Stránka 1 z 3

Klimatizácia

PoslaťNapísal: 16 Okt 2010, 23:00
od .:DeViL:.
Klíma je natlakovaná. Dal som to skontrolať v servise chladničiek, kde plnia aj autoklimatizácie. Kompresor je tiež v poriadku. Keď ho pripojím napriamo na 12V, spojka zopína. Auto bolo už v dvoch Opel servisoch a chybu nenašli. Vraj sa mám obrátiť na servis, ktorý sa špecializuje na autoklimatizácie. Ale ďalšie peniaze sa mi už vyhadzovať nechce, preto si to chcem opraviť sám.

PoslaťNapísal: 17 Okt 2010, 08:19
od macil
A...? Aký máš problém?

PoslaťNapísal: 17 Okt 2010, 10:07
od iurai
.:DeViL:. píše:Neviem prečo, ešte keď boli teplejšie dni mi prestala fungovať klíma. Je natlakovaná, kompresor je OK. Z toho usudzujem, že chyba bude v elektrike. Nemáte náhodou niekto el. schému klimatizácie, resp. kde ju môžem zohnať?

...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green

_________________

ja si myslim, ze ti vyfucala. alebo sa prepalila tepelna poistka na cievke spojky klimy

PoslaťNapísal: 17 Okt 2010, 12:52
od .:DeViL:.
Tento týždeň som kontroloval. Tlak tam je. Aj kompresor je vyskúšaný. Myslím, že chyba bude niekde v elektrike, prerušený kábel alebo relé. Potreboval by som len schému aby som to mohol skontrolovať. Relé v skrinke v mot. priestore mám pomiešané, lebo pätice majú olámané úchytky, takže vyobrazenie v prír. "Ako na to" nemôžem brať do úvahy. A vraj sú aj nejaké relé za poistk. skrinkou v interiéry.

PoslaťNapísal: 17 Okt 2010, 14:29
od Signum
tlakovy spinac je OK?

PoslaťNapísal: 17 Okt 2010, 14:53
od .:DeViL:.
Signum píše:tlakovy spinac je OK?

Ako ho môžem skontrolovať? Stačí premerať alebo cez diagnostiku?

PoslaťNapísal: 08 Jan 2011, 20:42
od shipply
aj ja sa pridam so svojim novym problemom v omege mi prestala kurit jedna polka klimy na mna na vodica fuka ladovy vzduch a spolujazdcovi ide pekne teply mam dvojzonovu digi klimu na omege 2,5 td 2000, nemate s tym niekto skusenost? mohol by to byt nejaky ventil, pripadne odhali nejaku poruchu nejakeho ventilu diagnostika? alebo to treba pracne rozobrat a pomenit pripadne poskusat atd... neviem ci to ma nejaky vyznam ale raz mi ktosi povedal zevraj ma relatko zhavenia nieco spolocne aj s digi klimou moc sa mi to nezda ale ked niekto nieco o tom viete tak poradte pls dakujem

PoslaťNapísal: 14 Máj 2011, 11:20
od .:DeViL:.
Znovu sa vraciam k svojmu problemu s klímou, ktorý som popisoval na začiatku príspevku. Minulý rok som to nedokončil, pretože už bolo dosť chladno.
Tento týždeň som ju dal znovu natlakovať. OP-COM nevyhadzuje žiadnu chybu. Komprsor je OK, hadice neprepúšťajú. Vymenil som relé klímy aj tlakový spínač. A klíma nejde. Takže chyba može byť už len v RJ alebo prerušený kábel.
Ale. Pri výmene tlak. spínača som si všimol, že je tam ventilček ako v pneumatike. Takže pri demontáži by maĺo trochu zafučať a takisto pri montáži. Ale nič. Ako keby v tejto časti vôbec nebol tlak a pritom je tento spínač cca 15cm o plniaceho otvoru. A hneď vedľa je ešte jeden spínač, podľa múdrej knihy (Ako na to) spínač Motronic. Maju ho len benzínové motory. Načo tam je?

PoslaťNapísal: 14 Máj 2011, 20:27
od TUKESKO
pridaj foto pozrem to na mojej omege a daval som ju teraz dohromady!

PoslaťNapísal: 17 Máj 2011, 15:20
od .:DeViL:.
Tu je fofo.
Obrázok

PoslaťNapísal: 19 Máj 2011, 14:25
od iurai
pozri tuto temu:

http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?p=173971#173971

mozno tvoj snimac ma rovnaky konektor ako ten S20 ?

premeraj tie kontakty 1-2

PoslaťNapísal: 19 Máj 2011, 22:06
od .:DeViL:.
Premeral som. Obvod tam nie je. Ale klima natlakovaná určite je. Kontrolovaná minulý týždeň, tlak aj tesnosť. Únik nezistený. Akoby nebol tlak len v tej časti. Ten spínač čo j hneď vedľa tlakového, nemôže to on nejako blokovať? Nefunguje ako nejaký ventil?

