Stránka 1 z 2

Omega B faultcodes

PoslaťNapísal: 07 Feb 2010, 16:39
od langdon2
Dneska nam na Omege B X25XE r.v. 1998 vyhodilo tieto chyby:

engine:

00031 - No Engine RPM Signal

chyba bola ulozena v RJ, ale vsetko ide v poriadku...az na aut. prevodovku, ktora si sem tam 2.prevodovy stupen vyzenie do otacok...

Transmission|AR 25/35

P0730 - Gear Ratio Incorrect
(08) - Not present

P0560 - System Voltage High Input
(01) - Not present

vedel by niekto poradit?

PoslaťNapísal: 07 Feb 2010, 17:54
od ondrik363
Chyby treba vymazat,urobit par kilometrov a znovu spravit diagnostiku...Ak sa objavia,nieco nie je v poriadku...

00031-je dost neobvykly kod,ale ked to tak vypisalo....ziadny signal zo senzora otacok motora...niekedy to vypise z celkom logickeho dovodu- ked sa diagnostika robi len pri zapnutom zapalovani je jasne,ze RJ nema ziadny signal z cidla RPM.... :D ...stalo sa to aj mne...len ten kod bol myslim trocha iny..

P0730-nespravny prevodovy pomer-moze to mat nieco spolocne s tym neskorym preradovanim...samozrejme,zohladnuju sa pri tom aj otacky motora...takze ked odchadza senzor RPM,moze blbnut aj AT...

P0560-napätie systemu-vysoka vstupna uroven-kod sa moze objavit pri nabijani baterie nabijackou a startovani...alebo ked palubne napätie klesne pod 10V alebo stupne nad 16V,po min dobu asi 25 sec....Dalsou pricinou moze byt zly regulator dobijania,teda ze ti prebija...Treba zmerat napätie na akumulatore pri nastartovanom motore...Nemalo by byt vyssie ako 14,4 V...

PoslaťNapísal: 07 Feb 2010, 18:08
od langdon2
tato chyba 00031 - No Engine RPM Signal tam bola uz ulozena...

Ono inac vsetko funguje...Len ma prekvapili volnobezne otacky ktore boly cca. 630

PoslaťNapísal: 07 Feb 2010, 18:15
od ondrik363
Volnobezne otacky u motoru x25xe su od 570 do 730...

PoslaťNapísal: 07 Feb 2010, 20:56
od xanderko
peto, este raz dik za tu diag.
No a teda chlapci krasne ste mi to rozpisali, ale aj tak z toho nie som o moc mudrejsi...vychadza mi z toho akurat ze mam zmerat napatie na baterke a ze mam vymenit to cidlo otacok a uz mi to bude radit normalne? ale to su asi prilis urychlene zavery vsak? :)
dik

PoslaťNapísal: 07 Feb 2010, 21:15
od ondrik363
Presne tak,to su prilis urychlene zavery...Keby som sa mal ja osobne riadit podla vycitani chyb cez diagnostiku,tak by som musel kazdy tyzden nieco menit...Diagnostika je len o tom,co si RJ mysli,ze by mohlo byt zle,alebo aky parameter/hodnota sa nezhoduje s vyrobnym nastavenim...Vzdy,ked si to napichnem na opel scanner,nieco vyhodi,ale ked auto slape bez vacsich problemov,nemam dovod robit paniku.... :D..Ona sa ta ktora zavada prejavi neskor,ked to bude fakt vazne a to na 100%...

PoslaťNapísal: 07 Feb 2010, 21:46
od jani152
ked maju byt otacky motora od 570 a ja mam pod 500 ale vsetko ide ako ma moze to znamenat neaku chybu? no ono mi to trochu viac papa oleja tak ze to moze byt aj tym?

PoslaťNapísal: 07 Feb 2010, 21:55
od xanderko
no to je ale dost na nic, je sice pravda ze moja laska nema ziadne velke vady avsak okrem tej prevodovky.

pre tento problem som radsej zalozil novu temu.
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=16991

Re: Omega B faultcodes

PoslaťNapísal: 08 Feb 2010, 05:33
od iurai
langdon2 píše:P0730 - Gear Ratio Incorrect
(08) - Not present


podla mna nevie zaradit stupen. dost zle

PoslaťNapísal: 08 Feb 2010, 07:26
od langdon2
Juraj, a to ze nevie zaradit stupen, moze to byt tym, ze je tam to cidlo otacok nejake zle, nie?
Alebo to skor vydis na mechanicku chybu prevodovky?

PoslaťNapísal: 08 Feb 2010, 12:34
od iurai
langdon2 píše:Juraj, a to ze nevie zaradit stupen, moze to byt tym, ze je tam to cidlo otacok nejake zle, nie?
Alebo to skor vydis na mechanicku chybu prevodovky?


asi prevodovka.

ten kod otacok moze byt automaticky, ze sa nuluje az po nastartovani

PoslaťNapísal: 08 Feb 2010, 12:35
od langdon2
Ten kod tam bol, ked chalanisko prisiel kumne..Potom sme ho vymazali, auto sme nechali bezat, a kod tam bol znova..

