Stránka 2 z 2

PoslaťNapísal: 25 Dec 2012, 23:08
od buci_vectra
Marconi, prosim ta, necituj predchadzajuci prispevok! Na odpovedanie sluzi tlacidlo ODPOVEDAT, cituj len v pripade ak je to nutne. Upozornujem len koli tomu, aby si tu zas nevytvaral obrie citacie ako na predchadzajucej strane.

PoslaťNapísal: 26 Dec 2012, 05:46
od iurai
ja by som k nemu si siel vypytat peniaze naspat

PoslaťNapísal: 26 Dec 2012, 07:42
od Marconi
OK, v poriadku. :) Pochopil som.

PoslaťNapísal: 27 Dec 2012, 17:29
od Marconi
Dnes ráno sme prišli odtiahnuť auto, ešte "len tak" som skúsil dať štvorku, pohýbali sme autom a štartol som. Servis Opel trvrdí svoje, pán, čo repasuje štartéry tiež svoje. V Opli vraj všetko premerali, že je chyba v štartéri. Zajtra ide znova štartér k tomu, čo mi ho repasoval, tvrdil, že jediné, čo nemenil, je spínač, neviem presne, o čo ide. Jediné, čo mi napadlo, je veniec, no spojka je ok, necítiť vibrácie a ak by boli polámané zuby na venci, tak by hádam štartér sem tam točil naprázdno alebo by to dávalo čudné zvuky pri štarte alebo sa mýlim?

PoslaťNapísal: 15 Jan 2013, 19:03
od danyn
Marconi píše:Dnes ráno sme prišli odtiahnuť auto, ešte "len tak" som skúsil dať štvorku, pohýbali sme autom a štartol som. Servis Opel trvrdí svoje, pán, čo repasuje štartéry tiež svoje. V Opli vraj všetko premerali, že je chyba v štartéri. Zajtra ide znova štartér k tomu, čo mi ho repasoval, tvrdil, že jediné, čo nemenil, je spínač, neviem presne, o čo ide. Jediné, čo mi napadlo, je veniec, no spojka je ok, necítiť vibrácie a ak by boli polámané zuby na venci, tak by hádam štartér sem tam točil naprázdno alebo by to dávalo čudné zvuky pri štarte alebo sa mýlim?

Myslím, že kto si to prečítal do konca, rád by sa dozvedel ako to dopadlo a koľko to dokopy stálo. Mál pravdu servis, alebo fušér štartérov? Keď ani nevedel povedať čo repasoval, alebo vymenil?

PoslaťNapísal: 18 Jan 2013, 22:23
od Marconi
Akurát som to sem šiel napísať. :)

Celý problém bol v tom, že sa mi strácala voda, tá tiekla do tretieho valca, preto sa štartér zasekával, preto pomaly zhorel (dvakrát). Bola to prasknutá hlava. Koľko to stálo, nebudem písať, každý pochopí, bol to servis Opel. Hlavu valcov som zohnal mimo servis. Trvalo to ale hodne dlho, kým sa prišlo na problém, bol som s tým v dvoch servisoch, v provom trikráť, no bohužiaľ tí boli stále vedľa a totálne vedľa, pritom sú to bývalí opláci. Potom som to odniesol do origo servisu, tam otvorili motor, otázka bola, či pretlak hlavy alebo nie, rozhodol som sa pre výmenu, nakoniec to vyšlo lacnejšie ako test hlavy a všetko s tým spojené. Čo sa týka venca, ten je ok.

Toto všetko ma stálo veľa peňazí, času, nervov, narušené sviatky a osobne sa ospravedlním pánovi, ktorý štartér zrepasoval dobre, teraz to štartuje do dvoch sekúnd, aj za studena.

Takto sa tento príbeh končí....

ZATIAĽ :(

Ďakujem za záujem :)

PoslaťNapísal: 28 Jan 2013, 17:30
od Marconi
Páni, pred polhodinou sadnem do auta, napätie na batérii 10,9 V, ak otočím kľúčom 8,9 V pri žhavení, a štart sa nekonal. Všetko iba blikalo. Doteraz keď som jazdil, dobíjanie som mal vždy podľa zaťaženia, otáčok od 13,4 - 14 V. Je to dôveryhodná informácia z toho display-a? Lebo potom mi to vychádza na batériu, ibaže to je už druhá (Banner, 72 Ah) v priebehu ôsmich mesiacov.

