Plnohodnotna rezerva - huci nad 80 km/h
Moderátori: bukelo, buci_vectra
Plnohodnotna rezerva - huci nad 80 km/h
Caute,
na aute mam pneu Firestone. Plnohodnotnu rezervu mam znacky Matador s uplne inym dezenom. Ked som isiel na rezervu, tak auto uz pri 80 km/h strasne hucalo. Moze to robit iny dezen i ked rozmer kolesa je totozny?
Rezervne musi byt (malo by byt) totozneho dezenu?
Diki.
na aute mam pneu Firestone. Plnohodnotnu rezervu mam znacky Matador s uplne inym dezenom. Ked som isiel na rezervu, tak auto uz pri 80 km/h strasne hucalo. Moze to robit iny dezen i ked rozmer kolesa je totozny?
Rezervne musi byt (malo by byt) totozneho dezenu?
Diki.
- Durko
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 290
- Dátum registrácie: 11 Okt 2007, 20:17
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Rybnik
Re: Plnohodnotna rezerva - huci nad 80 km/h
marekson napísal:Rezervne musi byt (malo by byt) totozneho dezenu?
nemusi byt ani rovnakeho dezenu ani konstrukcie, kedze je len na to aby si sa doviezol k najblizsiemu pneuservisu
pokial viem tak "musi" splnat len "nahustenie" (cize musi mat taky tlak aky je vyzadovany pre najzatazenejsiu napravu)
Nie som členom OPELCLUBU
Opel Vectra Caravan X 16 XEL, r.v. 98
105500 km
Spotreba:
dialnica - 6,4L
behacky po okoli - 7,03L / 6,94L / 7,18L / 7,37L
Opel Vectra Caravan X 16 XEL, r.v. 98
105500 km
Spotreba:
dialnica - 6,4L
behacky po okoli - 7,03L / 6,94L / 7,18L / 7,37L
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Matadory hučia, to je jasné, ako facka.
A hučia najmä keď sú staršie, nemajú totiž kvalitné zmäkčovače a pokiaľ viem, ani siliku.
Sú to skrátka zlé pneumatiky a ja preklínam chvíľu, keď som sa pre ne kedysi dávno (a opakovane!) rozhodol.
V testoch prepadajú.
Ale na núdzový dojazd stačia.
A hučia najmä keď sú staršie, nemajú totiž kvalitné zmäkčovače a pokiaľ viem, ani siliku.
Sú to skrátka zlé pneumatiky a ja preklínam chvíľu, keď som sa pre ne kedysi dávno (a opakovane!) rozhodol.
V testoch prepadajú.
Ale na núdzový dojazd stačia.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- macil
- Admin
- Príspevky: 36821
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Ale prd. Ešte som nepočul aby niekto delil hlučnosť pneumatiky podľa značky. Ešte asi pred tromi týždňami som mal na aute Matadory Elete 2, teraz mám Bridgestony Turanza ER300 a subjektívne sa mi zdajú bridgestony o trošku hlučnejšie. Obe pneu sú v šírke behúňa 195 mm. Všeobecne, napríklad šípové vzory vynikajú hlučnosťou.
Len preto, že je niečo vyrobené na Slovensku, tak to nemusí byť apriori hneď zlé.
Len preto, že je niečo vyrobené na Slovensku, tak to nemusí byť apriori hneď zlé.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
@macil
Áno, so šípovým vzorom máš pravdu. Symetrický vzor je tichší.
Ale o tom som nehovoril.
O inú vec ide.
Výroba dobrej pneumatiky je nesmierne zložitá záležitosť.
Kostra je jedna dôležitá vec, behúň druhá a zmes tretia.
Dobrá firma s behúňom experimentuje, shitová ho odkopíruje.
OK, môže to fungovať.
Čo sa však kostry a zmesi týka - to sa nedá len tak ľahko odkopírovať.
Pirelli, ako aj Michelin, GoodYear apod. si svoju zmes miešajú sami a je predmetom ochodného tajomstva.
Pamätáš si ešte na smolu Ferrari v F1, keď FIA sprísnila predpisy? tak to bolo o tej zmesi.
