Stránka 1 z 2

výmena brzdovej kvapaliny a tyčiek stabilizátora

PoslaťNapísal: 23 Jún 2009, 10:45
od Bajky
Čaute "clubáci". Chcem sa podeliť so skúsenosťami pri výmene brzdovej kvapaliny a tyčiek stabilizátora v domácich podmienkach. Pri prejazde v menších rýchlostiach spolujazdcovou stranou po nerovnostiach som počul akési divné klepanie a nevedel som na 100% čo to je(čapy,tyčky,uloženie...). Zistil som to tak, že v garáži som sa rukou poza koleso chytil tyčky stabilizátora v mieste kde je ten malý guľový čap hore a dolu a poprosil som otca nech rozkýve auto hore dolu na opačnej strane-hneď som cítil vôľu a najväčšia bola na vodičovej strane-čiže pri rozhúpaní spolujazdcovej strany sa ozývalo také ťukanie a išlo to z vodičovej tyčky. Toľko môj spôsob zistenia, možno pomôže aj niekomu inému. Tyčky som teda objednal a na druhý deň som mal obe v cene 25,75€ za obe značky DELPHI. Pri výmene som si auto zdvihol a dal som dolu všetky 4 kolesá,lebo som vymieňal aj brzdovú kvapalinu. Asi každého napadne, že je dobré minimálne hodinu pred výmenou a povoľovaním skrutiek nastriekať ich WD,Konkorom alebo stačí aj obyčajná stará brzdová kvapalina a kvapnúť na skrutku. Výmena tyčiek pri súčasne zdvihnutom celom aute je dá sa povedať hračka-potrebný je vidlicový kľúč č.19(na pridržanie skrutky čapu) a gola č.19 alebo č.18(18tka je väčšinou už na menených tyčkách). Horný čap je ľahko dostupný takže tam problém nieje, ale spodný je horšie dostupný a golou tam človek asi nepretočí o viac ako 1-2 zúbky. Stačí teda nejak povoliť maticu- ja som si medzi rameno a stabilizátor podložil hranol aby mi toľko pri povoľovaní stabilizátor nepružil. Keď som maticu povolil, už stačilo len vidlicovým kľúčom pretáčať zo zadnej strany ten čap. Potom už len vybrať starú tyčku pridvihnutím ramena a nasadiť novú a utiahnuť. To isté aj na druhej strane.
Potom som vymieňal aj brzdovú kvapalinu- takisto aj odvzdušňováky je treba niečím nastriekať pred povoľovaním. Postup odvzdušnenia je aj v knihe Ako na to. Odvzdušňujeme v poradí-zadné pravé,zadné ľavé,predné pravé ,predné ľavé-v smere jazdy. Potom je treba dobrým nástavcom-gola č.8 a gola č.9 obehnúť všetky odvzdušňováky a trošu ich povoliť a aj naspäť zatiahnuť ale menej aby nebola ťažká manipulácia očkovým kľúčom. Potom už len nachystať si očkové kľúče č.8 dozadu č.9 dopredu, priesvitnú hadičku, nádobu so starou kvapalinou a novú kvapalinu. Z vyrovnávacej nádržky treba vytiahnuť starú kvapalinu-napríklad striekačkou a doliať novou do MAX. Potom je potrebný jeden pomocník, ktorý bude šliapať na brzdový pedál. Založíme si očkový kľúč na odvdušňovák,natiahneme na hlavičku hadičku, ponoríme jej koniec do nádobky s kvapalinou(starou) a umiestníme trošku vyššie ako je odvzdušňovák. Pomocník našľape na bdzový pedál-napumpuje tlak a podrží-vtedy povolíme odvzdušňovák a cez hadičku pretečie nejaké množstvo kvapaliny-možno aj s bublinkami vzduchu,odvdzušňovák zatiahneme. Opakovať je dobré až kým netečie z každého odvzušňováka pekná číra nová kvapalina(DOT4). Nakoniec,ešte obehnúť všetky odvzdušňováky a dotiahnuť.
Ja som pri tej príležitosti ešte stihol očistiť brzdiče a všetky kotúče a nastriekať ich farbou odolnou voči vysokým teplotám- žiadne kanárikovanie,stred kotúča zinkovou-šedé, a brzdiče hliníkovou- pekné strieborné.
Keďže som ešte stíhal v tom dni, rozhodol som sa, že prerobím prechodku na airbag pod sedadlom spolujazdca ale to už bola iná kapitola.
Toľko moje skúsenosti s výmenou- čistý čas aj s odvzdušnením spojky a všetkým čistením a pod-4hodiny.
Auto bolo-Opel Astra G,hatchback,4xkotúč,1,6-X16SZR

PoslaťNapísal: 23 Jún 2009, 12:33
od kalli
Tak to je pekny postup, este to chce fotky a mozu zavret servisne strediska.
To bola pochvala, no mna zaujima ten konektor pod sedadlom, tiez ich planujem odstranit a ponapajat to na priamo.
Tak dakujem za postrehy.