PoslaťNapísal: 20 Máj 2011, 00:41
od iurai
ked tam nie je obvod, tak sa klima nezapne.

urob skusku
daj konektor dole a 1-2 spoj drotikom v konektore, klima by sa mala zapnut a ventilatory na chladici sa mali rozbehnut.
doma neskusaj dlhsie, max 10 s.

radsej chod do servisu co robia klimatizacie, nech ti napoja manometre na vysoky a nizky tlak a nech sa divaju, ci su tlaky v poriadku aby si vcas stihol vypnut motor, ak by bol problem.

lebo ked je konektor odpojeny, tak nie je tam ochrana proti vysokemu tlaku a moze ti to roztrhnut

PoslaťNapísal: 20 Máj 2011, 19:18
od .:DeViL:.
Vyskúšam a uvidím.
Hľadal som aj 7-pinové relé, ktoré si spomínal tu: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?p=173971#173973 ale ja tam také ani nemám. Najviac 6-pinové. Pozeral som v múdrej knihe a všetky motory majú relé klimat. K60 len 4-pinové.

PoslaťNapísal: 21 Máj 2011, 13:06
od iurai
no tak omega to kludne moze mat inak riesene s rele

PoslaťNapísal: 24 Máj 2011, 09:01
od .:DeViL:.
No. Prepojil som tie kontakty a nič. Už fakt neviem.
Ten druhý spínač čo je hneď vedľa tlakového, ktorý som spomínal vyššie a nikto nevie na čo tam je, bude asi tiež ovládaný tlakom. Nepotrebuje náhodou motor impulz aj od neho?

PoslaťNapísal: 24 Máj 2011, 09:16
od iurai
na Omege B s X20XEV je kompresor ovladany rele K60 a sucasne tlakovym spinacom S128

spinac S128 - kontakt 3 hnedy je zem. kontakt 1 hnedocierny vodic - normalne musi byt spojeny s 3

rele K60 4 vyvodove
87 - hruby zeleny - ide cez spojku kompresora na S128 kontakt 1
30 - hruby cierny - 12v, zapalovanie od klucika
86 - tenky cierny - zapalovanie
85 - tenky hnedofialovy - riadiaca zem od RJ motora


vyskusaj vybrat rele a premerat, ci 87 je spojeny zo zemou

ak ano, ak dovedies +12v na 87 pri nebeziacom motore, spojka musi cvaknut

PoslaťNapísal: 24 Máj 2011, 15:28
od .:DeViL:.
Vykonané. Na svorku 87 som pripojil 12V ale spojka nezopína, rozbehnú sa všetky ventilátory. Ale keď pripojím na kompr. 12V spojka zopína.
Premeral som aj káble. Od pätice relé K60 ide zelený do kompresora a hnedofialový z kompresora do spínača chlad. kvapaliny S128 na chladiči.

PoslaťNapísal: 24 Máj 2011, 23:29
od iurai
.:DeViL:. píše:Ale. Pri výmene tlak. spínača som si všimol, že je tam ventilček ako v pneumatike. Takže pri demontáži by maĺo trochu zafučať a takisto pri montáži. Ale nič. Ako keby v tejto časti vôbec nebol tlak a pritom je tento spínač cca 15cm o plniaceho otvoru.


s tym zafucanim som sa este nestretol !

PoslaťNapísal: 25 Máj 2011, 00:24
od iurai
.:DeViL:. píše:Vykonané. Na svorku 87 som pripojil 12V ale spojka nezopína, rozbehnú sa všetky ventilátory. Ale keď pripojím na kompr. 12V spojka zopína.


ale to si na kompresor napriamo pripojil aj 12v aj zem, vsak ?

.:DeViL:. píše:Premeral som aj káble. Od pätice relé K60 ide zelený do kompresora a hnedofialový z kompresora do spínača chlad. kvapaliny S128 na chladiči.


aha, farby mas ine.

kazdpopadne ten co ide z kompresora na S128 (kontakt 1) ma byt normalne spojeny s kontaktom 3 na S128, ktory je pripojeny na zem.

rozpojene to ma byt iba v nejakej abnormalnej situacii - cize funguje to ako ochrana systemu, napr. ze klimu nezapne ak je prehriaty chladic

o funkcii S128 neviem nic a ani sa mi po tom nechce patrat

podla tvojho popisu kompresor nema ZEM, lebo je rozpojena na S128.

POKUS
ak by si odpojil konektor od S128 a kontakt od kompresora (kontakt 1) si spojil so zemou, tak by sa kompresor mal zapnut. budto pri nebeziacom motore cez rele K60 - ako som pisal hore.
alebo pri beziacom motore, ak ho riadiaca jednotka motora zapne

ak to budes robit pri beziacom motore, tak radsej nie dlho. tlakova hadica od kompresora by sa mala zahriat, a spatna z kabiny by mala byt studena

ak je spravny tvoj predpoklad, ze mas v klime dost naplne
tie kontakty 1,2 na tlakovom snimaci su zopnute ? skusal si premerat odpor, "pisknut" to ?