A teraz Ti poviem, čo sa stane napr. s Pirellkou po 2 rokoch a s Matadorkou (rovnaké auto, jazda, dobrá geometria).
Pirellka sa bude ďalej rovnomerne odierať a bude po 2 rokoch mierne hlučnejšia, než
"za nova".
A Matadorka? Po roku až dvoch stvrdne. Tým, že stvrdne, stane sa menej oteru odolná a dezén sa začne na vonkajších stranách pilovito opotrebovávať (toto normálne svedčí o preťažení pneumatiky alebo o zlom hustení). Pilovité opotrebovanie spôsobí to, že pneumatika klepe vytvorenými zúbkami o asfalt a to vytvára hluk. Nech žijú Matadorky so svojou skvelou zmesou.
Áno, so šípovým vzorom máš pravdu. Symetrický vzor je tichší.
Ale o tom som nehovoril.
O inú vec ide.
Výroba dobrej pneumatiky je nesmierne zložitá záležitosť.
Kostra je jedna dôležitá vec, behúň druhá a zmes tretia.
Dobrá firma s behúňom experimentuje, shitová ho odkopíruje.
OK, môže to fungovať.
Čo sa však kostry a zmesi týka - to sa nedá len tak ľahko odkopírovať.
Pirelli, ako aj Michelin, GoodYear apod. si svoju zmes miešajú sami a je predmetom ochodného tajomstva.
Pamätáš si ešte na smolu Ferrari v F1, keď FIA sprísnila predpisy? tak to bolo o tej zmesi.
A teraz Ti poviem, čo sa stane napr. s Pirellkou po 2 rokoch a s Matadorkou (rovnaké auto, jazda, dobrá geometria).
Pirellka sa bude ďalej rovnomerne odierať a bude po 2 rokoch mierne hlučnejšia, než
"za nova".
A Matadorka? Po roku až dvoch stvrdne. Tým, že stvrdne, stane sa menej oteru odolná a dezén sa začne na vonkajších stranách pilovito opotrebovávať (toto normálne svedčí o preťažení pneumatiky alebo o zlom hustení). Pilovité opotrebovanie spôsobí to, že pneumatika klepe vytvorenými zúbkami o asfalt a to vytvára hluk. Nech žijú Matadorky so svojou skvelou zmesou.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- macil
- Admin
- Príspevky: 36821
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Kajo, viem o čom píšeš a nebudem sa s tebou hádať, ale prečítaj si, čo som napísal vyššie. Tie Matadorky majú 3 roky a cca 60tis km a žiadne pilovité opotrebenie. Príliš zovšeobecňuješ.
Mimochodom, máš nejako podložené, že Matador kopíruje, alebo je to informácia typu JPP, je to domáci výrobca, tak mu naložme?
I keď, on už až tak celkom domáci nie je.
Mimochodom, máš nejako podložené, že Matador kopíruje, alebo je to informácia typu JPP, je to domáci výrobca, tak mu naložme?
I keď, on už až tak celkom domáci nie je.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
@macil
Možno, že na ľahšom aute sa to až tak neprejavuje. To by vysvetlovalo tých 60.000 km bez problémov.
...je pravda, že na seriózny záver by sme potrebovali iné info, ja vychádzam zo svojich pár skúseností a zo skúseností pár kamarátov - taxikárov, ktorí na Matadorky nedajú dopustiť, až na ten hluk.
...Kopíruje nielen Matador, ale aj mnoho iných výrobcov.
Čo sa však Matadoru týka, začalo to ešte za socíku, keď sa jeho výrobky predávali pod značkou Barum.
Prvý radiálny plášť na svete - Michelin Z alebo ZX (presne už neviem, kto má chuť googlovať, zistí) bol odkopírovaný a predávaný ako Barum OR84, ďalší odkopírovaný plášť bol MP11 (už po revolúcii, myslím, že darcom bola Fulda) a ďalší bol zimný MP54. Viem to, lebo tieto gumy som si vtedy práve preto kupoval na originál som nemal a tak som bral kópiu. Po prevzatí Continentalom nedošlo k zlepšeniu (viď testy pneumatík, Matadory bodujú v 1-2 kategóriách z 10-ich).