PoslaťNapísal: 08 Feb 2010, 12:59
od iurai
xanderko píše:a sa to pokusim opisat co najpresnejsie:
Vacsinou sa to stava ked idem dopredu, ptm dam spiatocku a zas dopredu, cize otacam sa na parkovisku, ale obcas aj pri normalnej jazde... v momente ked ma preradit na vyssi prevod. stupen (nemam presne odsledovane ci je to medzi 2-3 alebo 3-4) zrazu zacne len pretacat otacky ale nepreradi...ak spomalim resp uplne zastanem a znovu sa rozbehnem je vacsinou po probleme...ak vsak v tom momente pridam, motor vytoci az do 5000 otacok a vtedy bud 1.normalne preradi alebo 2. a to sa stane vacsinou preradi tak, ze trhne celym autom a palubny PC vypise chybu Automatickej prevodovky. Ak nastane bod 2. auto ma pri rozbiehani velke problemy, musim mu fakt pridat aby sa vobec pohlo ako keby sa chcelo pohnut na 4.ke neviem...vtedy musim, zastavit, vypnut motor, znova nastartovat a uz vsetko bezi normalne...
vie niekto "kde udelali soudruzi z NDR chybu?"

PoslaťNapísal: 08 Feb 2010, 17:01
od ondrik363
iurai píše:
xanderko píše:a sa to pokusim opisat co najpresnejsie:
Vacsinou sa to stava ked idem dopredu, ptm dam spiatocku a zas dopredu, cize otacam sa na parkovisku, ale obcas aj pri normalnej jazde... v momente ked ma preradit na vyssi prevod. stupen (nemam presne odsledovane ci je to medzi 2-3 alebo 3-4) zrazu zacne len pretacat otacky ale nepreradi...ak spomalim resp uplne zastanem a znovu sa rozbehnem je vacsinou po probleme...ak vsak v tom momente pridam, motor vytoci az do 5000 otacok a vtedy bud 1.normalne preradi alebo 2. a to sa stane vacsinou preradi tak, ze trhne celym autom a palubny PC vypise chybu Automatickej prevodovky. Ak nastane bod 2. auto ma pri rozbiehani velke problemy, musim mu fakt pridat aby sa vobec pohlo ako keby sa chcelo pohnut na 4.ke neviem...vtedy musim, zastavit, vypnut motor, znova nastartovat a uz vsetko bezi normalne...
vie niekto "kde udelali soudruzi z NDR chybu?"



Tak tu vidim problem s prevodovkou....Ked trhne celym autom a PC vypise chybu AT-stava sa to vtedy,ked AT prejde do nudzoveho rezimu...Zaradi 4. a na tom sa aj rozbiehas...Samozrejme,tomu nudzovemu rezimu muselo nieco predchadzat...Napr.(vl.skusenost)-zly senzor polohy radiacej paky,alebo zaseknuty/zly solenoid,zavzdusnena AT,malo oleja v AT,zla RJ AT..atd.atd.......Inak,ked je AT v nudzovom rezime,mozes radit manualne(1,2,3),nemusis sa rozbiehat na 4-ke...........

PoslaťNapísal: 10 Feb 2010, 20:59
od iurai
langdon2 píše:tato chyba 00031 - No Engine RPM Signal tam bola uz ulozena...

Ono inac vsetko funguje...Len ma prekvapili volnobezne otacky ktore boly cca. 630


chyba sa zapise po zapnuti zapalovania a vymaze sa po starte motora, ak je cidlo kluky dobre.

PoslaťNapísal: 11 Feb 2010, 17:49
od xanderko
ok dik moc chalosi, tak v prvom rade vymenim olej v prevodovke a mozno budem mat stastie :)

PoslaťNapísal: 11 Feb 2010, 18:31
od ondrik363
Tak tak...Ak bude citit olej po spalenine,moze byt na konci zivotnosti TCC-tzv.-hydrodynamicky menič....Ten moze mat tiez na svedomi to vselijake radenie AT....

PoslaťNapísal: 06 Mar 2010, 17:10
od Teo
ale 0031 je problem motora nie prevodovky

PoslaťNapísal: 06 Mar 2010, 19:11
od Signum
0031 je chyba ktora je pri X25XE,X30XE vzdy zapisana ako PRITOMNA pokial sa motor nenastartuje!!!!
P0560- Vysoká vstupní úroveň systémového napětí

Napětí akumulátoru je vyšší než 15,502 V
Výše uvedená podmínka musí být splněna nejméně po dobu 0,76 s.
Účinek:

Aktivován "Program nouzového chodu"
Je zapnuta indikace poruchy.
podla tohto to vyzera,ze Ti prebija alternator

PoslaťNapísal: 07 Mar 2010, 11:39
od Teo
Signum píše:0031 je chyba ktora je pri X25XE,X30XE vzdy zapisana ako PRITOMNA pokial sa motor nenastartuje!!!!
P0560- Vysoká vstupní úroveň systémového napětí

Napětí akumulátoru je vyšší než 15,502 V
Výše uvedená podmínka musí být splněna nejméně po dobu 0,76 s.
Účinek:

Aktivován "Program nouzového chodu"
Je zapnuta indikace poruchy.
podla tohto to vyzera,ze Ti prebija alternator

ano ale asi iba pri automatoch nakolko manual nema to cidlo ci sa mylim?