PoslaťNapísal: 27 Jún 2009, 00:27
od Bajky
Nazdar.Ten konektor je pekne teda "opatrený". Je tam veľa "istení" a aj tak je to na p.d. Ja som ho kompletne rozobral,mal som vonku všetky piny,vypichnúť ich bolo niekedy hodinárska robota,ale myslím, že niekoho plány s napružením tých kontaktov aby lepšie doliehali spľasnú,pretože ten pin akosi nemá pružnosť,je príliž tvárny. Keď som piny napružil a zasunul do seba,po znovuvytiahnutí bol pin taký istý ako pred napružením. Takže "tudy cesta nevede". Ja som teda koncovky na bočný airbag a predpínač pásov odstrihol a napriamo naletoval dokopy poriadnym spojom. Všetky plasty som dal opäť do akoby pôvodného stavu aj s pinmi,akurát som takú tú väčšiu čiernu krabičku využil ako kryt a držiak zletovaných káblov- na pohľad to vyzerá ako by sa s káblami vôbec nehýbalo. Teraz ešte odstránim chybu, ktorá je už asi 8 mesiacov zapísaná v RJ a uvidím. Ešte tu zanechám jednu malú radu. Keď budete sedadlo montovať naspať očistite si závity skrutiek od fixačného prostriedku-pôjdu ľahšie utiahnuť. Ja som to neurobil,mierne nakrivo som si pristavil skrutku k tej matici ku ktorej sa to montuje o podlahu a maticu som v tej vnútornej konzole pretočil,čiže nešlo ani povoliť ani dotiahnuť, lebo matica od spodu(skôr podložka so závitom) sa točila dokola.(uťahoval som silou keĎže som si myslel,že mi v utiahnutí bráni fixačný prostriedok) Musel som skrutku odpíliť a horkobolestne po 2,5hodinách som nejak popod koberec zafixoval tú podložku so závitom, aby som mohol namontovať sedadlo-nikomu tú robotu neprajem, spomínal som všetkých svätých. Toľko moje postrehy.Vopred sa ospravedlňujem,asi by to patrilo do inej sekcie,ale už keď som to v prvom svojom príspevku načal a padla na to otázka tak som to nechal tu.

PoslaťNapísal: 01 Apr 2012, 10:11
od Rasto
Myslíte, že je nejaký rozdiel z pohľadu zachovania správnej funkčnosti brzdového systému vozidla vo výmene bzdovej kvapaliny popísanej v predchádzajúcom príspevku voči výmene pretlakovým spôsobom použitím pumpy?

PoslaťNapísal: 01 Apr 2012, 10:36
od buci_vectra
Skúšal som obe spôsoby, pri pretlakovom som vyplytval viac kvapaliny než bolo potrebné. Samozrejme pretlakový systém je rýchlejší a zvládne to spraviť jeden človek.
Inak obe spôsoby sú rovnocenné... :roll:

PoslaťNapísal: 01 Apr 2012, 10:48
od marwi
Ak ma auto ABS , tak by som brzdovu kvapalinu sliapanim na brzdovy pedal nemenil. Hrozi poskodenie hydraulickeho modulu ABS...

PoslaťNapísal: 01 Apr 2012, 10:50
od buci_vectra
Blbosť! Nič sa tomu nestane.

PoslaťNapísal: 01 Apr 2012, 18:35
od marwi
Ked myslis... Na svojom aute si samozrejme mozes robit co chces...

PoslaťNapísal: 01 Apr 2012, 19:10
od langdon2
Staci nemat kluc v zapalovani a nestane sa tomu nic....never vsetkemu co pocujes niekde, alebo citas...
Robil som to milion krat...nik sa nestazoval ze by sa mu daco pokazilo...

PoslaťNapísal: 01 Apr 2012, 19:38
od buci_vectra
Zamysli sa, keď brzdíš, vadí to okrem brzdových platničiek dakomu?
Dokonca v origo servisoch to tak robia, ak nieje iná možnosť :roll:

PoslaťNapísal: 01 Apr 2012, 19:40
od Rasto
marwi píše:Ak ma auto ABS , tak by som brzdovu kvapalinu sliapanim na brzdovy pedal nemenil. Hrozi poskodenie hydraulickeho modulu ABS...

Skús byť detailnejší.

PoslaťNapísal: 01 Apr 2012, 20:10
od marwi

PoslaťNapísal: 02 Apr 2012, 19:38
od Kesi
Tiež som menil len klasicky našlapávaním a samozrejme pri vypnutom zapaľovaní :wink: a je to bez problémov.

PoslaťNapísal: 02 Apr 2012, 20:18
od lubo22
pytal som sa kamrata ci to mozem doma vymenit klasickym sposobom.
povedal ze vpohode ale ze v robote maju na to masinu a ze je to lepsie aj rychlejsie ale aj doma sa da ked je cas a ze nic sa tomu nestane

PoslaťNapísal: 28 Feb 2013, 13:07
od alino1985
Zdravím.
Striekala mi hadica s przdovou kvapalinou. Hadicu som vymenil, doplnil som brzdovu kvapalinu. Len koleso nebrzdi. skusal som aj odvzdusnit, ale nepodarilo sa. Viete niečo poradit. Dakujem

PoslaťNapísal: 28 Feb 2013, 13:12
od langdon2
Ake auto, predna ci zadna brzka, ak zadna, tak kotucova alebo bubnova, ..
iste si to len zle odvzdusnil... brzdovej kvapaliny tam mas dost? Ked si to odvzdusnoval, nemal si kluc v zapalovani? Lebo vtedy si ABS potiahne vzduch....

PoslaťNapísal: 28 Feb 2013, 13:15
od alino1985
Dakujem. Asi to bude tym klucik. Cely cas bol v zapalovani.Jeto predna brzda pri vodicovi.

PoslaťNapísal: 28 Feb 2013, 13:46
od langdon2
A bol pootoceny, alebo len tak zasunuty?
Ja ked robim bzdy, tak klucik vzdy polozim na sedacku.. zasadne

PoslaťNapísal: 28 Feb 2013, 16:45
od alino1985
Nepomohlo to. Teraz som to bol skusit a nic....

PoslaťNapísal: 28 Feb 2013, 19:23
od langdon2
alino1985 píše:Nepomohlo to. Teraz som to bol skusit a nic....


A co akoze malo pomoct? Ved som ti nic neradil.. bude to treba dat riadne odvzdusnit pristrojom nato.