Moderátor: dulo
langdon2 píše:svieti kontrolka dobijania? Vypisuje to daku chybovu hlasku?
Ak nie, tak neries. Aj moja Insignia si dobija od 12 do cca. 15,5V.. Tam je dobijanie regulovane podla potreby.
macil píše:Akú batériu tam máš?
langdon2 píše:Cele to je zaujimave. Neviem.. Daj potom vediet, kolko ti dobija novy alternator..
macil píše:Ja som dnes ráno sledoval, koľko mi to, v tomto chladnom čase, v Astre J vlastne tlačí do baterky. Mám tam vstavaný voltmeter. Išiel som asi 10km a celý čas tam bolo 15,4V. Cestou späť to už kleslo na 14,3V, ale občas to vyskočilo aj na 14,7V.
macil píše:Vrátim sa k tej sulfatácii akumulátora. K sulfatácii dochádza pri hlbokom vybíjaní oloveného akumulátora. Zasulfátovaný akumulátor vykazuje zvýšený vnútorný odpor, čo vedie pri nabíjaní k prudkému nárastu napätia na akumulátore, napriek tomu, že akumulátor nie je nabitý. Nabíjačky tento stav vyhodnotia chybne, ako nabitý. Nevybíja ti niečo nadmerne akumulátor? Nejazdíš prevažne krátke trasy? Ono by to totiž zodpovedalo tomu, že sa ti napätie celý čas drží na 15,5V. Sulfatácia sa dá čiastočne odstrániť opakovaným nabíjaním malým prúdom, hodnota ktorého v "A" zodpovedá 0,025-0,05 x kapacita akumulátora v "Ah".
macil píše:Toto by mohlo byť ono - https://www.bannerbatterien.com/cz/Znal ... D-a-funkce
... a tu je niečo málo o tom, v akom režime je batéria nabíjaná v modernom aute.
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Späť na OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - ELEKTRO
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 5 hostia