Stránka 1 z 3

Kam mi mizne chladiaca zmes?

PoslaťNapísal: 08 Jan 2009, 11:48
od xpass
keď sa darí, tak sa darí.. ( (Astra G 1,7 DTI combi - X17DT)

po nedávnej výmene čidla polohy kľuky nenastal vytúžený pokoj - mizne mi voda v nádobe chladiča, v posledných dňoch dokonca rekordne rýchlo - od nedele mi z rysky zbehlo na necelú polovicu... kua.

fakt je, že čo mám túto astru cca štvrtý rok, som sporadicky za mesiac-dva musel dolievať, ale jednak je to prijateľný časový interval a nakoľko som laik a nemám peňazí extra nazvyš, žil som s tým...

od alternátora je asi poháňané vodné čerpadlo, no a z hadice čo ide z čerpadla do kartra bolo z nemrznúcej zafarbené -pár dní som sledoval ako to kvapká, ale už tomu tak nie je. von šťava neuniká.

hladina oleja mi nerastie. napriek tomu je v oblasti otvárania kapoty ten chladič (klímy?) zadrbkaný statočne olejom.

počul som, že sa zvykne natlakovať systém, aby sa zistil únik. bez toho to zrejme nezistím, či hej?

ďakujem

PoslaťNapísal: 08 Jan 2009, 11:52
od Stanley224
Skús sa tu troška popozerať.určite to tu je písané

PoslaťNapísal: 03 Feb 2009, 23:03
od maťo34

PoslaťNapísal: 04 Feb 2009, 00:23
od iurai
treba pozriet, kade to tecie. kde je rano kaluz pod autom. alebo kde to pri zahriatom motore kvapka.
pri tomto pocasi je to zle s hladanim
alebo ti vodu spaluje motor - unik cez tesnenie alebo hlavu

PoslaťNapísal: 04 Feb 2009, 13:05
od martin7888
neviem ti poradiť viac ako ti poradili chalani, len ma zaujal jeden z odstavcov čo si napísal a to:

hladina oleja mi nerastie. napriek tomu je v oblasti otvárania kapoty ten chladič (klímy?) zadrbkaný statočne olejom.

Keď máš olejovú škvrnu na chladiči od klímy, Tak je pravdepodobne prasknutý. Funguje ti klíma?

Tvoj problém s únikom chlad. kvap. to síce nevyrieši, ale dal by som si to skontrolovať. Mal som totiž problém s chladičom.

PoslaťNapísal: 10 Feb 2009, 18:41
od keka
Ozaj, aj mna tato tema zaujala. Ako casto musite dolievat chladiacu zmes do svojich aut? Ja mam svoju astru 2,5 roka a tiez to cca raz za 3 mesiace dolievam, hoci netreba toho vela doliat, ale aka-taka strata tam je. :?:

PoslaťNapísal: 12 Feb 2009, 08:24
od langdon2
Neviem si predstavit este aj chladiacu zmes dolievat. Mne sa drzi stale na jednom mieste.

PoslaťNapísal: 13 Feb 2009, 10:58
od xpass
Ďakujem za reakcie.

No, fakt je, že to už von neuniká.... Teda sa to musí odparovať či čo.
Nechcel som to riešiť čul v zime, ale za týždeň dolievam zmes cca 1 až 1,5 litra... :twisted:

Hej, klíma mi chladí, a olej mi neuteká, nerastie... Proste zaujímavé.

A kopnem astru do riti, tak, že odletí - pred mesiacom som menil čidlo polohy kľuky a asi budem v tom opäť - symptómy detto, tak to idem dať na diagnostiku. A zas prašule... :?

Kto z Vás to tu vravel, že sa radšej vrátil k japoncovi? Asi by som mal zvážiť :roll:

PoslaťNapísal: 02 Jún 2009, 11:01
od martin7888
Mne sa už podarilo prisť na problém, prečo mi uniká voda. Mal som prasknuté tesnenie pod hlavou. Dá sa na to prísť tak že po jazde sú tvrdé hadice na obeh vody a po uvolnení víka na nádobke hadice zmäknú. Vymenil som tesnenie pod hlavou a aj rozvody keďže boli pred výmenou a všetko je odvtedy v pohode, voda drží a nestráca sa. Cena komplet opravy 300€.

PoslaťNapísal: 03 Jún 2009, 01:48
od Kajo
@martin7888 - hadice sú vždy po jazde tvrdé, na každom aute s uzavretým systémom chladenia.
Je tam pretlak.

Čo sa týka dolievania, mením kvapalinu raz za 2 roky a netreba dolievať.

@xpass - áno, odparuje sa, vo valcoch... tesnenie pod hlavou sa poškodí buď, ak je tesnenie namontované na neočistený blok, alebo ak je hlava zle doťahovaná, alebo pri jazde na LPG alebo ak sa použije nevhodná nemrznúca zmes. Alebo iba tak...

PoslaťNapísal: 03 Jún 2009, 10:47
od martin7888
Ja sa v týchto motorových častiach moc navyznám, ja som skôr na elekriku. Mne len povedali že mám prasknuté tesnenie pod hlavou. Spôsobuje to upchávanie kanálikov chladiaceho systému, ktoré prechádzajú cez toto tesnenie. To tvrdnutie hadíc po jazde bude skôr tak ako som písal, lebo po oprave už netvrdnú. Tvrdnutím mám na mysli to že sú natlakované ako balony. Je to natlakovanie aj viditeľné. Astru mám už 4 roky a vždy sa mi tvrdli hadice po jazde a strácala sa mi voda, až sa to stalo neúnosným. Vodu som dolieval po každej jazde, teplota vody bola vždy trošku pod normou a hadice nafúknuté ako balony. Po oprave hadice netvrdnú, teplota vody v norme a hlavne nestráca sa voda. Len pre info: tesnenie bolo prasknuté pod 4-tým valcom.

