iurai píše:y26se mozno nema cidlo teploty vzduchu. v scheme som ho nenasiel
zase ma 4 lambda sondy a elektronicku skrtiacu klapku
x25xe ma cidlo teploty vzduchu, 2 lambda a mechanicku klapku
tie motory su z elektrickej stranky dost odlisne.
usudzujem, ze mas riadny gulas pod kapotou
takze - aky motor tam mas, ake sanie, aku RJ motora, ktoru motorovu kabelaz.
Asi sa dlhsie rozpisem, ale ak to v buducnosti niekomu pomoze v uvahach, tak nech to tu je.
x25xe ma tiez styri lambda sondy, vsetky 6-valce maju 4.
auto je original vyrobene s x25xe motorom, teda je tam vsetko k tomuto motoru.
ked som ho kupoval, tak tam bol motor Y26SE, na co ma predchadzajuci majitel neupozornil, ale kedze vsetko fungovalo tak ako malo, tak som o tom ani nepotreboval vediet. Pravne dosledky nebudeme diskutovat.
Problem nastal, ked mi odislo tesnenie pod hlavou valcov minuly rok. Kedze bola zrejme vysoka konjunktura a ja som asi nenatrafil na spravne servisy, vsetci mi vycislovali len pretesnenie motora na cca 50.000 a to bez zaruky ... a to som bol akurat po vymene kladiek a remena lahsi o 20.000
takze som cirou nahodou dostal do daru motor X25XE, ktory sice tesnil, ale inac uz bol dost pouzity a vela veci na nom nebolo v poriadku. Ten mi v jednom servise celkom lacno prelozili, ale zial uz to nevedeli dotiahnut do konca, lebo nemali diagnostiku na ople.
Tak som zhanal dalsi servis, kde by mi to dali dohromady, aby to aspon trochu chodilo, hladal som mesiac, nasiel som cez internet servis kde robili opla, aj mali dobre referencie, tam ma to stalo dalsie peniaze, ale nakoniec sa v aute dalo vozit. (so zatatymi zubami). Az tam ma upozornili, ze som tam mal predtym iny motor nez je predpisny pre tento typ auta. A ze teraz tam mam taky ako tam ma byt. Problem bol vsak v tom, ze ani tam to nedotiahli do konca, ani ma neupoornili ze je tam problem ze nedolieha pravy veniec vyfukoveho potrubia, a ze je to tam urvane. A to som mal u nich uz druhu reklamaciu. Takze nakoniec som im celkom emotivne povedal, ze im budem robit "dobre meno" medzi vsetkymi oplakmi.
Takze som jazdil na "neuplnej robote" ale nemal som z toho dobry pocit. A sem tam sa pridali dalsie drobne opravy, a cirou nahodou som natrafil na servis, kde bol super pristup k robote a parkrat som tam bol vzdy dobre vybaveny. Takze nakoniec sme sa dohodli, ze mi pretesnia ten moj odlozeny motor, ktory bol inac v super stave a podla toho ako vyzerali valce nemal za sebou ani 100.000 km, a vratia mi ho tam. Musim pochvalit, robota rychla a kvalitna, kazda praca, kazdy diel konzultovany vopred, dodrzana cena.
Ale na nestandartne elektricke stavy proste nestacili, ale to som od nich vedel vopred. Aj tak sa snazili urobit co sa dalo, vsetko mi pomerali, skontrolovali kabelaz a podobne..
Takze teraz mam tam motor, s ktorym som to auto kupil, len je to asi v tom, ze skutocne to potrebuje nejaky hack, alebo mozno len ine nastavenie RJ..
Predtym mala RJ nahratu verziu SW z roku 1995, minuly rok po prvej vymene mi tam nahrali nejaku aktualnejsiu.
Zial, nie som clovek co si robi vsetko sam, mozno by ma aj bavilo vrtat sa v tom, ale som vytazeny v dvoch zamestnaniach, takze si nemozem dovolit tak narocneho konicka. beznu udrzbu si sice porobim a vela veci by som si aj mohol urobit sam, ale jednoducho na to nemam cas. A to este sa musim starat aj o auto manzelky, (Frontera na obrazku, a to ani nehovorim ze aj o manzelku:) takze som radsej, ked mi niekto pomoze kvalifikovanou radou, pripadne pomocnou rukou. Ja zase mozem pomoc inym v mojej profesii, pripadne beznou pomocou - financne
Takze zhrniem: Y26SE tam je, aj ked tam moc nepatri.
kabelaz je cca podobna, pokial viem, tak sa tam nechavali veci pri oboch prekladkach rovnake.
co sa tyka sania, netusim. RJ je tam original k X25XE.
auto je Opel Omega 2.5 V6, r.v. 1998 (Omega B, sedan)