astra g P0380
Moderátori: bukelo, buci_vectra
astra g P0380
na diagnostike ni naslo zavadu na astre g 2001 1,7 dti 16 v 55kw ze P0380. informacia jednotky zhavenia. neviete ci su vadne zhavice a lebo nieco ine? popripade kolko stoja zhavice a ci je problem si ich vymenit sam.
s tou cenou som bol trosku soknuty (asi 35 €), ale je to tak (zafira, co je v podstate astraG, ale mam motor 2.0 DTi - zhavic ma vysiel necelych 500 sk (asi 17 €))
skuska zhavicov je popisana napriklad tu (v mojom podani):
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... ght=zhavic
skuska zhavicov je popisana napriklad tu (v mojom podani):
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... ght=zhavic
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
Re: astra g P0380
robas napísal:na diagnostike ni naslo zavadu na astre g 2001 1,7 dti 16 v 55kw ze P0380. informacia jednotky zhavenia. neviete ci su vadne zhavice a lebo nieco ine? popripade kolko stoja zhavice a ci je problem si ich vymenit sam.
žhavič-(e) alebo rele žhavenia moze byt vadne
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 19 Apr 2007, 13:26
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: NR
Zdravim vo spolok.
Vcera rano mi na Astre po zhaveni ostala svieti kontrolka"s klucikom"
Po vyblikani je tam p0380. Dnes som premeral zhavice dvomi sposobmi.
1/ Odpor medzi zhavicom a kostrou u vsetkých menej ako 8ohm./skrat/
2/odber prudu cez ampermeter u vsetkých 13A na zaciatku potom klesol na 8-9A.
Vyzera to ze zhavice su OK.
Ktore je rele zhavenia? Motor chyta "na brnk".
Môžu byt uz zhavice "unavene" ? a maju slabý výkon?
Ondrej
Vcera rano mi na Astre po zhaveni ostala svieti kontrolka"s klucikom"
Po vyblikani je tam p0380. Dnes som premeral zhavice dvomi sposobmi.
1/ Odpor medzi zhavicom a kostrou u vsetkých menej ako 8ohm./skrat/
2/odber prudu cez ampermeter u vsetkých 13A na zaciatku potom klesol na 8-9A.
Vyzera to ze zhavice su OK.
Ktore je rele zhavenia? Motor chyta "na brnk".
Môžu byt uz zhavice "unavene" ? a maju slabý výkon?
Ondrej
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 22 Júl 2012, 14:04
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Trnava
ja som mal najprv problem s ulomenym zhavicom, ktory sposoboval rozsvietenie kontrolky+padanie do nudzaku, po vymene zhavicov uz nepada do nudzaku, ale kontrolka obcas zasvieti pri studenom motore (nie hned vacsinou tak po 5 minutach. Len nie som si isty kedy vlastne zhavice pracuju, ci aj pri vyssej vonkajsej teplote ako napr 10°C ,ci len pri starte alebo aj pocas chodu motora
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
mne to bolo vysvetlene viacerimi mechanikmi asi takto:
hlavne zhavenie je otocenim klucika do druhej polohy(zhavy az po dobu kym nezhasne kontrolka zhavenia) potom pri nizskych teplotach dochadza k prizhavovaniu spalovacej komory nejaky cas(s dedukovali sme ze cca az kym sa nepohne rucicka teploty na budiku- v tom sme si neboli isty)
zhvavi podla toho ake cidlo teploty chladiacej kvapaliny mas u astrier s 2,0DI je zvycajne cidlo do 14°C su aj take ako 10°C alebo upravene ako moje a zhavi mi to uz pri 25°C(cim chladnejsie tym lepsie startuje takze ani najväcsia kosa nevadi)
dufam ze staci ako vysvetlenie
hlavne zhavenie je otocenim klucika do druhej polohy(zhavy az po dobu kym nezhasne kontrolka zhavenia) potom pri nizskych teplotach dochadza k prizhavovaniu spalovacej komory nejaky cas(s dedukovali sme ze cca az kym sa nepohne rucicka teploty na budiku- v tom sme si neboli isty)
zhvavi podla toho ake cidlo teploty chladiacej kvapaliny mas u astrier s 2,0DI je zvycajne cidlo do 14°C su aj take ako 10°C alebo upravene ako moje a zhavi mi to uz pri 25°C(cim chladnejsie tym lepsie startuje takze ani najväcsia kosa nevadi)
dufam ze staci ako vysvetlenie
plus plus korea :D
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 22 Júl 2012, 14:04
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Trnava
Re: astra g P0380
Tak urciteee . Problem bol v zhaviacom rele, ak by to niekoho zaujimalo. Dakujem dikard
.
.
Nie az tak hrdy majitel Zafiry 2.0 DTI 2003 Y 20 DTH
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 03 Júl 2012, 10:39
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Re: astra g P0380
Da sa to rele nejako otestovat? Mal som vadny zhavic a ked som ho vymenil tak pokiaľ sa motor nezohreje svieti kontrolka motora s klucom.
Obcas vyhodi chybu na displeji BRAKE LIGHT - vtedy nesvieti prave koncove svetlo, no po chvili hlaska zmizne a svetlo sa rozsvieti, niekedy zase nesvieti jedna ziarovka nad SPZ - raz svieti a raz nie. Stale vypisuje chybu P0308 - 8. Nemoze to mat nejaku splocnu zavadu?
Obcas vyhodi chybu na displeji BRAKE LIGHT - vtedy nesvieti prave koncove svetlo, no po chvili hlaska zmizne a svetlo sa rozsvieti, niekedy zase nesvieti jedna ziarovka nad SPZ - raz svieti a raz nie. Stale vypisuje chybu P0308 - 8. Nemoze to mat nejaku splocnu zavadu?
ASTRA H 1.7 CDTI 74kw 2010
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
Re: astra g P0380
to svetlo tak to ti niekde preraza nieco pozri zadne blatniky, no to rele skotrolovat bude asi najrozumnejsie vymenit od niekoho s fungujucim rele.
to rele moze byt aj dobre na prve zopnutie a na druhe uz nezopne.
to rele moze byt aj dobre na prve zopnutie a na druhe uz nezopne.
plus plus korea :D