Stránka 1 z 1

Dobijanie

PoslaťNapísal: 29 Jún 2007, 18:06
od kreator391
Caute oplaci. Chcel by som poprosit zase o radu co moze byt za problem ked svieti dobijanie zacalo to s nicoho nic ked som posunul plynove lanko a jednu madzeru. Vopred diky

PoslaťNapísal: 29 Jún 2007, 18:20
od macil
No, že máš problém s dobíjaním. 8)
Buď ti to nedobíja, alebo prebíja.

PoslaťNapísal: 29 Jún 2007, 18:22
od Jakub-ko
mozno je to zhoda nahod ze sa to stalo s tym lankom ale asi ti odisla jedna alebo viac diod v alternatore

PoslaťNapísal: 29 Jún 2007, 18:30
od dedo.miki
tak alternátor u Opla a daewoo je slabé miesto a často poruchové.Odchádzajú diodové mostíky.Pre istotu ,ale skontroluj ukostrenie motora ,lebo iný súvis stým lankom to nemá.Môžeš skontrolovať aj či ten hrubý kábel čo ide do alternátora má vôbec prechod a lebo,či neodpadol.Ináč klasika-diody.

PoslaťNapísal: 29 Jún 2007, 19:27
od kreator391
Diky moc za rady. Asi to bude ten alternator kuva. Lebo ked som isiel tak ked som pridal plyn tak preplo do nudzoveho rezimu a poblikavala ta kontrolka dobijania, ked boli male otacky takmer nesvietila ked boli velke tak blikala a teraz ked som ho nahodil tak zacala svietit a ked som zvysoval otacky bola celkom jasna az nakoniec zhasla asi som ju odpalil. Ale ked som ho rozbehol na plno tak uz neprepne do nudzoveho rezimu hm. Co sa mohlo stat?

PoslaťNapísal: 29 Jún 2007, 19:51
od dedo.miki
Ak ti nebude svietiť kontrolka po oprave alternátoru tak ju musíš vymeniť,lebo inak nabíjať nebude.

PoslaťNapísal: 29 Jún 2007, 20:15
od macil
Toto isté som mal aj ja. Nad 1800ot/min sa rozsvecovala aj kontrolka elektroniky motora a signalizovala vysoké napätie. Príliš to nevytáčaj, lebo odpáliš aj ECU, aj keď tá by mala mať vlastnú ochranu, ale čert nikdy nespí. Príčinou bol odpálený diódový mostík.

PoslaťNapísal: 29 Jún 2007, 20:55
od dedo.miki
Len ak mu stúplo napätie nad 15V tak môže byť vadný aj regulátor napätia a ten následne zničí diodový mostík.

PoslaťNapísal: 29 Jún 2007, 21:10
od macil
O opravu sa mi postaral servis a na účtenke bol uvedený diódový mostík, ale je pravda, že cena by skôr zodpovedala regulátoru. V mojom prípade to teda možno bol ten regulátor a motor som nad tých spomínaných 1800ot/min nevytáčal, tak mostík som asi ušetril.

PoslaťNapísal: 29 Jún 2007, 21:28
od kreator391
No velmi ste ma nepotesili hm. Ved prave to ze uz nesvieti tak neviem co teraz ale ide aj bez toho. A kolko si platil za to ked sa mozem opytat?

PoslaťNapísal: 29 Jún 2007, 21:47
od macil
Už sa nepamätám, účty mám doma a teraz som v práci.

PoslaťNapísal: 30 Jún 2007, 19:31
od kreator391
kde by som nasiel ten diodovy mostik? Dufam ze ne v alternatore.

PoslaťNapísal: 30 Jún 2007, 19:34
od kreator391
kde by som nasiel navod alebo postup na demontaz a montaz alternatora? Lebo dajak divne sa mi to tam vidi ze kde je niejaky spanovak na ten remen? Nemozem ho najst a este jak vymenim tu kontrolku neviete nejaky jednoduchy postup? Diky moc za rady

PoslaťNapísal: 30 Jún 2007, 19:48
od dedo.miki
najednoduchší spôsob je zveriť opravu odborníkovi.

PoslaťNapísal: 30 Jún 2007, 19:56
od kreator391
No hej to je najlepsie ale na kolko byvam v UK a len samostatny alternator stoji 130 libry plus za robotu okolo 100 tak si to zrobim sam a este setrim lebo koncom mesiaca idem domou na dovolenku tak by som to chcel zmaknut sam. S elektrikou problem nemam lebo som elektrikar tak som skusal takto ci niekto nevie kde zohnat nejaky navod

PoslaťNapísal: 30 Jún 2007, 20:26
od dedo.miki
Musíš vybrať alternátor von po odpojení baterky .ak už je von ,tak rozobrať .Po rozobratí náješ vývody zo statoru a tie sú pricínované na diodovom mostíku.To musíš odpájkovať ale na to treba velkú pájkovačku .Z malou to asi nespravíš.Ja by som poradil radšej celí altík a vymen si ho sám.A tam máš ich Opel-Vauxhal tak len zohnať a vymeniť.Ináč môj syn má taký istý problém a je v Londýne a musí si ho vymeniť sám.Ani jemu som neporadil iné.

PoslaťNapísal: 01 Júl 2007, 16:29
od kreator391
Macil cau uz minule si mi pomohol s obrazkami tak sa ta chcem opytat ci nevies kde sa nachadza regulator napetia za boha ho nemozem najst na omege alebo jak vyzera. Podla mna alternator nebude vadny lebo ked som ho nahodil tak pri merani mi stupalo napetie na baterke. A ked vymenim ziarovku tak pri vypnutom stave svieti zapalovanie a ked otocim klucom tak shasne mozes poradit kde ho najdem alebo niekto kto vie diky moc

PoslaťNapísal: 01 Júl 2007, 16:36
od macil
Ako píše Miki, myslím, že jemu môžeš veriť. Je od fachu. :wink:
Pokiaľ ide o obrázky, ani netreba chodiť ďaleko, toť hneď doma niečo máme. :)

http://www.opelclub.sk/article.php?106

PoslaťNapísal: 01 Júl 2007, 18:31
od dedo.miki
Pri tej poruche jasné diody.Obrázok