...A teraz som si všimol, že aj ľudia z Matadoru pochopili, že tá hlučnosť je katastrofálna a rozhodli sa do MP43 EVO dať SILIKU! Hlavne, že vo svete sa to robí už min. 10 rokov.
Macil, všimni si tabuľku hlučnosti na spodku strany. Myslíš, že takýmito tabuľkami sa chvália aj ostatní výrobcovia? A všimni si na minuloročnej pneu MP41 tých 70dB v interiéri, pričom ref. guma mala 66,33 resp. 67,33!!!!! To tam ani písať nemali. Veď vieš, ako je to s dB - 1 dB navyše znamená 2násobnú hlučnosť. To je teda značka.
Na mňa ako zákazníka môžu zabudnúť
Možno, že na ľahšom aute sa to až tak neprejavuje. To by vysvetlovalo tých 60.000 km bez problémov.
...je pravda, že na seriózny záver by sme potrebovali iné info, ja vychádzam zo svojich pár skúseností a zo skúseností pár kamarátov - taxikárov, ktorí na Matadorky nedajú dopustiť, až na ten hluk.
...Kopíruje nielen Matador, ale aj mnoho iných výrobcov.
Čo sa však Matadoru týka, začalo to ešte za socíku, keď sa jeho výrobky predávali pod značkou Barum.
Prvý radiálny plášť na svete - Michelin Z alebo ZX (presne už neviem, kto má chuť googlovať, zistí) bol odkopírovaný a predávaný ako Barum OR84, ďalší odkopírovaný plášť bol MP11 (už po revolúcii, myslím, že darcom bola Fulda) a ďalší bol zimný MP54. Viem to, lebo tieto gumy som si vtedy práve preto kupoval na originál som nemal a tak som bral kópiu. Po prevzatí Continentalom nedošlo k zlepšeniu (viď testy pneumatík, Matadory bodujú v 1-2 kategóriách z 10-ich).
...A teraz som si všimol, že aj ľudia z Matadoru pochopili, že tá hlučnosť je katastrofálna a rozhodli sa do MP43 EVO dať SILIKU! Hlavne, že vo svete sa to robí už min. 10 rokov.
Macil, všimni si tabuľku hlučnosti na spodku strany. Myslíš, že takýmito tabuľkami sa chvália aj ostatní výrobcovia? A všimni si na minuloročnej pneu MP41 tých 70dB v interiéri, pričom ref. guma mala 66,33 resp. 67,33!!!!! To tam ani písať nemali. Veď vieš, ako je to s dB - 1 dB navyše znamená 2násobnú hlučnosť. To je teda značka.
Na mňa ako zákazníka môžu zabudnúť
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
@macil
sorry, že ešte nedám pokoj, ale toto je citácia z M. stránky:
"V porovnaní s plášťom MP41 sa ale nový dezén vyznačuje výrazne vylepšeným komfortom, zvlášť akustickým. "
- to je dôkaz, že sami dobre vedia, že predávajú hlučné gumy
...A všimni si jazykovú úroveň stránky. Vyberiem zopár perál:
"pohladu"
"v rameni"
"Súčastne"
"najväščích"
Čo to má znamenať? Absolútna strata dôvery v M.
sorry, že ešte nedám pokoj, ale toto je citácia z M. stránky:
"V porovnaní s plášťom MP41 sa ale nový dezén vyznačuje výrazne vylepšeným komfortom, zvlášť akustickým. "
- to je dôkaz, že sami dobre vedia, že predávajú hlučné gumy
...A všimni si jazykovú úroveň stránky. Vyberiem zopár perál:
"pohladu"
"v rameni"
"Súčastne"
"najväščích"
Čo to má znamenať? Absolútna strata dôvery v M.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- macil
- Admin
- Príspevky: 36821
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Ja nechcem obhajovať Matador ako výrobcu pneumatík, ale rovnako nemám rád tendenčné vyjadrenia typu: ten a ten výrobca je shit to je jasné ako facka. To, čím tu argumentuješ je slabé a neobjektívne a nepoužiteľné. Pozri si stránky iných, renomovaných výrobcov ("výkon o 25% vyšší, ako u ostatných pneumatík" - Takže v podstate zbytok výrobného programu je prakticky nepoužiteľný? )
A to s tým dvojnásobným hlukom pri náraste o 1dB si nemyslel vážne, že?
