes baterka start-stop by to vydržať mala, teda musí som chcel povedať. Som spravil chybu že som teraz pri kúpe zase kúpil originál predpísanú baterku- mal som kúpiť start-stop vartu. Ušetril som nejakých 30€, ale len hypoteticky.... Mňa trápi to nedobíjanie, to že počas jazdy začne dobíjať 12,2V a vtedy sa životnosť baterky skráti na 1 rok- u mňa teda. No teraz ako som písal tento problém testujem udržovacov nabíjačkou ak večer odstavím voz. Zatiaľ to funguje. Baterku starú som chcel už vyhodiť, ale vydržala pri +5 stupňoch 5 dní vo voze bez nabíjačky a naštartovala ako nová. Má len ten problém, že je zosulfovaná. Ak ju dám na noc na komunistickú nabíjačku 4A, a baterka má počiatočné volty 12,1V, tak do rána sa nabije na 17,8V v pohode. Tak takto sa nabiť dokáže len zosulfovaná baterka. Takže idem ďalej na nej jazdiť, ale už bude pripájaná k nabíjačke. Nejako mi pri tom mojom testovaní sa samooživila.... :ok:
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa macil »

Bateria postihnutá sulfatáciou sa dá čiastočne vyliečiť nabíjaním malým prúdom. Ako nová už nebude, ale dá sa jej ešte o niečo oddialiť koniec opakovaným nabíjaním veľmi malým prúdom: Inab (A) = 0,05 – 0,025 x C (Ah).
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

macil napísal:Bateria postihnutá sulfatáciou sa dá čiastočne vyliečiť nabíjaním malým prúdom. Ako nová už nebude, ale dá sa jej ešte o niečo oddialiť koniec opakovaným nabíjaním veľmi malým prúdom: Inab (A) = 0,05 – 0,025 x C (Ah).

Ďakujem, možno nechtiac som také niečo urobil a preto ešte ide tá baterka. Pretože som okrem iného robil s ňou strašné veci...keďže tam nebola žiadna nálepka pod ktorou bývajú skované zátky, neváhal som a časť z vrchu som odpiloval s pilkou na železo aby som sa dostal k článkom a mohol si overiť či tam ešte je voda. Vody bolo dosť. Vrch som ako tak prilepil späť, moc to nedrží a už jeto jedno, záložná baterka je v kufri. . budem ešte nejaký čas používať túto odpísanú baterku a niekedy až bude teplo ju vymením.
Skúsil som napísať kvôli tomu stabilnému 14,4V dobíjaniu do Čiech či by vedeli niečo stým spraviť, tak uvidím či vôbec odpíšu. Lebo aj keď už nebudem mať tento voz, tak stejný problém bude na všetkých značkách iste. Veď je toho plný internet.
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa macil »

Tu je popis managementu nabíjania batérie. Je to síce pre Astru J, ale v prípade Insignie to bude to isté.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... operation/
Nemyslím, že by to niekto vedel nejako ovplyvniť.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Sunman »

@macil - perfektný článok/popis. Úplne celé som to nečítal, ale hneď od začiatku môžem potvrdiť že to tak nefunguje (škoda, pretože myšlienka sa zdá dobrá):
- tento systém nabíjania určite neprospieva životnosti baterky, to všetci vidíme
- nabíjací mód sa určite nespustí pri prekročení rýchlosti 145kmh alebo po zapnutí stieračov na dlhšie ako 3sek - toto viem na 100%
- žiadne informácie o stave baterky systém neposkytuje. ani pri kolapse batérie sa nikdy žiadna informácia neobjavila - ani predtým ako výstraha, že pozor baterka má kapacitu nižšiu ako x% ani pri kolapse keď už nešlo naštartovať auto a napätie bolo možno 7V

@hrach
keď už si rozpílil baterku, zmeral si aspoň hustotu elektrolytu? To by bolo zaujímavé a nie či tam je "voda". (Voda tam samozrejme nemôže byť, pretože v prípade vody by bolo napätie 0V)
ja som mal teraz týždeň auto bez jazdenia a alternátoru trvalo týždeň, kým sa dostal nazad do "inteligentného" módu, najazdil som ca 800km, pri ktorých sa držalo nabíjanie konštantne na ca 15V.

akú batériu to vlastne do tej Insignie kupuješ?
https://olej.8u.cz/autobaterie-olovene- ... om-vyznat/

Myslím, že v Insignii tvojho MY boli batérie AGM
AGM batérie: https://technoluxpro.com/sk/akkumulyato ... e/agm.html všimni si hlavne, že sa nesmú nabíjať napätím vyšším ako 14,4V. Takže ak si jej dal poza uši 17V, čoskoro zrejme posledný krát vydýchne.
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

macil napísal:Tu je popis managementu nabíjania batérie. Je to síce pre Astru J, ale v prípade Insignie to bude to isté.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... operation/
Nemyslím, že by to niekto vedel nejako ovplyvniť.

