Stránka 1 z 1

Astra J bi-xenon cutoff pattern

PoslaťNapísal: 06 Nov 2015, 14:49
od Dulus
Ahojte oplaci,
na predoslej Astre J som mal halogeny. Nebolo to nic extra ale bolo normalne vidno v noci a hlavne bolo ok vidno pravu krajnicu (a neosvetlenych ludi na nej :agresive: ). Na novej astra mam AFL bi-xenony a mam pocit ze pravu krajnicu vidim este horsie ako pri "heligonoch". Vtedy sa mi zdalo ze som tych ludi videl skoro celych. teraz im vidim tak akurat od pasa dolu. Neviem mozno je to subjektivny dojem tym ze "cutoff", teda prechod medzi osvetlenou a neosvetlenou vozovkou je kontrasnjesi a ostrejsi oproti heligonom, lebo xenony maju ten prechod uplne presnu ciarku, ziadne odrazy a svietia silnejsie takze kontrast je vacsi. Bol som si to pozriet presne ako to svieti na tmavej ceste na cistinke, ktora sa mierne zdviha, aby som videl kde to osvetlenie konci a vyzera to tak ako na obrazku.
Lavy reflektor je podla mna ok, svieti na lavu krajnicu, v lavej casti cesty (v protismere) je vykrojeny aby neosvetlovat protiiducich na pravu stranu je trocha dvihnuty, teda svieti dalej aby bolo vidno tam kam ide auto a troach svieti aj na pravu krajnicu.
Ale ten pravy sa mi zda nejako divne nastaveny. Nema to vykrojenie byt tak aby sa prekryvalo s tym nalavo ? alebo teda nechapem ? Logicky by som cakal ze taktiez bude svietit menej nalavo viac pred auto a uplne nejviac na pravu krajnicu nech je dobre vidno.

Toto vsetko samozrejme skusam pri polohe vypinaca v polohe manualne zapnute stretavacky, lebo v rezime auto pri stati auta a pomalej jazde tie svetla sa natocia na strany, lavy vlavo a pravy v pravo.... Ale aj v rezime auto ked idem mimo mesta tak ten luc v podstate vyzera rovnako ako v manualnom rezime.

Ak tu mate niekto Astru J a AFL ( neviem ci Insiginia, Mokka, pripadne Zafira maju rovnaky cutoff pattern), mozte to skusit nakreslit alebo odfotit, pripadne popisat ako, ktory reflektor svieti.

Nechcem s tym zase ist do oplu uz som tam bol x krat ( nemoznost mono nastavenia klimi, elektricka parkovacia brzda sa neda odblokovat bez kluca v zapalovani, skvrkanie pri otvarani dveri odniekial spod auta ( asi ta parkovacka ???), zasekavanie navigacie a pod) s tym ze zasa raz to tak proste je a hotovo. Ostatne veci boli prkotina ale tak clovek si priplati aby v noci lepsie videl a .....

Obrázok

Re: Astra J bi-xenon cutoff pattern

PoslaťNapísal: 11 Nov 2015, 00:10
od Clowiecik
Ahoj,
ja mam tiez Astru J s AFL bixenonmi. Svieti to tak ako opisujes. Pri heligonoch (kedze maju nizsiu intenzitu svetla) je lom svetla dohora. Panu Bohu do okien. Preto, ako si spominal, videl si osvetlenych celych ludi na krajnici. Xenony maju vyssiu svietivost a preto (koli bezpecnosti) je luc svetla usmerneny vodorovne..
ked budem mat prilezitost, tak to skusim odfotit ;)

Re: Astra J bi-xenon cutoff pattern

PoslaťNapísal: 11 Dec 2018, 21:10
od Kesi
Ja mám H s AFL a tiež J z AFL plus tie serepetičky okolo. Ak porovnávam svietivosť pri tlmených svetlách tak Jčko je na tom neporovnateľne lepšie. To prispôsobovanie osvetlenia funguje aj keď občas niekto blikne (lebo má pocit že ho oslepujem). Diaľkové svetlá takmer nepoužívam. Na Hčku sú lepšie diaľkové svetlomety. Tým že sa po prepnutí sa pripájali aj H4 tak osvietenie bolo okamžité a nemalo opozdenie ako na Jčku a malo väčší dosvit.
Keď bliknem diaľkovými na Hčku tak je to:
UHNI!
Ak bliknem diaľkovými na Jčku tak to je ako:
Zaaaavaaaadzaaaš
:D :D

Re: Astra J bi-xenon cutoff pattern

PoslaťNapísal: 11 Dec 2018, 21:46
od macil
Nepoužívaš na Ječku automatiku?

Re: Astra J bi-xenon cutoff pattern

PoslaťNapísal: 09 Feb 2019, 22:43
od Kesi
Skúšal som ale zdá sa my akási pomalá, hlavne ak protiidúce auto prichádza zo zákruty tak ho to určite oslepuje.