ASTRA-K (2015-....)

Moderátori: bukelo, buci_vectra

Cirdemanko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18 Jan 2016, 17:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice

ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Cirdemanko »

Nazdar chlapi,

Prosím Vás, zaujímam sa o podvozok new ASTRA K gen. :-) Pretože sa mi pozdáva táto nová verzia a vo video testoch sa jej podvozok vychvaľuje do nebies aká je komfortná aj na 18 palcových kolesách, že je v kompaktnej triede podvozkovo takmer najlepšia ak nie najlepšia...Preto by som chcel vedieť niečo bližšie o zadnej náprave a jej konštrukcii Wattov priamovod sa myslím volá :-) Viem, že to mal už aj predchodca tento typ podvozku, ale vyzerá celkom jednoducho ako bežné modely v danom segmente s jednoduchou vlečenou nápravou iba, že OPEL tam navyše pridal priečne stabilizátory, alebo také niečo :-) Je ozaj tento výmysel tak dobrý aby vedel konkurovať viacprvkovej multilink náprave akú má G7 :-)

Vďaka za odpovede.
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Komo »

Multilink to nieje, ale v jednoduchosti je krasa.
Ten watt celkom funguje, samozrejme odporucam sa v tom previezt - inak to budu len nazory ludi okolo teba a nie tvoj.
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
Cirdemanko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18 Jan 2016, 17:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Cirdemanko »

Ale je lepšia ako "len" jednoduchá vlečená náprava ktorú má vačšina vozidiel v tejto triede ? Lebo aj táto vyzerá jednoducho, len sú tam pridané tie dva komponenty navyše, zrejme to je ten Wattov priamovod :-) tie dva stabilizátory by som povedal...a sú vzadu za nápravou pripevnené o pomocný rám...Ako môže to fungovať, nehádam sa, len nikto iný to zatiaľ nemá, len OPEL :)
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Komo »

Ked si vygooglis wattov priamovod, je tam pekne popisana funkcionalita a rozlozenie sil na napravu.

Pozor na to, ten priamovod nieje standard pri vsetkych modeloch ;)
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
Cirdemanko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18 Jan 2016, 17:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Cirdemanko »

Viem, ale 1.4 Turbo 110kw by ho mala mať...slabšia 92kw je bez toho priamovodu, iba klasika :(
Naposledy upravil/-a Cirdemanko v 19 Jan 2016, 14:22, upravené celkom 1 krát.
jack
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 223
Dátum registrácie: 11 Jan 2014, 12:25
Auto: Astra J
Bydlisko: Michalovce

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa jack »

Nemám Astru K ale len dvojročnú J a tá ma tiež ten Wattov priamovod - neviem ako to je v iných starších Oploch, no oproti Oktávii II je cítiť rozdiel. Skús niekoho nájsť a zviesť sa v tom, uvidíš či ucítiš sám - ja by som Ti to umožnil, len to máš ku mne "trochu z ruky".
Opel Astra J 1.6 Notchback - "cosmo"
Cirdemanko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18 Jan 2016, 17:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Cirdemanko »

Ten rozdiel s O II je lepší v prospech tvojho ? Inak akú má O II nie multilink ?
jack
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 223
Dátum registrácie: 11 Jan 2014, 12:25
Auto: Astra J
Bydlisko: Michalovce

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa jack »

V prospech Oplu.
A či má O II multilink nápravu tak to neviem - porovnávam kolegovu Oktávku a moju Astru J, keď jazdíme tú istú trasu s kolegom na jeho O II a na mojej Astre. Nie je to len môj (subjektívny) pocit, vyjadril sa aj kolega, že tá jeho Oktávia je oproti Astre "nejako viac hrkajúca a roztrasenejšia" - pravda ale je, že má aj o niečo viac nabehaných kilometrov (cca 50000km).
Opel Astra J 1.6 Notchback - "cosmo"
Cirdemanko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18 Jan 2016, 17:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Cirdemanko »

Aký tam má motor prosím ta a ročník ? Podla toho zistíme aký je ten podvozok :)
Cirdemanko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18 Jan 2016, 17:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Cirdemanko »

Tak čítal som o tom wattovom priamovode a je to starý 200 ročný vynález a ja som si myslel, že je to Opel systém :D Má najvačšie opodstatnenie pri jazde v tiahlych rýchlych zákrutách kde nedochádza k možným zvačšením výkyvom kolies do strán, celá konštrukcia je ľahká a jednoduchá na údržbu a hlavne nenáročná :) možno ale tie čapy čo držia tie stabilizátory budú náchylnejšie na opotrebenie, ale pokiaľ sa bude jazdiť s rozumom, tak to určite nehrozí :ok: ale zasa nezávislé zavesenie multilink to komfortom asi (určite) neprekoná :(
Používateľov profilový obrázok
dušan992
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 832
Dátum registrácie: 22 Mar 2008, 23:07
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice-okolie
Bydlisko alt: Turňa nad Bodvou
Bydlisko: Bratislava ale srdcom vychodňar

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa dušan992 »

Cirdemanko napísal:Nazdar chlapi,

Prosím Vás, zaujímam sa o podvozok new ASTRA K gen. :-) Pretože sa mi pozdáva táto nová verzia a vo video testoch sa jej podvozok vychvaľuje do nebies aká je komfortná aj na 18 palcových kolesách, že je v kompaktnej triede podvozkovo takmer najlepšia ak nie najlepšia....