Díky za článok
No, to ten článok opisuje ako by to malo asi byť. Možno Opel to tak aj chcel, ale softvér to nedá. Možno aj softvér je OK, ale súčiastky vo voze s ním nedokážu komunikovať, pretože inak by to fungovalo ako sa v článku píše. Rozhodne to pôvodne malo fungovať ako inteligentné dobíjanie, ale realita je iná. Čo sa článku týka, tak napríklad sa tu uvádza predvolené napätie alternátora 13,8V, ale v reálnom živote má alternátor 14,5V až 14,7V výstupné napätie (bolo to namerané na stolici u zbrusu nového môjho alternátora ešte nepoužitého). Nie, ten článok nekorešponduje s reailotou a to nielen môjho opla, ako vidieť články na netu.
Sunman - nie nemeral som hustomerom, ani ho nemám (náklady na toto skúmanie stavu batérie u môjho opla sú už vo výške hodnoty stejného opla v autobazáre a teda som od nákupu vychytávok ako hustomer upustil). Bol som len zvedavý či tam je voda, alebo iné, to je jedno, len aby boli články zaplavené o to mi išlo, a to ma zaujímalo. Či batéria zosulfovala? Alebo odišla preto, že prebíjaním sa odparila voda a články ostali holé.
Ako som písal, po každé kupujem inú batériu, ale predpísanú. Teraz tam je Varta F17, 80Ah štartovací prúd 740A keďže opel môj nieje štart-stop je toto najnižšia odporúčaná trieda pre mňa.
Tých 17V, tak to sa nabije tak len zosulfovaná batéria, teda taká, ktorá už život má za sebou. Dobrá betéria sa takto prebiť nedá. Nie za podmienok ako som tu opísal, ako som ju dobíjal ja. Batéria predtým sa za stejných podmienok nabila na 21V. Ale s takou batériu nebudeš ovládať ani TV, chýbajú jej ampére. Má len prázdne volty.
Určite naíšem ak mi odpovedia češi niečo. Všetko sa dá, ale nestačí chcieť! Treba vedieť!
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa macil »

Hrach napísal:... Čo sa článku týka, tak napríklad sa tu uvádza predvolené napätie alternátora 13,8V, ale v reálnom živote má alternátor 14,5V až 14,7V výstupné napätie (bolo to namerané na stolici u zbrusu nového môjho alternátora ešte nepoužitého). Nie, ten článok nekorešponduje s reailotou a to nielen môjho opla, ako vidieť články na netu.

Píše sa tam - If the generator has field control circuit failure, the generator defaults to an output voltage of 13.8 V.
To znamená, že ak odíde riadiaci obvod alternátora, výstupné napätie je pevne nastavené na hodnotu 13,8V.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

macil napísal:
Hrach napísal:... Čo sa článku týka, tak napríklad sa tu uvádza predvolené napätie alternátora 13,8V, ale v reálnom živote má alternátor 14,5V až 14,7V výstupné napätie (bolo to namerané na stolici u zbrusu nového môjho alternátora ešte nepoužitého). Nie, ten článok nekorešponduje s reailotou a to nielen môjho opla, ako vidieť články na netu.

Píše sa tam - If the generator has field control circuit failure, the generator defaults to an output voltage of 13.8 V.
To znamená, že ak odíde riadiaci obvod alternátora, výstupné napätie je pevne nastavené na hodnotu 13,8V.

Ďakujem, to preložil mi translátor tak.....
Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Sunman »

Hrach, kvapalina z baterky nemá kam ujsť pokiaľ nie je obal prasknutý. Práve zaujímavá by bola hustota elektrolytu v tvojej baterke. Za 2,90EUR v Alze je hustomer a už si mohol vedieť čo je vo veci. Bádaš, bádaš, vymieňaš baterky, alternátory a potom v podstate najdôležitejší parameter nezmeriaš.
Pripomínaš mi technikov v našej firme.
Aký ročník máš tú Insigniu? Síce nemáš štart/stop, ale to majú len Insignie z posledných. Štart/Stop a inteligentné nabíjanie sú dve rozdielne veci. A zatiaľ čo štart/stop môžeš vypnúť, inteligentné nabíjanie nie. Lebo pokiaľ si dám do konfigurátora od Varty rok výroby novší ako 2012 tak F17 nie je vhodná. Takže to môže byť tiež jeden z tvojich problémov, presne ako píše článok.
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