A to s tým dvojnásobným hlukom pri náraste o 1dB si nemyslel vážne, že?
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
@macil
-sorry, samozrejme, chyba, má tam byť 3. (čo však na veci takmer nič nemení)
Zvýšenie hlasitosti o 3dB človek vníma ako dvojnásobný hluk.
"Pokud je spektrální složení hluku zhruba stejné, tak se hlasitost "sčítá", ale pozor: decibely udávají logaritmy. Takže hluk 100 dB "+" 100 dB je "2x" hluk 100 dB, a protože log 2 = 0,3, tak dvojnásobný hluk je o 0,3 B = 3 dB víc. Tedy 100 dB "+" 100 dB = 103 dB. Stejně tak dva zdroje hluku 60 dB dají dohromady 63 dB apod. Funguje to i obráceně. Jan Obdržálek, Katedra didaktiky fyziky MFF UK v Praze
V Holešovičkách 2 180 00 Praha 8"
Ale máš pravdu aj v tom, že nemôžem byť - pochopiteľne - objektívny.
Ak mi však pošleš link na niektorý test pneumatík, v ktorom sa M. pneu umiestnili v celkovom hodnotení na vysokých pozíciách, všetko odvolám a pozývam Ťa na pivo
-sorry, samozrejme, chyba, má tam byť 3. (čo však na veci takmer nič nemení)
Zvýšenie hlasitosti o 3dB človek vníma ako dvojnásobný hluk.
"Pokud je spektrální složení hluku zhruba stejné, tak se hlasitost "sčítá", ale pozor: decibely udávají logaritmy. Takže hluk 100 dB "+" 100 dB je "2x" hluk 100 dB, a protože log 2 = 0,3, tak dvojnásobný hluk je o 0,3 B = 3 dB víc. Tedy 100 dB "+" 100 dB = 103 dB. Stejně tak dva zdroje hluku 60 dB dají dohromady 63 dB apod. Funguje to i obráceně. Jan Obdržálek, Katedra didaktiky fyziky MFF UK v Praze
V Holešovičkách 2 180 00 Praha 8"
Ale máš pravdu aj v tom, že nemôžem byť - pochopiteľne - objektívny.
Ak mi však pošleš link na niektorý test pneumatík, v ktorom sa M. pneu umiestnili v celkovom hodnotení na vysokých pozíciách, všetko odvolám a pozývam Ťa na pivo
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- Viktor
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 03 Feb 2008, 10:49
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: V.Horeš, okr. TV
nehovorím že sú to extra dobré gumy ale v takej priemernej kategórii obstoja, a s tými testami to ber trochu s rezervou, väčšinu oficiálnych testov robia v nemecku a preto si aj svoje viac chvália je to tak aj s autami keď napríklad porovnávajú značky ostatných krajín s ich napredávanejším VW tak VW je v 90% vždy "lepší" a to aj niekedy v porovnaní s oplami a inými nemeckými značkami
- macil
- Admin
- Príspevky: 36821
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Kajo napísal:Zvýšenie hlasitosti o 3dB človek vníma ako dvojnásobný hluk.
Sorry, ale asi si to zle pochopil. Vypočuj si zvuk s akustickým výkonom trebárs 100dB a potom 103dB. Určite to nebudeš pociťovať ako dvakrát väčší hluk. Celé je to o tom, že na každé zvýšenie akustického výkonu o 3dB potrebuješ dodať o 100% viac príkonu (v ideálnom prípade).
Aby to nevyzeralo ako offtopic, tak len pripomeniem, že celým týmto sa ti vlastne snažím vyvrátiť názor, že medzi vyššiespomínanými pneumatikami budeš pociťovať dvojnásobný rozdiel v hlučnosti.