PoslaťNapísal: 03 Jún 2009, 10:51
od langdon2
JA som mal tiez v prdeli tesnenie pod hlavou...v nobemri 2008. Medzi 3 a 4 valcom som mal dieru jak svet. Az mi to vylestilo valce....:D Hodilo sa nove tesnenie, ani vybrus nebolo treba robit jak vsade tvrdia. Pri jednej robote sa aj rozvody komplet vymenili...uz bolo na case.

PoslaťNapísal: 23 Nov 2009, 16:26
od 1micra
cafte..... Ja mám tento obdobný problém od času kedy mi vymenili chladič, ktorý bol evidentne prasknutý, predtým som dal vymeniť pri výmene rozvodov aj tesnenie pod hlavou, naliali sme tam destilku, ktorú som menil asi tak najmenej v lete 4x aby sa vyčistil systém od spalín a oleja, všetko bolo OK až kým som v jeseni nenalial chladiacu zmes, vtedy sa to začalo neúmerne strácať chl.zmes.... zatiaľ som nikde nenašiel miesto kadiaľ by mohla inikať len miesta kde boli demontované hadice a už neviem čo mám robiť keď odstavím auto po jazde tak je neskutočný podtlak v systéme a nádržka po otvorení ako tlakový hrniec a voda fuuuč a Ja hlava v smútku....vie niekto poradiť čo ďalej????????????

PoslaťNapísal: 23 Nov 2009, 22:36
od martin7888
1micra píše:cafte..... Ja mám tento obdobný problém od času kedy mi vymenili chladič, ktorý bol evidentne prasknutý, predtým som dal vymeniť pri výmene rozvodov aj tesnenie pod hlavou, naliali sme tam destilku, ktorú som menil asi tak najmenej v lete 4x aby sa vyčistil systém od spalín a oleja, všetko bolo OK až kým som v jeseni nenalial chladiacu zmes, vtedy sa to začalo neúmerne strácať chl.zmes.... zatiaľ som nikde nenašiel miesto kadiaľ by mohla inikať len miesta kde boli demontované hadice a už neviem čo mám robiť keď odstavím auto po jazde tak je neskutočný podtlak v systéme a nádržka po otvorení ako tlakový hrniec a voda fuuuč a Ja hlava v smútku....vie niekto poradiť čo ďalej????????????


robi ti to aj po kratkej jazde a mas tvrde po jazde aj hadice?

PoslaťNapísal: 23 Nov 2009, 22:39
od langdon2
Ved pise, ze mu tlakuje hadice....To znamena ze mas netesnost na hlave....Ked si menil tesnenie, robili ti aj vybrus?
Bo ak nie, je tam pravdepodobnost, ze to bolo treba spravit....a teraz sa ti chl. system tlakuje od motora....Cize hlava dolu, pozret , vymenit znova tesnenie, sroby, a dat skontrolovat a zbrusit hlavu. :?

PoslaťNapísal: 23 Nov 2009, 22:57
od martin7888
langdon2 píše:Ved pise, ze mu tlakuje hadice....To znamena ze mas netesnost na hlave....Ked si menil tesnenie, robili ti aj vybrus?
Bo ak nie, je tam pravdepodobnost, ze to bolo treba spravit....a teraz sa ti chl. system tlakuje od motora....Cize hlava dolu, pozret , vymenit znova tesnenie, sroby, a dat skontrolovat a zbrusit hlavu. :?


Presne tak, bud mas prasknute tesnenie pod hlavou alebo ina netestnost pod hlavou pri tesneni. Cize vymenit a skontrolovat ako uz poradil langdon2. nezabudni dat vediet ako to dopadlo.

PoslaťNapísal: 24 Nov 2009, 00:32
od iurai
mne tlakovalo hadice pri vsetkych autach, co som mal, a co mali v poriadku termostat

PoslaťNapísal: 24 Nov 2009, 01:03
od Kajo
iurai píše:mne tlakovalo hadice pri vsetkych autach, co som mal, a co mali v poriadku termostat


...to je normálne, ale až vtedy, keď stúpne teplota. Ak tlak vzrastie hneď po štarte, je to tesnenie pod hlavou.

PoslaťNapísal: 24 Nov 2009, 08:21
od 1micra
Nooo tesnenie pod hlavou mi menili s tým, že prebrúsili hlavu ale aj počas krátkej a dlhej cesty mi teplota nestúpa a drží sa v norme...mám 1,7 DTi ISUZU nenašiel som nikde náznak úniku len mi nieje jasné, že keď sme tam naliali v lete destilku všetko bolo OK a začalo to až pri výmene za chladiacu zmes, menil som aj viečko vyr.nádržky...

PoslaťNapísal: 24 Nov 2009, 09:29
od Kajo
Niektoré chladiace zmesy sú agresívne voči častiam chl. systému, resp. sú nekompatibilné. Často narušia tesnenie pod hlavou. Akú zmes si dával?