Zisti si či testované autá boli vybavené podvozkom FlexRide. http://www.opel.sk/vozidla/opel-range/c ... amics.html
ten komfort na 18" može byť iný s podvozkom FlexRide ako bez neho. Ja mám 18" + FlexRide a je to v pohode /astra J/

Ale cena jedného tlmiča je nehorázna. :confused:
OPEL Astra J 2.0 cdti AT6 viewtopic.php?f=130&t=45150
ex-OPEL ASTRA G 1,4 16v x14xe viewtopic.php?t=16923
OPEL COMBO B TOUR 1,3 cdti
OPEL CORSA D 1,4 14v
ex-OPEL Combo B 1,7 Dti Y17DT
Cirdemanko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18 Jan 2016, 17:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Cirdemanko »

Nová ASTRA K-čková ho už nemá vo výbave ten FlexRide podvozok, takže v testoch sú určite bez neho a i napriek tomu hovoria, že má podvozok stále komfortný pri použití maximálneho možného rozmeru kolies, ktorý je 18 palcové príplatkové :) inak v základe najvyššia výbava 17 palcové, ale že aj s 18 je to v pohode, takže ten podvozok Wattov priamovod musí v sebe niečo mať aby dobre odfiltroval nerovnosť na cestách :neviem:
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa macil »

Úlohou priečnych ramien, v prípade Wattovho priamovodu, nie je zvyšovať komfort, ale stabilizovať vozidlo a zabrániť odskakovaniu zadnej nápravy pri prechode priečnymi nerovnosťami v zákrutách. Stále sa jedná o jednoduchú polotuhú nápravu s vlečnými ramenami. Porovnávať ju s multilinkom, ktorý sa montuje prevažne do vyšších tried automobilov, je nezmysel.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Cirdemanko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18 Jan 2016, 17:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Cirdemanko »

Veď toto, že je to stále "jednoduchá polotuhá" náprava...keby tam dali multilink, nenahneval by som sa... :) čoraz viac sa montuje do tejto triedy vozidiel (G7, Mazda 3, Focus, Cee'd) ale tak čo už :( Asi vedia prečo to tam nepotrebujú montovať :)
Cirdemanko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18 Jan 2016, 17:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Cirdemanko »

Skôr asi tá váha celej zadnej nápravy v prípade multilinku bol dôvod prečo ju tam nedať :( OPEL sa teraz chváli znižovanou váhou aj o 200kg podľa verzie, ale tak mohla tam byť pri tých silnejších motoroch...ale tak aj táto náprava môže dobre fungovať...musím to niekde vyskúšať keď sa budem rozhodovať :) Len najhoršie je to keď sa človek pre tento model rozhodne a trápi ho len to, že tam na rozdiel od konkurencie nemá viacprvkové zavesenie...To aby kvôli tomu prešiel ku inému výrobcovi je hovadina, to radšej tú zadnú nápravu oželie :shy: Neviem, nejako týmto vlečením nápravám neverím, sú tvrdšie určiťe a podľa mňa menej komfortné, zasa sú menej komplikované a tým pádom lacnejšie na údržbu a určite ľahšie.
Naposledy upravil/-a Cirdemanko v 20 Jan 2016, 17:28, upravené celkom 1 krát.
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Komo »

Astra (G,H,J) ma tiez jednoduchu vlecnu zadnu napravu, nebol dovod ist do multilinku pri Kcku ak toto, co tam je funguje dostatocne.

Bezny konzument vyskusa, ak mu auto sedi, berie - neriesi nezavisle viacprvkove zavesenie zadnej napravy pretoze jednoducho sa v aute citi dobre.
Ak je pre teba viacprvkova zadna naprava dolezita tak si nekupuj Kcko ;)
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
Cirdemanko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18 Jan 2016, 17:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Cirdemanko »

V tomto máš úplnú pravdu...ostaňme v tom, že to funguje a hotovo ;) Ja si to niekedy vyskúšam a zistím, možno budem prekvapený :shock:
xaviersa
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 551
Dátum registrácie: 22 Nov 2009, 19:36
Auto: Astra J
Bydlisko: Šaľa
Bydlisko: ŠAĽA - LEVICE

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa xaviersa »

zabehni do opla, mas to na mensi vylet a otestuj si k-cko. a budes vediet co ti sedi co nie. a kludne sa popozeraj, prelez si ju hore dole do detailov, ja osobne by som ju hned bral v innovation s ledkami. podla mna je to vydarene auticko.
ASTRA J 1.7 DTS COSMO SPORTS TOURER
EX- ASTRA J 1.7DTJ COSMO
EX - ASTRA G 1.6 16V LPG, X16XEL
Cirdemanko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18 Jan 2016, 17:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa Cirdemanko »

Oki :) ja len som zvedavý aj na Vaše názory...
xaviersa
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 551
Dátum registrácie: 22 Nov 2009, 19:36
Auto: Astra J
Bydlisko: Šaľa
Bydlisko: ŠAĽA - LEVICE

Re: ASTRA-K (2015-....)