Sunman napísal:Hrach, kvapalina z baterky nemá kam ujsť pokiaľ nie je obal prasknutý. Práve zaujímavá by bola hustota elektrolytu v tvojej baterke. Za 2,90EUR v Alze je hustomer a už si mohol vedieť čo je vo veci. Bádaš, bádaš, vymieňaš baterky, alternátory a potom v podstate najdôležitejší parameter nezmeriaš.
Pripomínaš mi technikov v našej firme.
Aký ročník máš tú Insigniu? Síce nemáš štart/stop, ale to majú len Insignie z posledných. Štart/Stop a inteligentné nabíjanie sú dve rozdielne veci. A zatiaľ čo štart/stop môžeš vypnúť, inteligentné nabíjanie nie. Lebo pokiaľ si dám do konfigurátora od Varty rok výroby novší ako 2012 tak F17 nie je vhodná. Takže to môže byť tiež jeden z tvojich problémov, presne ako píše článok.

Rok 2011, ak F17 nieje pre mňa vhodná, potom opel klame ľudí, lebo to mám od opla tú F17.
Voda sa z baterky odparuje prirodzene, ako každá voda. A keď dostáva cez 14,4V tak plynovaním sa ešte viacej odparuje. Tak preto som piloval batériu, bol som zvedavý.
Ps: ja viem čo je baterke, už som to písal: zosulfovala. Ja aj viem ako stým bojovať- je to tu napísané. Štart-Stop baterka- písal som o nej, lebo vydrží rázy, teda tých 15,6V na voľnobeh a na začiatku jazdy. Viem čo je start-stop, nemám to, ale baterku si nabudúce kúpim start-stop ako som písal. Vaši technici musia vo firme byť veľmi múdry, ak sú ako ja. Máš šťastie, že snimy môžeš pracovať. :thumbup:
Mojim nepriateľom a problémom je inteligentné dobíjanie. Raz ho možno nevypnem, ale uspokojím sa aj s obídením obvodu.
Používateľov profilový obrázok
Hrach
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 22 Júl 2020, 17:33
Auto: Insignia
Bydlisko: Bratislava

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Hrach »

Svoju otázku, ktorou som sa zaoberal 3 roky by som uzavrel ako vyriešenú. Ďakujem všetkým čo napísali, veľmi si vážim každého názoru.
Toto sa týka výlučne mojej insignie r.v. 2011, ale nieje vylúčené, že váš tátoš zdieľa stejný osud....
1 - 15,6V dobíjanie je v poriadku :thumbup:
2 - ak treba novú baterku, tak len určenú pre Start-Stop a to bezohľadu čo píše výrobca vozu. Pritom parametre iné treba dodržať. Ako štartovací prúd, ampérhodiny ..... :thumbup:
3 - ak treba nový alternátor, tak potom treba kúpiť nový a žiaden repas. Repas je smrť. Treba originál nový. :thumbup:
4 - Ak Vám baterka vydrží rok, alebo menej, alebo niečo cez rok. Treba kúpiť udržovaciu nabíjačku a keď sa voz odstaví a už sa sním nikam nepôjde treba batériu pripojiť k tejto nabíjačke. :thumbup:
5 - Ak máte inteligentnú udržiavacu nabíjačku, tak nieje potrebné odpájať mínus pól baterky. :thumbup:
6 - netreba mať strach, že sa vám voda z batérie odparila a treba ju doliať.! Netreba, vody tam bude vždy dosť.
7 - ak idete na dovolenku vozom a voz odstavíte na týždeň a viac, nezabudnite hneď po príjazde na miesto dovolenky odpojiť mínus pól baterky. Po 1000Km jazdy budete mať na baterke 12,2V. Ak tak necháte baterku 10 dní, denne sa prirodzene kúsok vybije a bude nenávratne stratená. Už nenaštartujete. Budete musieť kúpiť novú.
Tieto závery moje priamo súvisia s tým ako vozidlo používate. Či jazdíte denne, koľko? ---atď A teda u stejného vozidla budú kľudne dva rozdielne výsledky čo sa týka výdrže batérie. Teda výdrž batérie priamo závisí na tom ako sa vozidlo používa. Ale ak vám baterka vydrží rok, alebo niečo cez rok, potom spadáte do mojej kategórie a riaďte sa týmto tu.
Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: dobijanie baterie

Príspevok od používateľa Sunman »

Máš rok 2011, takže F17 je OK
Od 2012 nie.

V celoplastovej uzatvorenej batérii sa voda NEMÁ kam odpariť a nedá sa ani doliať, je to tzv. bezúdržbová batéria. Pílil si zbytočne.
Napísať odpoveď

Návrat na "OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - ELEKTRO"