To je pravda že vo fyzike som moc nevinikal. Preto by si ma mohol niečo nové naučiť. Stačí keď mi vysvetliš prečo až 103 - 105 stupňov. Pri 100 by sa už mala variť. Ďakujem
Pri 100°C sa voda vari, ale nie ked je pod tlakom, ako je v chladicom systeme v aute.. Tam sa bod varu posuva hore vyssie
Opel Insignia 2,0Cdti Opel Astra G 1,4 16V ex... Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti... palubne pc. a tempomaty do Oplov diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
No dobre. A aká by mala byť teplota aby som sa začal znepokojovať že nie je niečo v poriadku. A čo urobiť vtedy keď bude vysoká vypnúť motor a počkať kým vychladne? Ďakujem za radu
Teplota by sa nemala dostať práve nad tých cca 105°C, pretože vtedy spína ventilátor, ktorého úlohou je tú neplotu zraziť. Ale skúsme isť na to inak. Popíš stručne, aký máš problém.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
No tak od začiatku. Teplotu som si moc nevšímal pokial som nezistil kde mi ju ukazuje. No zaskočilo ma to že keď zastanem z autom niekde po jazde teplota ide hore až ku 100. Auto potom vypnem pre istotu. Myslel som si že je problem v termostate ktorý som vymenil ale robí to isté. Nikdy som neskúsil nehať ho bežať pokial teplota prejde cez 100. Na iných autách tam kde sú budíky po prekročení cca 90 tky sa pustí vetrák a ochladí to. Ja som môj ešte nepočul bežať. Preto som potreboval zistiť ako je to u mojej astry aby som niečo nepokazil
Tym ze vypnes motor tomu skodis viac, nakolko voda prestane cirkulovat a teplo od valcov nieje odvadzane ku chladicu. Budiky su len orientacne a teplota je vo viacerych miestach okruhu rozna. Termostat je len hlupa suciastka v ktorej sa rozpusta/tuhne vosk kt. na zaklade toho meni svoj objem a tym otvara/zatvara okruh.
Chalani, ja zas problém mám, a to veľký. Ventilátor nejde ani keď by som veľmi chcel...motor už mal cez 115°C a nechcel som viac pokúšať. Svieti autíčko s kľúčom. Cez diagnostiku píše chybu P1481-06 Fan Control 1 Circuit Low Voltage Bol som s tým u Jura, no prišli sme iba na to, že Ventilátor (po zapojení na 12V idú obidva stupne rýchlosti fúkania) je dobrý. Samozrejme, že keď nejde ventilátor, nepustí ani klímu.
Túto chybu, predratého kábla, čo som našiel na nete, môžeme vylúčiť.
Totiž už ani na prívode do konektora ventilátora nejde prúd (ten čo je dole pod chladičom namontovaný s odporovým drôtom a chladením. Takže sa nemá prečo roztočiť. Pozreli sme tú "spojku", ten veľký konektor v podblatníku čo ide z káblovačky do ventilátora, tiež vyzerá ok. Neviem, čo mám ďalej merať, kde mám ďalej hľadať nejakú riadiacu jednotku, ktorá roztáča ventilátor? Inak sme odpojili aj čidlo teploty, kedy by sa mal ventilátor roztočiť tiež, a nič sa nedialo.
Zajtra chcem ísť vymeniť prasknuté okno a v pondelok musím ísť na STK. Ide o maminu Astru H 1.6 Twinport (Z16XEP) 77kw Ďakujem za každú radu.
Relatka ste pozreli? Su dve. Cez diagnostiku ste skusili spustit ventilatory? To je prve co by som spravil!
Opel Insignia 2,0Cdti Opel Astra G 1,4 16V ex... Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti... palubne pc. a tempomaty do Oplov diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
jáj ešte relátka, tie som menil z druhej fungujúcej Astry a zmena nenastala.... Ale podľa PC čo pozeral Juraj tam majú byť dve relátka (ako hovoríš) aj na benzínovom motore ale je tam iba jedno. Nikto ho však nevyberal, nechápem, prečo by tam chybalo a doteraz to išlo... Napokon som tam dal zo švagrovej 1,7CDTi obidve relátka aj poistku, a nič sa nezmenilo.
Cez diagnostiku som ventilátor neskúšal zapnúť. Idem to skúsiť.
Naposledy upravil AReYco dňa 29 Apr 2015, 10:55, celkovo upravené 1
ANO Bola...predsalen vymenil som este raz obe relatka a aj obe poistky a chyba uz bola NEPRITOMNA. Spravil som asi 10km motor mal od 90-103°C ale vonku je len 6°C tak nezaplo ani ventilator ani klimu...uvidim co to spravi ked bude teplejsie. Ale chybu uz nevyhadzuje. Ked tam necham jedno relatko a poistku, tak zasa vyskoci.
By ma zaujimalo kto a kedy tu poistku s relatkom zobral...dakujem chalani za pomoc,ze tam treba dve, uz som chcel spekulovat s elektrikou...
Jasne ze treba dve.. Kazde na jeden stupen toho ventilatora. RJ da povel - uzemni relatko a to zopne ventilator.
Opel Insignia 2,0Cdti Opel Astra G 1,4 16V ex... Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti... palubne pc. a tempomaty do Oplov diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
no...tak vyskúšane aj pri vyššej teplote... - Klimatizácia nefunguje - ventilátor sa nezapol ani raz
Teplota bola 105°C na viac nevystúpalo, ale už to začínalo smrdieť a praskať okolo motora. - v aute je nový chladič klimatizácie aj dopustený freón (respektívne náplň, čo sa tam dáva) - tlak ukazuje cca 460 kPa - chybu už neukazuje, ale prečo nezapne tú klímu mi nie je jasné
ešte bude niekde zrada nič vás nenapadá, či to môže byť niečo spoločné? Kedy sa pustí ventilátor? Minimálne vtedy, keď zapnem klímu nie? Do koľko stupňov vonkajšej teploty ovzdušia nezapne klímu? -- tu je ešte spätne k tomu stavu poistiek: V takomto stave sa nachádzali....