Príspevok od používateľa xaviersa »

moj nazor uz poznas.Inak par tyzdnov dozadu som absolvoval kratsiu jazdu. Motor 1,4t 150ps vybava innovation s LED matrix. Bola to kratsia jazda, dlhsiu jazdu a skusku matrixov v tme by som este rad absolvoval. No moje prve pocity su nasledovne. Interier, vypracovanie, pouzite materialy vyborne. Vyhlad z vozidla je prefektny, konecne ten stlpik tam nezavadzia, ako u j-cka. Pristrojovka je prehladna, volant sedi tak isto ako v J-cku, s tym, ze sa mi koza zdala prijemnejsia. Tlacidla na volante som nevyuzil za tu kratku jazdu, ale ja by som s nimi problem nemal. Velmi rychlo by som si zvykol na ich rozmiestnenie i velkost. To iste stredovy panel. Tu by som jedinu zmenu videl v tom, ze teraz ked mam zaradenu 3, ci 5ku tak prstami dociahnem na nastavenie teploty a jej ovladace. V k-cku su osadene asi o 2cm hlbsie, takze moja ruka bola na ne krata. Ale to je v pohode. Motor a jazdne vlastnosti z tych 5-6km neposudim. Motor bol velmi tichy, mal cca 250km a studeny, takze som siel len pozvolnym zrychlenim max do 3tis ot.. Odhlucnenie suprove, ale zase 3 roky som v benzine nesedel Riadenie je tuhsie, konecne nie je preposilovane. Velke plus mu davam. Akurat v mensej zakrutke sa mi zdalo, ze mi troska elektronika zasiahla do volantu. Malo to i sledovanie pruhov. Po tejto stranke autu nemozem nic vytknut. Je podla mojej chuti. Miesta za vodicom bolo dost. Pri mojom nastaveni som mal asi o 5cm viacej miesta ako v J-cku. Posed, sklon operadla ako i calunenie vyborne. Za interier, priestor ma u mna K-cko 1ku. Vonkajsok nebudem hodnotit, vec vkusu. Najvacsou slabinou, ale doslova slabinou je kufor auta. Na ukor baterie v kufri a vyfuku napriec je dno kufra ploche. Preto auto s dojazdovkou ako to vcera skusane nema 370l, ale ovela menej. Odhadom cca 300, kedze to dno s rezervou odobralo velmi vela z kufra. Okrem toho, ak vyhodite dojazdovku, dno kufra vam nebude sediet. Maju odlisne spodne plata pri vybave s rezervou a bez nej. Toto a madlo kufra je najvacsie minus K-cko. Auto bez rezervy, ci dojazdovky si ja neviem predstavit. A na rovinu. Na kazdodenne vozenie vzduchu je 300l kufor ok. Ale ak zvazim to, ze na 90% mam v kufri daku rybarsku tasku, vybavu, drobec nejake veci, tak toto by bolo dost velkym otaznikom co s kufrom. To iste v pripade dovolenky. Na cestu do chorvatska by som asi s lepiacou sadou nesiel. No do 300l kufra co sa da dat? Zial tu zase mali dakeho zaskodnika vo vyvoji. Radsej mohli auto natiahnut o 5-10cm, ale dat mu 400l kufor nezavisly od rezervy.
Celkovo by som vsak auto bral. mne sa velmi paci a pri zaujimavej cene by som sa pravdepodobne aj nalomit dal.
Ale jednoznacne s LEDmi. Aj vtedy za zapadu slnka-polosero bolo vidiet, ako daleko osvetluju tabule ked neslo nic oproti. Hadam sa mi ich najblizsie podari vyskusat. A ak sa nahodou dopracujem k tomu, ze J-cko vymenim za K-cko, tak ten hnusny cierny bocny stlpik si dam hned dolakovat :) Videl som, ze je to demontovatelne, takze o to lahsie by sa to dalo nalakovat. Ale zase nie cely, ale v takomto style a v tejto farbe a v innovation vybave by som to auto bral :)
Naposledy upravil/-a xaviersa v 29 Jan 2016, 08:22, upravené celkom 1 krát.
ASTRA J 1.7 DTS COSMO SPORTS TOURER
EX- ASTRA J 1.7DTJ COSMO
EX - ASTRA G 1.6 16V LPG, X16XEL
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - PODVOZOK/BRZDY"