Predtým som mal origo 60 Ah, (vymenil som ju, lebo mala šesť rokov) odkedy som vymenil silnejšiu batériu, toto je už druhá, rovnaká spomínaná, (tester v Opli povedal, že vymeniť) a teraz znova pokles napätia, po reklamácii asi 3 mesiace. Buď mi niečo zrazu sťahuje, o čom neviem alebo... V sobotu som šiel, pamätám, že už vtedy mala iba 11,5 V, ale naštartoval som, teraz 10,9 V.

Thank you for answers....

PoslaťNapísal: 30 Jan 2013, 21:45
od danyn
Marconi píše:Páni, pred polhodinou sadnem do auta, napätie na batérii 10,9 V, ak otočím kľúčom 8,9 V pri žhavení, a štart sa nekonal. Všetko iba blikalo. Doteraz keď som jazdil, dobíjanie som mal vždy podľa zaťaženia, otáčok od 13,4 - 14 V. Je to dôveryhodná informácia z toho display-a? Lebo potom mi to vychádza na batériu, ibaže to je už druhá (Banner, 72 Ah) v priebehu ôsmich mesiacov.

Predtým som mal origo 60 Ah, (vymenil som ju, lebo mala šesť rokov) odkedy som vymenil silnejšiu batériu, toto je už druhá, rovnaká spomínaná, (tester v Opli povedal, že vymeniť) a teraz znova pokles napätia, po reklamácii asi 3 mesiace. Buď mi niečo zrazu sťahuje, o čom neviem alebo... V sobotu som šiel, pamätám, že už vtedy mala iba 11,5 V, ale naštartoval som, teraz 10,9 V.

Thank you for answers....

Ak voltmeter po naštartovaní ukazuje napätie pod 14V je batéria vybitá. Pri nabitej batérii má ukazovať 14,4-14,6V. Pri krátkych jazdách a častom štartovaní sa batéria nestíha dobíjať, hlavne ak je silnejšia batéria, slabý alternátor a pripojených veľa spotrebičov. Batériu odpojiť od elektroinštalácie a nabíjať poriadnou nabíjačkou do 16,4-16,8V, merané pri zapojenej nabíjačke. Po odpojení a pár hodinách musí plne nabitá batéria mať 12,7-12,8V.

PoslaťNapísal: 01 Feb 2013, 22:12
od Marconi
Ďakujem za reakciu, bola to batéria. Nabil som ju, zatiaľ je to ok.

Re: problem zo štartovaním, výmena uhlíkov na štarteri

PoslaťNapísal: 12 Jún 2018, 13:04
od larabara47
Prosím vás o radu, potrebuje demontovať štartér. Niečo sa mi však nezdá. Spodný šrób, na ktorý sa upína aj kostra som dal dole bez problémov, avšak horný ako by tam nebol, pozerá sa na mňa len jeden milimeter závitu bez hlavičky! Môže byť štartér upevnený z druhej strany, t.j. od prevodovky? Tam sa vôbec neviem dostať, ani zrakom ani hmatom, dokonca ani zrkadielkom :neviem: :sos: Ďakujem za akúkoľvek radu, som z toho dosť vedľa, máme ísť zakrátko na dovolenku a nejde nám to naštartovať. Akumulátor som skúsil vymeniť, no nepomohlo. Sprvoti sa snažil štartér pretočiť, no postupne to bolo slabšie a slabšie až nakoniec len ticho cukne a nič. Pastorok zrejme vysúva, asi bude treba iba vymeniť uhlíky. Možno aj ložiská a čistenie... Nič zložité, ale bez demontu to asi nevyriešim. :(

Nové zistenie: známy mi poradil vybrať akumulátor a odmontovať aj to prkno pod ním; bolo treba poodpájať aj akúsi svorkovnicu a elektroniku žhavičov. Tak som sa poľahky dostal ku šróbu prevodovka-blok motora, o ktorom som predpokladal, že upevňuje štartér. Bolo to tak, po uvoľnení mi štartér skončil v ruke a mohol som ho vytiahnuť nahor. Štartér je Hitachi S114-869. Uhlíky sú ešte funkčné, majú výšku 6-7 mm, ale budem ich meniť. Komutátor ako aj celý štartér bol silne zanesený a plný prachu z uhlíkov. Ešte budem rozoberať výsuv pastorka, podozrievam jeho spínač, že má opálené kontakty, preto nie je schopný prepustiť dostatočne veľký prúd na štart. Chystám obrazovú prílohu.