Stierace funguju len v jednej polohe

Moderátori: bukelo, buci_vectra

teapack
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 17 Júl 2019, 21:27
Auto: Astra J
Bydlisko: Trnava

Stierace funguju len v jednej polohe

Príspevok od používateľa teapack »

Ahojte,
Mam otazku na Opel Astra J 1.4 LPG. Problem mam uz dlhsie a je so stieracom. Ked pustim stierace do prvej polohy a druhej polohy nic sa nedeje. V prvej polohe kedze mam senzor napise ze automaticke stieranie je zapnute ale stierace sa nepustia ani ked prsi. Tiez ani po ostreknuti okna ostrekovacom sa nic nedeje. Stierace idu len v poslednej najrychlejsej polohe.
Nie je to ale moc prijemne ked stierace stale behaju tak som s tym isiel mojmu servisakovi. Ten povedal, ze meral ci ide signal do motora a povedal ze na prvych dvoch polohach nejde ziaden signal a preto je problem v packe. V original servise Opel som kupil packu ale ani po vymene sa nic nedialo.

Auto som preto dal do original servisu kde povedali ze znovu vsetko premerali a problem je v motore. Novy stoji cca 600 eur a mal by to byt podla nich na 95% ten. Ale zda sa mi to trochu velke riziko a vela penazi za motor ktory v poslednej polohe funguje vklude aj styri hodiny vkuse (vyskusane na ceste do Chortavtska).
Vo fore sa uz pisalo o tom ze v pripade problemov so zadnym stieracom treba pozriet nejaky kabel ci je pripojeny na kostru resp. ci tam nie je skrat. Mne ale funguje motor na poslednej rychlosti bez problemov preto som sa chcel aj tu opytat ci nahodou neviete co moze byt vo veci.

Dakujem za pomoc.
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: Stierace funguju len v jednej polohe

Príspevok od používateľa macil »

Keď stierače z tej najvyššej rýchlosti vypneš, vždy dobehnú do dolnej, tzv. parkovacej polohy, alebo zostanú v polohe, v ktorej si ich vypol? Neviem, ako je to u týchto, novších áut, kde je stieranie riadené riadiacou jednotkou, ale u starších bol súčasťou motorčeka, resp. prevodovky, dobehový kontakt, ktorý zabezpečoval dobeh stieračov v režime cyklického stierania. Pri jeho poruche stierače fungovali len na najvyššej rýchlosti. Predpokladám, že niečo podobné, možno v elektronickej podobe, je súčasťou motorčeka aj v tomto prípade a tam môže byť ten problém. Mechanik na konektore nič nenameral, lebo v prípade cyklického stierania tam nie je trvalé napätie, ale riadiace jednotka vyšle len impulz na spustenie jedného zotretia, keď vyhodnotí, na základe údajov z dažďového senzora, že je potrebné zotrieť. No ber to len ako predpoklad, na základe úvahy.
Pokiaľ ide o cenu, motorček je súčasťou sústavy tiahel, preto je taká, aká je. Druhovýroba je lacnejšia.
https://www.autodielyonline24.sk/oenumber/13262434.html
Prípadne môžeš kontaktovať nášho dvorného dodávateľa náhradných dielov, ktorý je tu registrovaný pod nickom Swabel - viewtopic.php?f=137&t=30543
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - ELEKTRO"